Goodyear Tire & Rubber Co. a raportat rezultatele pentru al treilea trimestru și primele nouă luni ale anului 2017. Cu toate că vânzările companiei pe trimestrul al treilea 2017 au fost de 3,9 miliarde de dolari, în ușoară creștere față de aceeași perioadă a anului trecut (3,8 miliarde dolari) – creștere determinată de venitul global per anvelopă, care a crescut cu 5% – rezultatele înregistrate de Goodyear sunt, în general, în scădere.
„În al treilea trimestru, am văzut o continuare a condițiilor industriale provocatoare pe care le-am experimentat în al doilea trimestru, inclusiv reducerea în piață a volumelor de anvelope de înlocuire, reducerea producției în rândul producătorii auto și o creștere de peste 30% a costurilor de producție a materiilor prime”, a spus Richard J Kramer, președinte și CEO. „În pofida acestor provocări, pe care ne așteptăm să le moderăm în trimestrele următoare, vom continua să punem în aplicare strategia noastră pe termen lung. Continuăm să ne concentrăm asupra oportunităților de creștere a profitabilității, inclusiv a modelului nostru de afaceri, care aliniază toate activele noastre de la fabrică la consumatorii care aleg Goodyear, atât prin mediul online cât și la vânzarea cu amănuntul”.
Câștigul net al Goodyear în al treilea trimestru al anului 2017 a fost de 129 milioane de dolari (50 de cenți per acțiune), în scădere de la 317 milioane de dolari (1,19 dolari per acțiune) în trimestrul anterior. În trimestrul al treilea al anului 2017, venitul net ajustat a fost de 177 milioane de dolari (70 de cenți per acțiune), în scădere de la 310 milioane dolari (1,17 dolari per acțiune) din 2016. Compania a raportat în trimestrul al treilea al anului 2017 venituri din exploatare în valoare de 357 milioane USD, în scădere față de cele 556 milioane USD realizate în urmă cu un an. Scăderea reflectă costurile mai mari la materiile prime și impactul volumului scăzut, care au fost parțial compensate de un raport preț/mix îmbunătățit și de economiile nete obținute din costuri.
Vânzările în cele două Americi în trimestrul al treilea din 2017 au scăzut cu 1% față de anul trecut, până la 2 miliarde de dolari, în timp ce vânzările din Europa, Orientul Mijlociu și Africa au înregistrat o creștere de 6%, iar în subsidiara Asia Pacific, de 5%. Dacă scăderea vânzărilor se bazează pe dinamica volumelor de anvelope din regiune, creșterile înregistrate reflectă o îmbunătățire a raportului preț/mix.
Totuși, veniturile din exploatare în al treilea trimestru din 2017 au fost în scădere în toate cele trei regiuni: de la 305 milioane de dolari la 189 de milioane de dolari în cele două Americi, de la 152 de milioane de dolari la 87 milioane de dolari în Europa, Orientul Mijlociu și Africa, de la 99 de milioane de dolari la 81 de milioane de dolari în Asia Pacific.
Impactul uraganelor
Afacerile companiei în subsidiara celor două Americi au fost afectate de uragane în timpul celui de-al treilea trimestru, cele trei fabrici operate de Goodyear fiind deteriorate sau supuse operațiunilor de închidere.
Vânzările au fost afectate negativ pe parcursul acestui trimestru în locații deținute de companie, cu aproximativ 23 milioane de dolari, rezultând profituri pierdute de aproximativ 5 milioane USD din venituri operaționale. În plus, în timpul trimestrului au fost suportate aproximativ 12 milioane de dolari în costurile legate de uragan, reprezentând costuri fixe în timpul opririi instalațiilor chimice, precum și cheltuieli suplimentare de curățare și reparare. Aceste elemente au fost excluse din profitul per acțiune din acest trimestru.
În ceea ce privește estimările Goodyear pentru sfârșitul anului 2017, compania se așteaptă acum ca veniturile totale de pe segmentul operațional în 2017 să fie de aproximativ 1,5 miliarde de dolari.