Din ce în ce mai mulţi români folosesc carduri contactless. Şi, în aceste condiţii, ţara noastră se află pe locul al cincilea în ceea ce priveşte adoptarea tehnologiei contactless. Mai exact, în România, două din trei tranzacții sunt, în prezent, contactless.
Conform unui studiu Mastercard, tehnologia contactless se află într-un ritm accelerat de dezvoltare. În plus, ea a devenit cea mai răspândită formă de plată electronică din ţara noastră.
Carduri contactless Mastercard: 70% din tranzacții sunt contactless
Astfel, tranzacțiile contactless au crescut cu 139% în perioada ianuarie-august 2018, comparativ cu aceeași perioadă din 2017. Altfel spus, aproape 70% din totalul tranzacțiilor realizate la comercianți sunt cu carduri contactless.
Carduri contactless Mastercard: Ţara noastră conduce revoluția contactless
Aceste cifre demonstrează în mod clar că ţara noastră conduce revoluția contactless. Consumatorii preferă, aşadar, metodele de plată rapide și convenabile. Şi deşi au existat unele suspiciuni în ceea ce priveşte cardurile contactless, consumatori români au ajuns la concluzia că tehnologia contactless este la fel de sigură sau mai sigură decât alte metode tradiționale de plată.
„Așa cum ne arată și cele mai recente date, plățile contactless și-au continuat evoluția fulminantă în România, confirmând și anul acesta aderența consumatorilor la viziunea Mastercard de a trăi într-o lume fără cash. Încă de acum 10 ani, Mastercard a susținut această evoluție transformatoare, investind în ecosistemul contactless din România, care presupune mai mult decât existența pe piață a cardurilor, integrând și rețeaua de acceptare a tranzacțiilor contactless, comunicarea acestora, cât și educarea și instruirea consumatorilor cu privire la beneficiile acestei tehnologii inovatoare”, a declarat Cosmin Vladimirescu, Country Manager, Mastercard România.
Carduri contactless Mastercard: O schimbare „dramatică”
Cercetarea Mastercard mai indică şi faptul că statele UE își schimbă în mod dramatic comportamentul în ceea ce privește adoptarea tehnologiei contactless. Astfel, avem țări ca România care raportează un procent de aproape 70% tranzacții contactless din totalul tranzacțiilor realizate în magazine.