În acest an, 90 de persoane din top management în companii și agenții de advertising, dar și din mediul academic fac partedin juriul competiției Romanian EFFIE Awards. Juriul va fi prezidat de Paweł Tyszkiewicz, Chairman of Polish Effie Committee & CEO Polish Marketing Communications Association SAR.
“Sunt onorat să fac parte din ediția 2016 de EFFIE România. Cred că toți putem beneficia în urma schimbului de experiențe între programele EFFIE din întreaga lume. Toate cele 46 de programe EFFIE demonstrează importanța rolului pe care îl deține comunitatea de marketing și comunicare în economia globală. EFFIE este ca o promisiune de business ce setează standarde înalte pentru întreaga industrie creativă”, declară Paweł Tyszkiewicz.
Printre cei care vor alege cele mai eficiente campanii de comunicare din România, se numără, începând cu această ediție, și specialiști din mediul academic, profesori universitari care vor contribui la o jurizare obiectivă, prin prisma unei experiențe diferite și a unei perspective noi în ceea ce privește comunicarea, marketingul și publicitatea românească.
Modul de jurizare include două etape – prima are loc pe 5 și 6 septembrie și a doua pe 20 septembrie. Fiecare etapă va fi urmată de un eveniment marca EFFIE – Gala Nominalizaților (9 septembrie 2016) și Gala Premianților EFFIE Awards 2016 (22 septembrie 2016).
Jurații, ȋmpărțiți ȋn două runde de jurizare (pentru stabilirea nominalizaților și stabilirea câștigătorilor), vor evalua ȋn ambele runde atât formularul de concurs, cât și execuțiile creative. Toți jurații vor nota cu o notă de la 1 la 100 (1 = campania nu a fost eficientă / 100 = campania a fost extrem de eficientă) fiecare dintre cele patru componente ale campaniei, conform noii direcții Effie: communications challenge and objectives, strategic insights and idea, bringing the idea to life și results. Media notelor primite reprezintă nota finală. Ȋn baza notelor din prima rundă se obține apoi o listă scurtă de candidați care vor ajunge în etapa a doua, când se reia procesul de jurizare.
Ambele runde de jurizare vor fi de anul acesta moderate de către 10 specialiști în domeniu, care vin să completeze jurizarea. Rolul acestora va fi să inițieze și să conducă dezbateri legate de specificul fiecărei categorii, dar și al fiecărui studiu de caz. Toate aceste discuții vor contribui la final la realizarea Effie Insight Guide, un instrument menit să ajute agențiile și clienții să creeze campanii cât mai eficiente, dobândind o imagine cât mai bună asupra pieței.
Ȋn competiția de anul acesta au fost ȋnscrise 88 de campanii.