RURIS, brand 100% românesc, pe cale să devină unul european

01.04.2019

Portofoliul de produse al companiei se extinde de la un an la altul, în acest moment fiind alcătuit din peste 150 de produse. În cei 26 de ani de când RURIS este pe piață, compania a evoluat constant, și-a diversificat portofoliul de produse și a reușit să construiască o  rețea solidă de parteneri la nivelul întregii țări. RURIS a devenit un adevărat brand care și-a construit reputația prin respectarea promisiunilor, dar și prin investițiile continue menite să vină în ajutorul clienților cu soluții fiabile, eficiente și de calitate.

Evident, ca orice afacere, și compania RURIS a cunoscut perioade dificile, după care s-a reorientat din punct de vedere al strategiei.

“Ceea ce a rămas însă constant a fost încrederea că o rețea solidă de parteneri, învățarea continuă, calitatea și corectitudinea față de consumator reprezintă cheia succesului de durată”, ne-a declarat Dl. Cătălin Stroe, Fondatorul RURIS.

Business-ul RURIS este construit pe trei piloni: dezvoltare continuă, parteneriate durabile și focus pe oameni

RURIS nu oferă clienților săi doar utilaje, ci soluții complete. Un element important în relația cu clientul este consilierea atât înainte de vânzare, cât și post vânzare. Din dorința de a identifica nevoia reală a clientului și de a-i face cea mai bună recomandare, RURIS oferă o gamă extinsă de produse fiabile și de calitate, dar și o întreagă rețea de service-uri partenere, gata să răspundă oricând solicitărilor.

“Pentru că ne dorim să aducem un plus valoare în relația cu clienții noștri, încă din 2016 am înființat serviciul call-center. Este extrem de important pentru noi să avem o legătură permanentă cu clienții și să răspundem prompt eventualelor întrebări sau sesizări”, a precizat Dna. Cristina Antonescu, Director Marketing & Comunicare.

La nivelul anului trecut, s-au înregistrat circa 10.000 de apeluri, cifră care vine să confirme utilitatea acestui serviciu.

Portofoliul de produse și servicii al companiei

Dacă am însuma activitatea companiei în cifre, trebuie menționate cele aproape 200.000 de utilaje vândute în 2018, portofoliul care cuprinde peste 150 de produse, 25 de brevete de invenție, dar și rețeaua națională de parteneri, cu peste 300 de puncte de vânzare și peste 200 de stații service.

RURIS este în primul rând un brand 100% românesc, cu o capacitate logistică de peste 20.000 mp, care este pe cale să devină unul european. “Suntem prezenți în șapte țări din Europa și dorim să ne extindem rețeaua de parteneri externi”, explică Dl. Cătălin Stroe.

Portofoliul de produse cuprinde motosape și motosăpătoare, motocoase de umăr, motocositori cu masă, aparate de stropit, motopompe de irigat, motoferăstraie cu lanț, freze de zăpadă, generatoare de curent, mori și batoze, mașini de tuns gazon, pulverizatoare, hidrofoare, pompe submersibile și echipamente pentru zootehnie.

Portofoliul de produse al companiei se extinde de la un an la altul. Dacă în 2016 existau 97 de produse în portofoliu, în acest moment s-a ajuns la peste 150.

Anul acesta, RURIS scoate pe piață singura motocoasă cu pornire automată, care este acționată de o batere Li-Ion. Acest model nu mai are practic nevoie de pornire mecanică. Nu este singura noutate pe care compania o pregătește pentru 2019, RURIS lansând, de asemenea, un sistem de cosit ce poate fi atașat la motosapă, sistem care permite cosirea suprafețelor cuprinse între 1-5 ha. Sistemul este astfel conceput încât utilizatorul poate cosi orice tip de iarbă, indiferent dacă terenul este denivelat sau se află în pantă. De această nouă tehnologie pot beneficia toți posesorii de motosape RURIS și nu numai. Prin această inovație, RURIS transformă practic motosapa într-un produs multifuncțional.

Rețea solidă de parteneri, pe întreg cuprinsul țării

Franciza RURIS le oferă antreprenorilor posibilitatea de a primi o afacere la cheie, al cărui succes este garantat. Există în momentul de față 14 francize la nivelul întregii țări, iar anul acesta sunt în plan noi deschideri. Compania oferă partenerilor suport tehnic, financiar, know-how, condiții comerciale speciale, dar și traininguri periodice pentru personal și un întreg aparat de marketing.

În acest moment, RURIS are o rețea solidă de parteneri la nivelul întregii țări, circa 300 de puncte de vânzare și peste 200 de stații service. Recent, compania a pătruns și pe piața externă.

În urmă cu 2 ani, compania a realizat o amplă investiție pentru reconfigurarea rețelei de magazine partenere. Anul acesta va demara un proiect similar și pentru rețeaua partenerilor service. Valoarea investițională a acestor proiecte se ridică la 1,6 milioane de euro. În plus, în prezent, este în derulare un proiect investițional de 7 milioane de euro, constând în amenajarea depozitului central, care are o suprafață de 20.000 mp, cea mai mare suprafață logistică din piața de profil din România, relocarea Service-ului Central, care va avea 1.000 mp, și amenajarea spațiului destinat birourilor.

Responsabilitatea față de mediu și angajați

Având în vedere responsabilitatea față de mediul înconjurător, RURIS a dezvoltat o gamă de produse care funcționează cu ajutorul bateriilor Li-Ion. În acest fel, se oferă o alternativă la modelele pe benzină. În plus, așa cum cere și legislația, în cadrul companiei a fost numit un responsabil de mediu pentru a evalua impactul pe care compania îl are asupra mediului înconjurător.

În ceea ce privește colectivul, în acest moment echipa RURIS este compusă din peste 130 de persoane. “Nu am ales întâmplător cuvântul echipă. Credem cu tărie în ceea ce facem, știm că putem să ne bazăm unii pe alții, avem un țel comun: vrem să fim cei mai buni în domeniu. Investim constant în oameni și dorim să le oferim cele mai bune condiții de muncă pentru a putea să își atingă potențialul maxim”, detaliază Directorul de Marketing & Comunicare.

Compania organizează permanent traininguri de formare și deține un sistem extrem de bine pus la punct pentru integrarea colegilor nou veniți

Cele mai recente campanii de responsabilitate socială

În ultimii ani, reprezentanții companiei s-au implicat activ în diverse campanii de CSR, în special în domeniul Educației și cel al Sănătății. Pe partea de Educație, RURIS a participat la campania „Adoptă un premiant”, în cadrul căreia au fost adoptați 12 premianți, copii cu rezultate deosebite, dar fără posibilități materiale.

Proiectul de suflet al companiei rămâne „RURIS susține Educația, susține viitorul românesc”, care ajunge anul acesta la cea de-a patra ediție. În 2018 au fost împărțite nu mai puțin de 2.500 de ghiozdane complet echipate în școlile din mediul rural.

“Ne bucurăm să știm că avem alături de noi oameni care înțeleg că schimbarea trebuie să vină de la noi și că fiecare astfel de acțiune are un impact enorm pentru cei din jur”, a precizat Dna. Cristina Antonescu

Pe partea de Sănătate, au fost făcute donații constând în aparatură de ultimă generație către Clinica de Neonatologie din cadrul Spitalului Județean de Urgență Dolj. Aici se nasc anual 3.000 de copii, iar 300 din aceștia au nevoie de ajutorul aparatelor pentru a rămâne în viață.

RURIS s-a implicat și în dotarea Secției de Oftalmologie cu un aparat pentru anestezierea pacienților. Clinica de Oftalmologie a Spitalului de Urgență Craiova tratează, după București, cele mai multe cazuri de glaucom din țară.

Perspective pentru 2019

Anul 2018 a fost un an plin de provocări, în special din cauza anomaliilor meteo. Activitatea companiei este strâns legată de calendarul lucrărilor agricole și tocmai de aceea unele previziuni s-au modificat brusc din cauza schimbărilor meteo care au influențat activitățile de cultivare, recoltare sau exploatare. Cu toate acestea, datorită rețelelor extinse de parteneri și a echipei, anul 2018 a adus rezultate peste media pieței de profil, închizând cu o cifră de afaceri de peste 25 de milioane de euro, toți ceilalți indicatori menținându-se în prognoze.

“Pentru 2019, din punctul nostru de vedere, prognozele sunt optimiste, în special datorită nivelului încă scăzut de mecanizare a muncilor agricole din România, dar și grație soluțiilor inovatoare cu care suntem prezenți în piață anul acesta”, a concluzionat Dl. Cătălin Stroe, Fondatorul RURIS.

 

 

Citiți și despre: