Slide

FMCG

RoStar, lider de piață pe gama Petit Beurre

01.09.2014

Compania are în plan lansarea a 10 noi sortimente de biscuiți anul acesta. Înființată în anul 1996, compania RO-STAR SA este unul dintre cei mai cunoscuți  producători de biscuiți și grisine din țară. “Construcția fabricii a fost realizată în opt luni, fiind prevăzută cu utilități proprii: apă, centrală termică, punct de transformare etc. La începutul lunii martie 1997, se produceau primii biscuiți într-o gamă de șapte sortimente, pe două linii cu o capacitate de 40 tone pe zi. Calitatea produselor, prețul atractiv și experiența celor 600 salariați au condus, în scurt timp, la cucerirea pieței românești și, ca urmare a succesului avut, în anul 1998 s-a trecut la faza a doua a investiției prin instalarea unei noi linii tehnologice pentru producția biscuiților dulci și construirea unui depozit”, ne-a declarat Marc Costache, directorul național de vânzări RO-STAR SA.

Cererea, în continuă creștere

Cu o capacitate de producție de aproximativ 50 de tone de produse pe zi, materia primă, pentru biscuiții și grisinele RoStar, este cumpărată din țara noastră, spun oficialii companiei. “Ingredientele sunt achiziționate din România în cea mai mare parte, mă refer la zahăr, făină, margarină, ulei de palmier, unt, etc. Mai sunt câteva produse complexe, cum ar fi aromele, pe care le achiziționăm de la mari producători internaționali, recunoscuți pentru calitate. Rețetele sunt proprii și sunt într-un proces continuu de îmbunătățire”, ne-a explicat directorul de vânzări RoStar.

Compania este, în prezent, lider de piață pe gama Petit Beurre. “Cererea, în continuă creștere, a determinat noi investiții, astăzi, pe trei linii de înaltă productivitate se produc  48 de sortimente: biscuiți cu cremă, biscuiți tip Picnic, biscuiți tip Petit Beurre, biscuiți sprițați, biscuiți fără adaos de zaharuri și grisine. Din informațiile noastre, suntem lideri de piață pe gama Petit Beurre. De asemenea, o gamă foarte bine vândută este Big Fox, biscuiți cu cremă tip eugenie. Cele mai noi sunt două game de biscuiți sărați: Taifas și Blitz”, a completat Marc Costache. Directorul național de vânzări ne-a dezvăluit faptul că se dorește lansarea mai multor produse din gama premium în viitor.

Preferințele românilor

Produsele RoStar pot fi achiziționate de consumatori atât din marile lanțuri de supermarket-uri, cât și de la magazinele mici, fiind unele cu tradiție în preferințele românilor și nu numai, pentru că biscuiții și grisinele ajung și la export. “Calitatea produselor, flexibilitatea politicii manageriale, atenția acordată satisfacerii nevoilor clienților au condus la o recunoaștere a mărcii și pe plan extern, produsele RoStar fiind prezente în țări cu tradiție în producția de biscuiți din Europa și America de Nord. În 2003, se exporta în Ungaria, Polonia, Cehia, Germania, Israel, Canada și Statele Unite ale Americii, ponderea fiind de  20% din cifra de afaceri, iar la nivelul anilor 2010 – 2014 exportăm către țări precum Cipru, Spania, Ungaria, Bulgaria, Italia sau Angola, însă ponderea este mai mică din cifra totală de afaceri”, ne-a declarat Marc Costache, directorul de vânzări RoStar.

În ceea ce privește preferințele românilor atunci când vor să cumpere biscuiți, gama Petit Beurre este pe primul loc, potrivit oficialilor RoStar. “Pe locul secund se află gama Big Fox, biscuiți cu cremă tip eugenie. Urmează biscuiții cu miere Maia și cei pentru copii, Baby Star. Un loc special în preferințele clienților îl are gama Dita, biscuiți cu cereale, fără zahăr”, ne-a explicat directorul de vânzări RoStar.

Certificările calității 

Obiectivul fundamental al companiei este livrarea de produse de calitate, care să conducă la satisfacerea nevoilor clienților, explică oficialii companiei, iar acest lucru este dovedit de nenumăratele certificări pe care le deține fabrica RoStar. “Pentru creșterea continuă a calității produselor, în anul 2001 s-a implementat sistemul de management al calității SR EN ISO 9002 :1995, iar în anul 2003 SC RO-STAR SA a obținut certificarea conform noului standard ISO 9001:2008. În anul 2004, la nivelul organizației a fost proiectat, implementat și certificat Sistemul de securitate alimentară HACCP, care este în conformitate cu cerințele din Codex Alimentarius CAC/ RPC 1-1969, rev.3:1997 și din standardul de referință: DS 3027 E:2002, iar în anul 2007 au avut loc implementarea și certificarea firmei după standardul SR EN ISO 22 000:2005. Prin intermediul sistemelor este asigurată ținerea sub control atât a calității produselor, cât și a siguranței alimentare a acestora. În anul 2014, a fost implementat sistemul FSSC 22000:2011 (incluzând ISO 22000:2005, ISO TS/22002 -1). Activitatea de control și inspecție a calității este efectuată de personal specializat și are loc în toate fazele proceselor tehnologice din organizație, începând cu recepția materiilor prime, continuând cu fluxul tehnologic și cu livrarea produselor finite. Pentru controlul calității și asigurarea siguranței alimentare a produselor fabricate, în cadrul fiecărui proces tehnologic au fost stabilite puncte de autocontrol, puncte de control și puncte critice de control. Toate aceste puncte sunt monitorizate permanent de personal cu pregătire corespunzătoare în domeniu”, ne-a explicat Marc Costache, directorul național de vânzări RoStar.

Investiții și planuri de viitor

RoStar dorește să dezvolte gama de biscuiți cu 10 sortimente noi anul acesta. Am investit și vom investi mereu în creșterea calității produselor noastre. Am modernizat și îmbunătățit în acest an aproape toată sortimentația, fără să modificăm prețurile. Numai în acest an, ne înnoim oferta cu 10 sortimente noi de biscuiți. Tot în acest an, se va moderniza o parte importantă din parcul auto.Pe termen mediu, dorim să creștem eficiența fabricii și să modernizăm o parte din utilaje. De asemenea, ne gândim la achiziția unor utilaje care să ne permită realizare unor game noi, pe care nu le putem produce în acest moment”, ne-a povestit directorul de vânzări RoStar.

Cu o cifră de afaceri care s-a ridicat la 33 milioane de lei anul trecut, compania și-a propus anul acesta o creștere de cel puțin 10 procente. “Dorim să creștem continuu cifra de afaceri, să mărim cotele noastre de piață, să răspundem cât mai bine cerințelor clienților, să dezvoltăm gama de produse premium, pentru că punctul nostru forte este raportul preț – calitate. Atuurile companiei, în afară de renumele brandului, sunt numărul mare de clienți fideli, relațiile foarte bune și îndelungate cu partenerii noștri de afaceri, dar și una din cele mai bune echipe pe care le-am întâlnit: tenace, dinamică, creativă, alcătuită din adevărați profesioniști, vânzări, producție, marketing, financiar și, nu în ultimul rând management. Suntem toți o mare echipă, unită în realizarea obiectivelor companiei prin satisfacerea cât mai ridicată a cerințelor clienților și partenerilor noștri”, ne-a declarat Marc Costache, directorul de vânzări RoStar.