Slide

Stiri: Retail

Piața de retail în 2024

S-a lansat Monitorul preţurilor. Ce preţuri au supermarketurile la alimentele de bază?

24.11.2016

Consiliul Concurenţei a lansat Monitorul preţurilor, platforma având drept scop informarea consumatorului în privința evoluției prețurilor, sprijinirea reglării pieței prin stimularea liberei concurențe. Astfel, pe site-ul monitorulpreturilor.info sunt afişate preţurile practicate de magazinele Mega Image, Lidl, Kaufland, Selgros, Carrefour, Penny și Profi pentru minimum cinci produse care fac parte din coşul zilnic al românilor.

Monitorul preţurilor va cuprinde până la 128 de produse din 64 de categorii.

Acesta este doar un proiect pilot care se aplică doar pentru Bucureşti şi Ilfov.

“Prin acest proiect vrem să venim în sprijinul consumatorului, oferindu-i informaţiile de care are nevoie pentru achiziţiile sale săptămânale de produse alimentare şi, în acelaşi timp, să-l ajutăm să aleagă între ofertele mai multor magazine, ceea ce va conduce la creşterea concurenţei între comercianţi. Este primul proiect care reuneşte autorităţile statului (Consiliul Concurenţei şi Autoritatea Naţională pentru Protecţia Consumatorilor) şi mediul privat, adică comercianţi, AC Nielsen, asociaţia GS1 şi la care toate părţile implicate au aderat voluntar. De asemenea, proiectul a beneficiat de susţinerea societăţii civile, prin Asociaţia pentru Protecţia Consumatorilor”, a declarat Bogdan Chiriţoiu, Preşedintele Consiliul Concurenţei.

Proiectul este o inițiativă a mediului instituțional din România, prin Consiliul Concurenței și Autoritatea Națională pentru Protecția Consumatorilor, la care organizațiile de retail aderă în mod voluntar, prin semnarea unui protocol.

Participanții la proiect din domeniul retail își înscriu voluntar magazinele proprii și transmit către platformă, regulat, prețurile de vânzare pentru un număr de 64 de categorii generice de produs. Pentru fiecare dintre aceste 64 de categorii, pentru fiecare magazin sunt disponibile două prețuri de produs individual: cel mai ieftin și cel mai bine vândut.

Reţele participante:

– Artima SA
– Carrefour România
– Kaufland România
– Lidl
– Mega Image
– Penny Market
– Profi
– Selgros