Profitul Antibiotice și veniturile din vânzări și-au depășit țintele propuse prin „Bugetul de Venituri și Cheltuieli” în primul semestru 2017, a anunţat compania. Astfel, profitul net al producătorului de medicamente este mai mare cu 21% decât cel planificat, iar veniturile din vânzări mai mari cu 7%.
Conform rezultatelor financiare comunicate Bursei de Valori București, profitul net înregistrat de Antibiotice Iași în primul semestru 2017 a fost de 19,2 milioane lei, valoare superioară cu 21% comparativ cu BVC și cu 17% față de perioada similară a anului 2016 (16,44 mil. lei).
Din venitul realizat în primul semestru al acestui an, Antibiotice a returnat sistemului public de sănătate prin taxa clawback 14,8 milioane lei.
De asemenea, veniturile din vânzări aferente semestrului I 2017 au înregistrat o creștere cu 7% mai mare în comparație cu valoarea nivelului planificat în BVC atingând valoarea de 147,2 milioane lei și cu 2% mai mare decât valoarea înregistrată în aceeași perioadă a anului 2016 (143,8 mil. lei).
Investiţiile din primele şase luni ale anului
Antibiotice a investit în primul semestru 2017 suma de 170 mii lei în derularea și susținerea de proiecte de responsabilitate socială în domenii precum sănătate, educație, mediu, social.
După primele șase luni ale acestui an, compania Antibiotice raportează vânzări din farmacii (circuit închis și deschis) de 154.6 milioane lei, în creștere cu 5,6% comparativ cu perioada similară a anului 2016, în timp ce ritmul înregistrat de piața farmaceutică din România este de numai 2.7% (sursa datelor: Cegedim Romania).
În plus, segmentul farmacii Retail (farmacii cu circuit deschis) este în creștere cu 6,5% comparativ cu semestrul I 2016, ajungând la 116,3 milioane lei, pe fondul unei creșteri de 1,5% a pieței totale de retail din România. Segmentul Spitale (farmacii cu circuit închis) înregistrează o creștere de 2,9%, de la 37,2 milioane lei în semestrul I 2016 la 38,3 milioane lei în primul semestru din 2017.
Potrivit datelor companiei de cercetare de piață Cegedim, în primul semestru al acestui an, Antibiotice se menține pe locul 4 în rândul producătorilor de medicamente generice cu prescripție medicală și medicamente fără prescripție medicala (OTC) din România, cu o cotă de piață în creștere de la 2.31% la 2.38% în perioada analizată.
Avans de 31,4% a vânzărilor de OTC-uri
Antibiotice Iaşi și-a consolidat vânzările de medicamente fără prescripție medicală (OTC) și a înregistrat în perioada ianuarie-iunie 2017 o creștere de 31,4%, peste nivelul de creștere al pieței (21,5%), ajungând la o pondere în cifra de afaceri de 18.5% (14,8% în semestrul I 2016).
Prin portofoliul actual, societatea Antibiotice ocupa locul 14 în topul companiilor care activează pe piața medicamentelor OTC din România (dintr-un total de 213 companii).
Cinci produse noi
În perioada analizată, compania a obținut Autorizații de Punere pe Piață pentru cinci noi produse din clasele antiinfecțioase, dermatologice, sistem nervos central:
● Zifex® Complex ovule – un nou produs destinat afecțiunilor ginecologice unic pe piața farmaceutică din România conținând nistatină, substanță activă pentru a cărei producție Antibiotice este lider mondial;
● Clobetazol® cremă – corticosteroid pentru uz topic, indicat în tratamentul de scurtă durată al dermatozelor rezistente;
● Betahistina ATB® cpr – medicament prescris în tratamentul vertijului;
● Caspofungina ATB@ pulbere pentru concentrat soluție perfuzabilă – medicament prescris în tratamentul candidozei invazive și aspergilozei invazive;
● Sprinten@ comprimate – supliment alimentar care menține sănătatea sistemului osos, reduce rigiditatea și oboseala articulațiilor, îmbunătățind mișcarea.
Exporturi în creştere
Veniturile din vânzările pe piețele externe în primul semestru al anului curent au fost de 67.6 milioane lei, în creștere cu 25% față de semestrul I al anului 2016 când a fost realizată o valoare de 54,14 milioane lei. Aceste rezultate s-au obținut prin valorificarea pe piețele externe atât a produselor finite înregistrate, cât și a substanței active Nistatina.
Principalele destinații ale produselor Antibiotice au fost Asia de Sud-Est (Vietnam, China), America de Nord (Canada, SUA, Mexic) și Europa (Olanda, Danemarca, Serbia, Bosnia etc.), vânzările în aceste zone reprezentând aprox. 75% din totalul vânzărilor realizate în primele şase luni din 2017.