Conducerea companiei estimează o creștere de 7-8% a cifrei de afaceri pentru 2016. Saff Trading a debutat pe piață în decembrie 1994, având ca principal obiect de activitate comerțul. Dacă în primii ani de activitate compania a cochetat cu mai multe modele de afaceri, începând din anul 1998, aceasta s-a stabilizat, activând în distribuția de produse alimentare.
„A fost o perioadă în care competiția între producători nu era atât de încinsă și principala problemă era să găsești furnizori viabili, mai degrabă decât să găsești soluții de vânzare. Deoarece am intrat relativ târziu în acest fel de afacere, a fost mai greu să găsim surse de aprovizionare, așa că am început cu furnizori mai mici, având produse cvasinecunoscute”, declară Răzvan Duță, director general Saff Trading.
Arii de activitate conexe
Ținând cont de principalul domeniu de activitate al companiei, portofoliul Saff cuprinde numai produse alimentare cu termene relativ mari de valabilitate (mai mari de 3 luni). Principalul motiv al alegerii acestei game este că acest tip de produse nu necesită condiții speciale de păstrare, cum ar fi condiții de temperatură controlată sub zero sau aproape de zero grade.
În plus, portofoliul Saff Trading este format atât din produse de la parteneri români, cât și de la parteneri din străinătate, și chiar produse marcă proprie. Astfel, dintre partenerii cunoscuți în piața din România amintim pe SCANDIA – cu brandurile BUCEGI, SADU, SIBIU, TRADIȚII – PRUTUL, cu SPORNIC; TYMBARK, cu LA FESTA, SALLATINI, TEDY, TYMBARK; OVERSEAS, cu BĂNEASA, BUONA; ACASSA, cu brandul NATURAL.
Portofoliul Saff Trading este format atât din produse de la parteneri români, cât și de la parteneri din străinătate, și chiar produse marcă proprie
Dintre partenerii străini, de la care Saff Trading importă produse alimentare sub marca lor, amintim: MAKPROGRESS, cu brandurile VINCINNI, ARMONIA; TOTTIS, cu brandurile BINGO, BRUSCHETINI și ELKA, cu brandurile DAILY, REPLAY.
Pe lângă aceste produse, Saff Trading distribuie și produse marcă proprie, acestea fiind conserve de pește – Thailanda, Bulgaria, Letonia, Vietnam, Mauritius, Polonia – conserve de legume – Moldova, Polonia, Italia – sau conserve de orez (Bulgaria), toate produse sub brandul NOVAC.
Compania a debutat într-un nou domeniu, cel de producție, primele produse realizate de Saff Trading – dropsuri, caramele, caramele umplute, comercializate sub brandul CIPI – aparținând, în prezent, unei alte companii – Bomboniera.
„Am început activitatea de producție în 2004, prin deschiderea unui punct de lucru în Bragadiru, în incinta fostei fabrici de margarină, pe șoseaua Alexandriei. Ulterior, am făcut o divizare a celor două activități, undeva în 2009, facilitatea de producție rămânând în proprietatea unei companii nou înființate, Bomboniera”, menționează Răzvan Duță.
Începând cu anul 2013, Saff Trading a demarat o altă activitate de producție, cea de coacere, prăjire, ambalare de semințe, alune și alte astfel de produse, activitate gestionată de compania Dosapack, produse comercializate sub marca SNACKSIA.
Distribuție în două forme diferite
Echipa Saff Trading este formată din 100-110 angajați, numărul acestora fiind, în prezent, fluctuant. Personalul angajat este repartizat pe departamente, aceștia ocupându-se de activități precum cea de coordonare, contabilitate, financiar, reprezentanți vânzări sau activități de logistică și administrare.
Aceste activități complementare sunt necesare deoarece compania își desfășoară activitatea de distribuție în două forme diferite: distribuție directă și distribuție indirectă.
Distribuția directă se desfășoară doar în partea de sud și sud-vest a țării, în județele Dolj, Olt, Gorj, Argeș și Vâlcea, unde Saff Trading deține depozite proprii, dar și în județele Mehedinți și Teleorman.
„Avem în portofoliu atât produse românești, cât și propriile importuri. Asta înseamnă că în aceste locații avem reprezentanți de vânzări dedicați, iar livrarea o facem pe fiecare magazin în parte, cu propriile noastre mijloace”, completează directorul general al companiei.
Saff Trading desfășoară activitatea de distribuție atât în mod direct, prin mijloace proprii, cât și indirect, prin intermediul colaboratorilor, compania distribuind și către lanțuri internaționale de magazine.
De asemenea, Saff Trading distribuie și către lanțurile internaționale de magazine, la ora actuală lucrând cu doar câteva dintre acestea: Supeco, Carrefour și un singur magazin Cora.
În ceea ce privește activitatea de distribuție indirectă, aceasta se desfășoară prin intermediul firmelor de distribuție locale, cu care compania colaborează, acoperind astfel tot restul țării. Comunicarea cu firmele de distribuție colaboratoare se realizează prin intermediul a șase reprezentanți de vânzări regionali.
Depășirea piedicilor din afaceri
Portofoliul de produse importate și mărcile proprii sunt principalele atuuri care diferențiază Saff Trading de o companie de distribuție clasică, deoarece acestea conferă o independență mai mare. Însă și problemele pe care Saff Trading le întâmpină sunt diferite de cele ale unei companii clasice, acestea fiind legate de activitatea companiei și se referă, de exemplu, la promovare sau legislația intracomunitară.
Din păcate, nici statul român nu face viața mai ușoară pentru IMM-urile din domeniul comerțului și, în special, din distribuție. Una din aceste probleme întâmpinate de Saff Trading este inechitatea cu care sunt tratate companiile românești față de cele străine. Totodată, legislația extrem de stufoasă este neclară și de aceea poate fi interpretabilă.
„Dacă dorești lămuriri ești trimis să citești legislația. Noi cerem aceste lămuriri după ce am citit legislația. De exemplu, în cazul unui import ar fi simplu să ai o listă a documentelor necesare, eventual și cu exemple scanate, în așa fel încât să știi de la bun început dacă furnizorul ți le poate oferi în formatul cerut de autorități”, susține Răzvan Duță, director general Saff Tradig.
Estimări de creștere
Cu toate aceste probleme, conducerea companiei este optimistă, iar acest optimism se observă în investițiile efectuate. Astfel, cele mai recente investiții au vizat activitatea de producție, Saff Trading achiziționând diferite echipamente pentru modernizarea producției, precum o mașină de „suflat” floricele de porumb sau mașini de ambalat.
Conducerea Saff Trading a planificat deja noile investiții, acestea vizând activitatea de producție
În plus, compania nu se oprește aici, având deja planificate noi investiții, după cum spune directorul general al Saff Trading, Răzvan Duță: „Intenționăm să dezvoltăm activitatea de producție prin achiziția de linii pentru producție alimentară cu valoare adăugată cât mai mare”.
În ceea ce privește rezultatele financiare, conducerea Saff Trading estimează o cifră de afaceri pentru 2016 în creștere cu 7-8% față de cea înregistrată în anul 2015, când a fost atins pragul de 51,2 milioane de lei, estimările se bazează pe tendința de creștere înregistrată în prima jumătate a lui 2016.