Romanian Business Club reprezintă o comunitate care reunește în prezent aproximativ 1.200 de afaceri la nivel național. Comunitatea reușește să ofere antreprenorilor tot ce au nevoie pentru a putea dezvolta și menține un business de succes.
Vlad Mihălăchioiu şi Cristian Brînză, antreprenorii care se ocupă de conducerea Romanian Business Club, au oferit un interviu pentru Jurnalul de Afaceri.
Vlad Mihălăchioiu, fondator Romanian Business Club
A devenit antreprenor în urmă cu 5 ani, iar până în prezent a construit două business-uri de succes, un brand de petreceri pop-up, the date., și bineînțeles, Romanian Business Club, un business dedicat industriei de networking și relații interumane.
Cristian Brînză, asociat Romanian Business Club
A intrat în domeniul antreprenoriatului în anul 2012, când a pus bazele primului său business, Momentos. Ulterior a construit, în plină pandemie, proiectul Moon Resort, ce constă în 11 căsuțe de relaxare amplasate în Bușteni. Actualmente se pregătește de construcția a încă 50 de căsuțe și 2 apart-hoteluri tot în Bușteni, cu bani obținuți din fonduri europene.
Anul trecut s-a alăturat comunității Romanian Business Club în calitate de membru, iar la scurt timp a devenit asociat al clubului.
1. Povestiți-ne despre Romanian Business Club. Cum a apărut? Câți membri reunește comunitatea și care sunt domeniile de activitate ale antreprenorilor?
Vlad Mihălăchioiu: În urmă cu trei ani, pe când gestionam primul meu business, the date, am identificat nevoia unei platforme de networking dedicată antreprenorilor care să ofere un punct de plecare, dar și un sprijin pentru dezvoltarea afacerilor. Astfel, am pus bazele clubului din București, inițial sub numele de Bucharest Business Club, însă pe parcurs proiectul a căpătat amploare și au apărut în club antreprenori și din alte orașe ale țării, precum Galați, Brăila, Craiova, Cluj, Timișoara sau Pitești. La scurt timp, Bucharest Business Club a devenit Romanian Business Club, o comunitate care reunește astăzi 1200 de afaceri la nivel național.
În cadrul clubului se regăsesc antreprenori ce activează în diverse domenii, de la zona IT, avocatură, marketing, vânzări, producție pentru materiale publicitare, avioane ușoare, aplicații dedicate transportului, ferme, alimentație publică, resort-uri pe roți, contabilitate, florării și până la producători de articole tradiționale, bloggeri, consultanți de business, consultanți financiari sau influenceri.
2. Care sunt avantajele de a face parte din comunitatea Romanian Business Club?
Cristian Brînză: Romanian Business Club reușește să ofere antreprenorilor tot ce au nevoie pentru a putea dezvolta și menține un business de succes.
Pentru înscrierea în club este necesară o recomandare din partea unui alt membru din comunitate iar apoi, în baza unui abonament, poți participa la evenimentele organizate săptămânal și totodată, poți avea acces la webinarii, podcast-uri, testimoniale cu ceilalți membri din comunitate și inclusiv posibilitatea de a discuta direct cu un expert în business pentru a primi consultanță.
Suplimentar acestor evenimente, membrii au acces la grupuri private pe diferite platforme, precum Whatsapp, Facebook, Telegram, chiar și Youtube, având astfel posibilitatea de a interacționa oricând cu ceilalți membrii ai comunității. Mai mult decât atât, ne pregătim și de lansarea unei aplicații dedicată antreprenorilor, care va cuprinde informații și materiale extrem de utile pentru afacerile lor.
3. Care au fost efectele pandemiei asupra antreprenorilor din România? Cum au reușit să se adapteze? Cum i-a ajutat Romanian Business Club?
Cristian Brînză: Anul trecut, după izbucnirea pandemiei, am desfășurat un sondaj în rândul IMM-urilor din industriile grav afectate în contextul COVID-19, pentru a afla care este situația business-urilor din România. Rezultatele au arătat că 74% dintre repondenţi au luat în calcul reducerea numărului de angajaţi pentru supravieţuirea în perioada respectivă și au declarat că sunt grav afectaţi de noua situaţie. Sondajul a vizat firme din domenii precum: organizări de evenimente, educaţie și divertisment și a fost realizat în rândul a 200 de companii.
În această perioadă, antreprenorii au fost nevoiți să găsească rapid soluții, să afle cum să se adapteze noilor condiții sau chiar să se reprofileze, astfel încât să depășească cu bine acest moment. Într-un asemenea context nefavorabil, generat de pandemie, am aflat și care este adevărata valoare a comunității noastre. Faptul că am reușit să organizăm în continuare evenimentele, bineînțeles, desfășurate în mediul online, a reprezentat un plus pentru membrii comunității, întrucât interacțiunea, informațiile obținute în urma evenimentelor, oportunitatea de a găsi noi parteneri de afaceri, furnizori, chiar și clienți, i-a ajutat să identifice cele mai bune soluții pentru business-urile lor.
De exemplu, 22 Flowers, o florărie boutique construită în plină pandemie și deținută de unul dintre membrii comunității, s-a bucurat de un real succes, deoarece primii 500 de clienți au fost chiar membrii din grupul ROBC.
4. Care sunt obiectivele pentru anul 2021?
Vlad Mihălăchioiu: Anul acesta ne dorim să extindem comunitatea și să atingem un număr de 2500 de antreprenori la nivel național. De asemenea, ne vom păstra viziunea cu care am pornit acest business în urmă cu trei ani, și anume aceea de a crește împreună, atât ca și comunitate, dar și ca business-uri antreprenoriale individuale.
Totodată, ne dorim să aflăm care este situația actuală a afacerilor din România, astfel, am început să lucrăm la un al doilea sondaj de opinie realizat în rândul membrilor. Sperăm ca rezultatele să ofere o viziune reală cu privire la domeniul antreprenoriatului din România și de ce nu, să aflăm cum putem interveni pe viitor, pentru a depăși astfel de momente.
Citeşte şi Romanian Business Consult preia compania Ropeco București