România se situează pe locul patru în top cinci în care executivii din Europa Centrală şi de Sud-Est ar investi, potrivit unui studiul realizat de Ernst&Young. La întrebarea care sunt primele ţări, în afara celei locale, în care compania pe care o conduceţi este cel mai probabil să investească, executivii din Europa Centrală şi de Est au indicat, în ordine Rusia, Germania, Brazilia, România şi China, informează Mediafax. „România reapare ca o ţintă importantă pentru investiţiile regionale, într-o perioadă în care investiţiile în economiile emergente iau în considerare un volum important de investiţii în economiile non-BRIC”, a afirmat Florin Vasilică, lider al departamentului de asistenţă în tranzacţii, E&Y România
Conform lui, România o să devină o piaţă de interes pentru investiţiile regionale. În plus, mai multe de jumătate dintre managerii chestionaţi anticipează o creştere economic.
Creştere a activităţii de tranzacţionare
36% dintre executivi se aşteaptă la o creştere a activităţii de tranzacţionare la nivel global, iar un sfert dintre aceştia intenţionează să acţioneze ei înşişi.
Încrederea în finalizarea tranzacţiilor de fuziuni şi achiziţii a crescut în mod semnificativ, precum şi numărul şi calitatea oportunităţilor comparativ cu anul trecut, fapt care a consolidat intenţiile de cumpărare.
În zona Europei Centrale şi de Sud-Est, 51% dintre executivi se aşteaptă ca volumul de noi tranzacţii să rămână stabil în următoarele 12 luni şi aproximativ 36% dintre respondenţi se aşteaptă ca volumul să avanseze.
Mai multe tranzacţii mici
De asemenea, numărul de executivi care şi-au exprimat intenţia de a se angaja în tranzacţii de dimensiuni mai mici, de sub 50 de milioane de dolari, a crescut cu un procent semnificativ, de la 36% anul trecut, la 63%.
Aceste tranzacţii reprezintă majoritatea tranzacţiilor estimate să se încheie.
Cei care se concentrează pe tranzacţii cu impact major în piaţă (de la 501 milioane de dolari la 1 miliard de dolari) au scăzut cu 10 puncte procentuale, la 4%, acestea fiind schimbări care indică un mediu de afaceri mai nişat în viitor.