Rezultate Agricola 2019. Grupul de firme Agricola a raportat pentru 2019 o cifră de afaceri totală de aproximativ 768,2 milioane de lei, respectiv 162 de milioane de euro. Nivelul este cu 8% mai mare faţă de anul precedent.
Rezultate Agricola 2019. Vânzările de carne de pasăre
Vânzările de carne de pasăre ale companiei au totalizat în volum 48.398 tone. Nivelul este cu 7% mai mare comparativ cu anul anterior. Cifra de afaceri înregistrată de Agricola Internaţional Bacău în 2019 este de aproximativ 501,35 milioane de lei (plus 8%). Avansul a venit în condiţiile unei creşteri în totalul vânzărilor a puilor cu creştere lentă.
„Este rezultatul unei execuţii îmbunătăţite în operaţional, cu creşteri în vânzarea produselor diferenţiatoare (Puiul Fericit şi Cocoşel de Pădure) şi a produselor cu valoare adăugată mai mare, care au condus la o apreciere a preţului mediu la produsele noastre, creşteri susţinute de un brand puternic şi o comunicare adecvată. Aş menţiona că la sfârşitul anului trecut am finalizat un proces amplu de repoziţionare a brandului, ca urmare a cercetării consumatorilor, am redesenat imaginea Agricola în toate formele în care se manifestă aceasta, de la etichete la logistica auto, la exprimările în ATL, printuri şi instrumentele specifice in store”, a declarat preşedintele Agricola, Grigore Horoi.
Rezultate Agricola 2019. Mezeluri
La categoria mezeluri (obţinute la Salbac), cifra de afaceri a fost de 143,1 milioane de lei. Nivelul este cu 7% mai mare decât în 2018. S-au raportat creşteri a volumelor cu aproape două procente la categoria salamurilor crud-uscate.
Creşterea valorică a fost susţinută parţial de:
- modificarea structurii de vânzare, cu plus de produse de calitate înaltă
- majorarea progresivă a preţurilor, ca urmare a achiziţiilor mai scumpe chiar şi cu 50% a cărnurilor de calitate, dificil de procurat în condiţiile crizei apărute din cauza pestei porcine africane (PPA).
Rezultate Agricola 2019. Semipreparate
Europrod, compania ce vinde semipreparate şi produse tip ready-meal, a înregistrat în 2019 comparativ cu anul precedent vânzări mai mari cu 9%. Avansul a avenit în condiţiile unei creşteri a volumelor comercializate cu 3%.
„Creştem într-un ritm sănătos această categorie, motiv pentru care, anul trecut, am finalizat o investiţie de 5,5 milioane euro, prin care am dublat capacitatea de producţie. Circa 32% din produsele ready-meal merg la export”, a precizat preşedintele Agricola.
Rezultate Agricola 2019. Ouă
La ouă de consum, produse la Avicola Lumina Constanţa, s-a înregistrat o menţinere a cifrei de afaceri în 2019 (50,386 milioane lei). Compania a vândut 80 de milioane de ouă.
Estimări pentru 2020
„Pentru 2020 ne propunem o creştere cu 5% la nivelul Grupului, contextul fiind în continuare dificil din punct de vedere al achiziţiilor cu preţ în creştere a cărnurilor de calitate necesare realizării specialităţilor noastre crud-uscate şi în condiţiile în care criza PPA nu a generat – aşa cum se aşteptau mulţi – creşteri semnificative ale consumului de carne de pasăre”, a adăugat Horoi.
Grupul va realiza anul acesta o investiţie de aproape 17 milioane euro. Fondurile alocate au în vedere majorarea cu 70% a capacităţii de abatorizare. Este vorba de un proces care va genera câteva perioade de oprire a activităţii curente.
Citește și FintechOS, printre cele mai bine finanțate start-up-uri din Europa