Routier European Transport, creștere importantă pe segmentul de transport intermodal

01.05.2019

În ianuarie 2018, Routier European Transport a inaugurat conexiunea feroviară Oradea – Kaldenkirchen / Nettetal. Routier European Transport este o societate cu capital integral privat, prezentă pe piața de transport rutier și logistică din România și Europa din anul 2002. Portofoliul companiei cuprinde serviciile de transport rutier, extern și intern, dar și de logistică/depozitare. Routier European Transport a dezvoltat serviciul de transport intermodal care generează în momentul de față peste 50% din cifra de afaceri a companiei.

„Ținând cont de dinamica pieței de transport din Europa și de solicitările venite din partea clienților noștri, începând cu anul 2017 am început testarea și furnizarea serviciului de transport intermodal utilizând trenurile publice”, ne-a declarat Dl. Adrian Petrișor, Business Development Manager în cadrul Routier European Transport.

În consecință, rezultatele  bune obținute în perioada de lansare au orientat activitatea către organizarea unui tren dedicat doar clienților proprii.

În ianuarie 2018 a fost inaugurată conexiunea feroviară Oradea – Kaldenkirchen/Nettetal

Această conexiune asigura legătura între România, pe de o parte, Germania, zona Benelux și Franța, pe de altă parte. În plus, pe lângă investițiile în flota proprie și în angajații care susțin dezvoltarea Routier European Transport, în cadrul companiei a fost înființat un department IT care personalizează aplicațiile folosite în desfășurarea activității.

Avantajele transportului intermodal

În ceea ce privește feedbackul obținut, reprezentanții companiei afirmă că atât firmele mari, în general multinaționalele, dar și cele medii sunt din ce în ce mai deschise și acceptă utilizarea serviciului intermodal în completarea celui tradițional, rutier.

Principalele avantaje ale transportului intermodal includ costuri competitive și stabile, capacități de transport asigurate pe parcursul întregului an, inclusiv de sărbători și în perioadele de vacanță, predictibilitatea datorată plecărilor regulate, stabilitatea, dar și impactul redus asupra mediului înconjurător, prin reducerea emisiilor de CO2.

În ultimii ani însă se manifestă o lipsă din ce în ce mai mare de șoferi, astfel încât compania a fost nevoită să reducă numărul camioanelor care operează cu 2 șoferi. În paralel, sunt ridicate bariere din partea țărilor vestice care tind să limiteze accesul firmelor din est la piața din vestul Europei.

Capacitarea de depozitare

Pe lângă sediul central din Gilău/Cluj-Napoca, compania deține unități și în București și la Curtici (terminal intermodal).  În Italia, filiala este în zona Modena, la Rubiera, iar cea din Germania a fost relocată la Köln, unde se află noul terminal intermodal. În total discutăm de o suprafață de peste 10.000 mp.

„Operăm depozite în locațiile unde suntem prezenți: Gilău, București și Curtici, în România, Rubiera, în Italia, și Köln, în Germania”, menționează Dl. Adrian Petrișor.

Flota proprie a companiei este alcătuită din 55 de capete tractor și 300 de semiremorci, iar în ceea ce privește transporturile din/spre cele 2 terminale sunt folosiți parteneri tracționiști.

În 2018, Routier European Transport a inaugurat un nou depozit pentru București

Dezvoltarea depozitului din București nu a fost una accelerată. Piața de profil este una extrem de competitivă, în capitală fiind prezente firme multinaționale specializate în logistică și depozitare. Locația din București este utilizată ca platformă de cross-docking pentru mărfurile care vin/pleacă din/spre Europa și pentru clienții de depozitare.

„Locația beneficiază de o structură modernă, corespunzătoare standardelor de calitate în domeniu, având o suprafață de 2.000 mp, cu două rampe de încărcare/descărcare la semi-înălțime și o rampă drive-in, la nivelul solului”, detaliază Dl. Adrian Petrișor.

Cele mai recente proiecte ale Routier European Transport

Cel mai important proiect pe care compania l-a încheiat cu succes în acest început de an este reprezentat de relocarea terminalelor în Curtici și în Köln, precum și schimbarea furnizorului de tren cu o companie germană specializată. Această modificare a determinat o îmbunătățire semnificativă a calității serviciilor.

Cel mai important proiect pe care compania l-a încheiat cu succes în acest început de an este reprezentat de relocarea terminalelor în Curtici și în Köln, precum și schimbarea furnizorului de tren cu o companie germană specializată, modificare ce a determinat o îmbunătățire semnificativă a calității serviciilor

În plus, compania a modificat frecvența plecărilor de la 2 la 5 trenuri pe săptămână, în ambele direcții. În depozitul din Cluj-Napoca se depun în prezent eforturi pentru implementarea unui proiect cu temperatură controlată, dedicat unui nou client cu solicitări speciale.

Compania are o colaborare strânsă și de durată cu Universitatea tehnică din Cluj-Napoca. Managementul companiei organizează întâlniri frecvente la nivel de Universitate, în cadrul cărora se poartă discuții constructive cu profesorii și cu studenții, de informare reciprocă cu privire la ultimele noutăți, atât din mediul universitar cât și din mediul de business.

Pentru a rămâne la curent cu ultimele noutăți din domeniu și pentru a atrage tineri talentați, interesați de o carieră în domeniul transportului, Routier European Transport menține o relație strânsă cu Universitatea Tehnică din Cluj-Napoca

“Avem o colaborare foarte bună cu Universitatea Tehnică din Cluj-Napoca. Studenții au posibilitatea de a ne vizita, de a participa la programe de internship și, la final, de a se angaja în cadrul companiei noastre într-unul dintre departamentele existente: operațional, tehnic, management trafic, control/management documente”, menționează Dl. Adrian Petrișor.

Traininguri la locul de muncă

În momentul de față, echipa ROUTIER numără 170 de angajați. Pe lângă pregătirea la locul de muncă, angajații pot participa la diverse traininguri: time-management, comunicare sau de limbi străine, în funcție de necesitățile fiecărei persoane.

„Suntem deschiși la nevoile angajaților noștri. Sunt colegi care s-au mutat de la sediul din Cluj la locația din București sau care au mers să lucreze, temporar sau pe o perioadă îndelungată, la filialele din Italia sau din Germania. Avem un coleg din Italia care a decis să locuiască și să muncească în România”, mai precizează Business Development Managerul.

Fiecare membru al echipei contează, astfel încât conducerea companiei se implică pentru a crea condiții cât mai aproape de ideal, un mediu în care fiecare să își poată aduce aportul și să crească, împreună, ca o echipă.

Transportul intermodal, prietenos cu mediul înconjurător

Utilizarea serviciului intermodal conduce la transferarea unui număr semnificativ de transporturi de pe șosea pe calea ferată. Acest tip de transport este prietenos cu mediul înconjurător, emisiile de CO2 pot fi reduse cu până la 70% față de transportul rutier, în funcție de ponderea transportului pe cale feroviară din totalul distanței unei curse.

Flota proprie a companiei are o vechime medie de 3 ani, toate camioanele fiind Euro 6

În fiecare din locațiile Routier European Transport deșeurile rezultate sunt colectate selectiv și apoi predate unor firme specializate. În plus, în cadrul companiei s-a făcut trecerea către iluminatul cu leduri, care generează un consum redus de energie.

Evoluția financiară a companiei

Anul 2018 a fost finalizat cu o cifră de afaceri în creștere, de 26 de milioane de euro. Atenți la dinamica pieței, dar mai ales la necesitățile și la proiectele clienților, Routier European Transport  participă activ la licitații și urmărește în permanență dezvoltarea portofoliului de clienți.

În ceea ce privește anul în curs, se dorește consolidarea poziției actuale: „Pentru 2019 ne propunem o stabilizare a acestei creșteri și o îmbunătățire calitativă a serviciilor furnizate clienților noștri”, a declarat, în încheiere, Dl. Adrian Petrișor, Business Development Manager în cadrul Routier European Transport.

 

Citiți și despre: