Rezultate Allianz-Ţiriac 2019. Compania a încheiat primele nouă luni din 2019 cu prime brute subscrise pe segmentul asigurărilor non-auto. Nivelul este în creştere cu peste 14% faţă de aceeaşi perioadă a anului trecut. În același timp, primele brute subscrise din asigurări de viață s-au majorat cu 8%.
Rezultate Allianz-Ţiriac 2019. Linii de business strategice
Cele două linii de business strategice ale Allianz-Țiriac au ajuns să genereze aproape 50% din vânzările totale. Niveul este în creștere de la 44% în aceeaşi perioadă din 2018.
Pe segmentul non-auto, principalii contributori la avans au continuat să fie:
- asigurările de sănătate, cu un plus de 31%
- asigurările de proprietăţi, cu un avans de 10%
Asigurări de sănătate
În sectorul asigurărilor de sănătate, Allianz-Țiriac este lider de piață cu aproape 150.000 de clienți.
În plus, majorările de pe liniile non-auto au reuşit să compenseze scăderea primelor brute subscrise pe segmentul asigurărilor auto obligatorii (RCA). La nivel agregat, pe toate liniile de business, compania a raportat prime brute subscrise de peste un miliard de lei, în creștere cu 3% față de primele nouă luni din 2018.
Rezultate Allianz-Ţiriac 2019. Profitul
Profitabilitatea se menține robustă. Compania raportează un rezultat operațional de aproximativ 99 milioane de lei.
„Observăm în ultima perioadă o schimbare de comportament în rândul clienților care nu poate decât să ne bucure: asigurările de viață, sănătate și locuință – au devenit prioritare. Eforturile susținute pe care le-am depus de-a lungul anilor sunt astfel răsplătite, iar această schimbare pozitivă de mentalitate se simte din plin și la nivelul portofoliului nostru. Allianz-Țiriac se află în acest moment într-o poziție unică în piața de asigurări, cu un portofoliu echilibrat și o activitate profitabilă, care îi conferă forța financiară pentru a absorbi cu ușurință potențiale șocuri. Profitul este polița noastră de asigurare prin care putem oferi protecție financiară clienților. O companie cu pierderi nu este ea însăși o companie puternică și cu atât mai puțin poate fi un punct de sprijin pentru client”, a declarat Virgil Şoncutean, CEO al Allianz-Țiriac.
Rezultate Allianz-Ţiriac 2019. Despăgubiri
Sumele plătite clienților sub formă de despăgubiri și indemnizații au avansat cu 12%, la peste 575 milioane de lei.
Daunele acoperite de asigurările de proprietăți au crescut cu peste 27% în primele nouă luni din 2019, fiind generate în principal de incendii și fenomene meteo severe.
La nivelul asigurărilor auto, volumul despăgubirilor plătite a fost mai mare cu peste 5% faţă de primele nouă luni ale anului trecut. Acestea reprezintă două treimi din despăgubirile plătite de Allianz-Țiriac în primele nouă luni din 2019.
O creștere importantă a daunalității a fost raportată și pe segmentul asigurărilor de sănătate, cu o creștere a despăgubirilor plătite de aproximativ 56% în primele nouă luni din 2019, în condițiile în care se observă o creştere importantă nu doar a interesului pentru achiziţionarea polițelor de sănătate, dar și a frecvenţei utilizării serviciilor medicale accesibile prin produse de asigurare.
Numărul de clienți
Numărul clienților care utilizează produsele și serviciile Allianz-Țiriac a crescut cu aproape 7% în primele nouă luni din 2019, ca o recunoaștere a eforturilor în direcția îmbunătățirii experienței clienților.
Citește și Acţionarii Adeplast SA au decis să vândă compania. Cine este noul proprietar?