Stiri: Retail

Rezultate Hornbach 2021

Rezultate Hornbach 2021: Creştere de 5,1% a vânzărilor

03.11.2021

Grupul Hornbach şi-a menţinut trendul de creştere a profitului în prima jumătate a anului 2021/22 (de la 1 martie la 31 august 2021) şi a obţinut o cotă de piaţă suplimentară în ţările în care operează. Vânzările consolidate din primele şase luni au crescut cu 5,1%, la 3,292 miliarde euro. Veniturile operaţionale consolidate ajustate (EBIT ajustat) ale Grupului Hornbach au depăşit valoarea înregistrată anul anterior, în prima jumătate a anului.

Pornind de la această performanţă înregistrată în prima jumătate a anului, se aşteaptă ca vânzările şi EBIT ajustat pentru anul complet să depăşească punctul mediu al intervalului de previziune.

Rezultate Hornbach 2021. 24.285 angajaţi

Grupul avea 24.285 angajaţi la 31 august, cu peste 4% mai mulţi decât în februarie.

„Rezultatele obţinute în prima jumătate de an arată clar cum consumatorii sunt încă foarte atraşi de ideea de a-şi înfrumuseţa locuinţele şi de a le transforma într-un loc sigur. Cererea clienţilor pentru produse de construcţii şi bricolaj se menţine ridicată în lunile de vară, deşi vremea a fost extrem de instabilă şi clienţii şi-au reluat călătoriile mult mai mult. Vânzările au crescut cu 5,1% în prima jumătate a anului 2021/22, iar EBIT ajustat a depăşit valoarea înregistrată anul anterior. Toate aceste aspecte arată performanţa noastră, a vânzării cu amănuntul interconectată (ICR)“, a declarat Albrecht Hornbach, CEO al Hornbach Management AG.

Hornbach Baumarkt AG, cel mai mare subgrup operaţional (vânzări de materiale de construcţii cu amănuntul) care operează 165 de magazine şi magazine online în nouă ţări europene, a raportat la 31 august 2021 că vânzările nete au crescut cu 4,6%, la 3,085 miliarde euro în prima jumătate a anului 2021/22 (2020/21: 2,949 miliarde euro).

Magazine noi

În al doilea trimestru, au fost deschise noi magazine de materiale de construcţii şi grădinărit în:

  • Trollhättan (Suedia)
  • Cluj-Napoca (România)

Pe o bază comparativă şi fără efectul elementelor valutare, magazinele au generat o creştere a vânzărilor de 3,4% în primele şase luni.

Activitatea online în sectorul de bricolaj (vânzare cu amănuntul interconectată – ICR) a crescut vânzările cu 48,4%, la 593 milioane euro în prima jumătate a anului financiar, şi, prin urmare, a reprezentat o cotă de 19,2% din vânzările subgrupului (2020/21: 13,6 %).

Vânzările nete

Vânzările nete ale magazinelor de bricolaj şi ale magazinelor online Hornbach din Germania au crescut cu 1,5%, la 1,579 miliarde euro în prima jumătate a perioadei 2021/22 (2020/21: 1,557 miliarde euro). Vânzările comparative din Germania au crescut cu 0,7% pe parcursul aceleiaşi perioade (2020/21: 24,3%).

Vânzările nete din cele opt ţări, cu excepţia Germaniei (alte ţări europene), au crescut cu 8,2%, la 1,505 miliarde euro, în prima jumătate a anului 2021/22 (2020/21: 1,391 miliarde de euro). Activitatea internaţională a contribuit cu 48,8% din vânzările subgrupului Hornbach Baumarkt AG (2020/21: 47,2%). În condiţii comparative şi fără efectul elementelor valutare, vânzările din alte ţări europene au crescut cu 6,4% (2020/21: 14,4%).

Rezultate Hornbach 2021. Obiective

Obiectivul Hornbach este de a obţine, în 2021/22, o marjă de EBIT ajustat la limita superioară a intervalului cuprins între 5,3% şi 5,7%. Prin urmare, profitabilitatea ar trebui să depăşească semnificativ cifra anului financiar anterior pandemiei (2019/20: 4,8%) şi media ultimilor 20 de ani (4,5%).

Citeşte şi Hornbach deschide un nou magazin în Oradea