Slide

Stiri: Știri

Românii cheltuiesc cei mai mulți bani pe carne, legume și mezeluri

07.05.2014

În coșul de cumpărături al românilor se regăsesc cel mai des pâinea, legumele și fructele, alimentele proaspete fiind prezente în două din trei coșuri și reprezintă 38% din totalul cheltuielilor dedicate consumul casnic pentru produse de larg consum, potrivit unui studiu realizat de GfK.

În schimb, de-a lungul unui an, produsele pe care românii cheltuiesc cei mai mulți bani sunt carnea, legumele și mezelurile.

“Canalul preferat pentru achiziționarea produselor alimentare proaspete este comerțul tradițional, care acoperă 60% din valoarea totală a acestei piețe. Orientarea către comerțul tradițional este influențată în special de produse precum legumele, pâinea, peștele și produsele de cofetărie care sunt cumpărate într-o proporție mai mare din magazinele specializate, brutării, patiserii sau piețe”, se precizează în studiul citat.

Mezelurile și carnea de pui sunt cumpărate aproape în mod egal din cele două formate de comerț: modern și tradițional.

Hypermarketul deține supremația între formatele comerțului modern

Studiul mai arată că în cazul majorității produselor de larg consum, hypermarketul deține supremația între formatele comerțului modern atunci când vine vorba despre achiziționarea de alimente proaspete.

“Observăm o deschidere mai mare a cumpărătorilor de a-și procura produse proaspete din acest format de retail. Aproximativ trei sferturi dintre cumpărătorii care intră într-un hypermarket pun în coș fructe și legume, comparativ cu doar 60% dintre clienții supermarketurilor și ai discounterilor”, spune Raluca Răschip, Consumer Goods &Retail Director GfK România.

Studiul are la bază informaţii obţinute prin monitorizarea consumului casnic la nivelul întregului an 2013, cercetarea de tip Panel de Consumatori a GfK România fiind realizată pe un eşantion de 3.000 gospodării, reprezentativ la nivel naţional, prin scanarea codurilor de bare ale produselor de larg consum.

Categoriile de produse monitorizate în studiu sunt legume, fructe, ouă, pâine, produse de panificație și brutărie, mezeluri, carne proaspătă, mâncare gătită proaspătă, produse de cofetărie, pește, icre, suc proaspăt.