Rezultate TeraPlast 2020

Rezultate TeraPlast 2020. Anunţul făcut de companie

26.05.2020

Rezultate TeraPlast 2020. Grupul TeraPlast estimează o cifră de afaceri de peste 470 milioane de lei. Nivelul este în creştere cu 15% comparativ cu primul semestru al anului 2019. Compania a anunţat că aduce în atenţia acţionarilor săi şi a publicului investitor precizări cu privire la evoluţia activităţii grupului din prima jumătate a anului 2020.

Grupul TeraPlast este cel mai mare producător român de materiale de construcţii.

Incertitudini

„Această informare preliminară vine în contextul mediului de afaceri volatil şi a incertitudinii din această perioadă. Astfel, pentru primul semestru al anului 2020, Grupul TeraPlast estimează o cifră de afaceri de peste 470 milioane de lei, în creştere cu 15% comparativ cu primul semestru al anului 2019”, precizează reprezentanţii companiei.

Rezultate TeraPlast 2020. EDITDA

Pentru aceeaşi perioadă, grupul estimează o profitabilitate îmbunătăţită, cu o EBITDA de peste 40 milioane de lei. Nivelul este cu 32% mai mare decât în semestrul I al anului trecut.

„Ne aşteptam ca afacerile grupului în primele şase luni din 2020 să fie cel puţin la acelaşi nivel ca în primele şase luni din 2019, însă cererea a fost mai mare decât ne-am aşteptat şi vom creşte cu 15% peste anul trecut cu o profitabilitate îmbunătăţită. Management-ul grupului a luat măsurile necesare pentru a asigura o lichiditate adecvată şi a redus costurile operaţionale unde a fost necesar. Este important să ne concentrăm pe repornirea economiei şi pe oportunităţile pe care următoarea perioadă ni le va prezenta”, a declarat Ioana Birta, directorul financiar al Grupului TeraPlast.

Rezultate TeraPlast 2020. Afaceri

Pentru primul trimestru din 2020, TeraPlast a anunţat afaceri de 208,9 milioane de lei, în creştere cu 20% faţă de perioada similară din 2019, şi o EBITDA de 17,4 milioane de lei, cu 32% mai mult decât a înregistrat în aceeaşi perioadă a anului trecut. Principalele motoare de creştere în primul trimestru au fost:

  • fabrica din Serbia
  • linia de business Instalaţii

Acestea şi-au păstrat tendinţa pozitivă şi în trimestrul 2 din 2020 şi se reflectă în estimările pentru primul semestru.

Rezultate TeraPlast 2020. Măsuri de protecţie

De asemenea, la nivelul Grupului TeraPlast au fost implementate în ultimele două luni măsuri de protecţie a business-urilor şi a angajaţilor. Acest lucru este necesar pentru a asigura sustenabilitatea acestora. Au fost luate măsuri stricte de igienă şi protecţie, precum şi de aliniere a costurilor fixe la noile volume de business. Parte din aceste măsuri este şi reducerea temporară a salariilor management-ului grupului cu proporţii cuprinse între 25% şi 50%.

Citeşte şi Reluare zboruri Blue Air 2020. Anunţul făcut de compania aeriană

 

 

 

Citiți și despre:

  • Locuri de muncă 2020. Cele mai căutate joburi în februarieLocuri de muncă 2020. Cele mai căutate joburi în februarie Locuri de muncă 2020. În luna februarie a anului curent, românii au continuat să-și caute locuri de muncă noi. Companiile au înregistrat cu 5% mai multe aplicări la joburi comparativ cu aceeași perioadă a […]
  • 170.000 de turiști, pe litoral în ultimul weekend din august170.000 de turiști, pe litoral în ultimul weekend din august Pentru prima oară după anul 2000, ultimul weekend din august, când în anii trecuți fluxul de turiști pe litoral începea să scadă simțitor, este la fel de aglomerat ca în vârf de sezon, fiind estimaţi […]
  • CGS România face angajăriCGS România face angajări Angajări CGS România 2020. Computer Generated Solutions (CGS) România a anunțat că își va crește echipa în următoarea perioadă cu aproximativ 450 angajați noi. Această decizie a fost luată pentru a susține […]
  • Apa Calipso, rezultate financiare bune în primele trei luni din 2018Apa Calipso, rezultate financiare bune în primele trei luni din 2018 Apa Calipso, producător de apă de izvor, a înregistrat o creștere a vânzărilor de 25% în primele trei luni ale anului, comparativ cu aceeași perioadă a anului trecut. Avansul vine în urma măririi […]
  • Idei de mesaje de Sărbători pentru mediul de afaceriIdei de mesaje de Sărbători pentru mediul de afaceri Idei de mesaje de Sărbători pentru mediul de afaceri. În perioada Sărbătorilor de Iarnă nu trebuie să vă neglijaţi nici partenerii de business şi nici angajaţii. Trebuie să le transmiteţi şi acestora, aşa cum […]