Warning: DOMDocument::loadHTML(): htmlParseEntityRef: no name in Entity, line: 11 in /home/jurnalul/public_html/www/wp-content/themes/jurnalul/functions.php on line 2878
La finele anului trecut, drumurile publice din România totalizau 85362 km, din care 17272 km (20,2%) drumuri naţionale, 35505 km (41,6%) drumuri judeţene şi 32585 km (38,2%), drumuri comunale, conform datelor Institutului Naţional de Statistică (INS).
Din punctul de vedere al tipului de acoperământ, în structura reţelei de drumuri publice s-au înregistrat: 30240 km (35,4%) drumuri modernizate (în proporţie de 90,5% drumuri modernizate cu îmbrăcăminţi asfaltice de tip greu şi mijlociu), 22088 km (25,9%) drumuri cu îmbrăcăminţi uşoare rutiere şi 33034 km (38,7%) drumuri pietruite şi de pământ.
În ceea ce priveşte starea tehnică a drumurilor publice, 44,4% din lungimea drumurilor modernizate şi 52% din lungimea drumurilor cu îmbrăcăminţi uşoare rutiere aveau durata de serviciu depăşită.
Din totalul drumurilor naţionale, 6194 km (35,9%) erau drumuri europene, 683 km (cu 6,1% mai mult decât în anul 2013, respectiv 39 km) însumau autostrăzile, 276 km (1,6%) reprezintă drumuri cu 3 benzi de circulaţie, 1673 km (9,7%) drumuri cu 4 benzi de circulaţie şi 22 km (0,1%)drumuri cu 6 benzi de circulaţie.
Drumurile judeţene, erau, în proporţie de 44,2%, drumuri cu îmbrăcăminţi uşoare rutiere, iar drumurile comunale, erau în proporţie de 46,3% drumuri pietruite.
De asemenea, liniile de cale ferată de folosinţă publică, în exploatare însumau 10777 km, din care 10638 km (98,7%) linii cu ecartament normal, 5 km linii cu ecartament îngust şi 134 km (1,3%) linii cu ecartament larg.
Densitatea liniilor la 1000 km2 teritoriu a fost de 45,2‰. Densităţile cele mai mari s-au înregistrat, în ordine, în regiunea Bucureşti-Ilfov (153,2‰), regiunea Vest (58,9‰), regiunea Sud Est (48,9‰) şi regiunea Nord Vest (48,8‰).
La sfârşitul anului 2014, lungimea liniilor de cale ferată în exploatare electrificate era de 4029 km reprezentând 37,4% din reţeaua de cale ferată în exploatare.