Rezultate retaileri 2018

2018, un an bun pentru marile rețele de retail din România

03.01.2019

Marile rețele de retail din România au avut rezultate bune și în 2018. Astfel, magazinele, care își desfășoară activitatea în special în cadrul centrelor comerciale, și-au menținut și anul trecut ritmul mediu de creștere a cifrei de afaceri la nivelul de 12%, similar cu cel din 2017. Nivelul este dublu față de avansul consumului, care în primele zece luni ale anului a consemnat un plus de 5,9%, potrivit celei de-a doua ediții a studiului Retailers’ METRICS, realizat de Cushman & Wakefield Echinox.

Rezultate retaileri 2018. Domenii de activitate

În cadrul raportului au fost analizate ritmul de expansiune și evoluția cifrei de afaceri ale unui număr de 88 de companii de retail care operează magazine sub mai mult de 100 de branduri internaționale și locale din domeniile:

  • FMCG,
  • Fashion,
  • Electro-IT,
  • Cosmetice,
  • Articole Sportive,
  • Încălțăminte,
  • Articole pentru Copii,
  • Bijuterii,
  • Restaurante și Cafenele,
  • Home & Deco și Librării.

Retailerii aveau la începutul anului 2018 peste 5.054 de magazine, iar de-a lungul anului și-au extins rețelele cu 487 de unități noi, comparativ cu un număr de 522 de deschideri în 2017.

Rezultate retaileri 2018. Cifra de afaceri

În ceea ce privește cifra de afaceri, rulajul total al acestor companii este estimat pentru 2018 la 15,37 miliarde de euro. Acestea dețin o cotă de piață de aproape 40% din cifra de afaceri totală a companiilor specializate în comerț cu amănuntul.

„Evoluția din 2018 ne arată că retailerii mari, cu zeci sau sute de magazine, continuă să câștige cotă de piață atât prin extindere, cât și organic. Chiar dacă din punct de vedere al livrărilor de spații noi, 2018 nu a fost un an senzațional, iar cele câteva deschideri au fost concentrate în ultimele luni ale anului, majoritatea retailerilor au găsit resurse să crească pe fondul majorării salariilor și a puterii de cumpărare, a inflației, dar și a comerțului online”, a spus Cristi Moga, Head of Research, Cushman & Wakefield Echinox.

Rezultate retaileri 2018. Ritmul de extindere

Comparativ cu anul 2017, ritmul de extindere a rețelelor de magazine a încetinit în majoritatea sectoarelor. Acest lucru s-a întâmplat atât ca urmare a opțiunilor limitate de spații, cât și pe fondul continuării procesului de optimizare derulat de o serie de retaileri.

Cele mai importante creșteri ale cifrei de afaceri sunt preconizate pentru retailerii care comercializează:

  • articole pentru copii (39%)
  • articole vestimentare (17%)
  • produse din categoria Home & Deco (16%)

Citește și Câți pasageri a transportat Ryanair în 2018?

 

Citiți și despre: