Saint-Gobain sărbătoreşte 350 de ani de la înfiinţare

13.01.2015

Anul acesta, grupul Saint-Gobain sărbătoreşte cea de-a 350-a aniversare, eveniment deosebit pe care compania îl marchează promovându-şi istoria şi privind spre viitor. Seria de evenimente aniversare a început pe data de 9 ianuarie în Shanghai (China) şi se va încheia în luna octombrie în Paris (Franţa).

Compania Saint-Gobain a fost înfiinţată în anul 1665 de către regele Ludovic al XIV-lea şi Ministrul său de Finanţe, Jean-Baptiste Colbert, fiind cea mai veche companie listată la bursa din Paris.

De-a lungul timpului, compania s-a adaptat la schimbările globale şi a acceptat numeroasele provocări, iar bazându-se pe experienţa şi cultura sa corporatistă, Saint-Gobain priveşte permanent spre ziua de mâine şi ştie că există multe “motive pentru a crede în viitor”.

Astfel, compania se bazează pe şase piloni strategici. În primul rând este vorba de „O lume fără frontiere” – de când a înființat prima unitate în afara Franţei, în Germania, în anul 1850, Saint-Gobain a evoluat la nivel internaţional, ajungând la ora actuală să opereze în 64 de ţări.

De asemenea, în al doilea rând, un alt pilon strategic este reprezentat de „Habitatul durabil este accesibil”. Astfel, compania oferă produse și soluții inovatoare pentru a răspunde provocărilor fundamentale în domeniul habitatului, cu scopul de a-i reduce impactul asupra mediului, a îmbunătăţi eficienţa energetică şi confortul ocupanţilor.

„Inovaţia schimbă lumea”, este al treilea segment al strategiei companiei, Saint-Gobain fiind una dintre cele mai inovative 100 de companii la nivel mondial, iar „Talentul este infinit” este alt pilon strategic, puterea grupului stând în angajaţii săi.

A patra parte a strategiei -„Habitatul pentru toţi este posibil” – arată că Saint-Gobain îşi ia angajamentul de a crea posibilităţi pentru toată lumea, inventând materiale adaptate pieţelor locale şi prin intermediul Fundaţiei Saint-Gobain Initiatives.

Cel de-a şaselea pilon, „Saint-Gobain a traversat timpurile şi a anticipat viitorul”, are la bază faptul că timp de 350 de ani, compania s-a reinventat continuu pentru a se adapta şi a sprijini schimbările lumii.

“Această aniversare este o oportunitate şi o ocazie de a le reaminti tuturor despre puterea obținută în cei 350 de ani de istorie şi de inovaţii permanente. Experienţa noastră ne ajută să înţelegem şi să ne concentrăm pe termen lung. De asemenea, ne oferă siguranţa şi agilitatea de a ne adapta la schimbările globale neîntrerupte. Istoria noastră este dovada faptului că suntem o companie care şi-a depăşit permanent limitele şi a acceptat provocările tehnologice. Privind spre trecutul nostru şi analizând lumea de astăzi, suntem convinşi că există numeroase motive pentru a crede în viitor. Astfel, sărbătorim această aniversare cu privirea orientată spre viitor şi spre inovaţie. Ne dorim ca în 2015 să vă împărtăşim din optimismul nostru,” a declarat Pierre-André de Chalendar, Preşedinte-Director General al Saint-Gobain.

Pe 9 ianuarie, Pierre-André de Chalendar a inaugurat în Shanghai festivităţile de aniversare a celor 350 de ani, care vor cuprinde mai multe puncte de interes, printre care se numără pavilioane itinerante futuriste, o expoziţie virtuală în cinci limbi, o carte aniversară, un joc disponibil gratuit – World 350, precum şi o zi aniversară care va fi sărbătorită de către toţi angajaţii companiei la nivel mondial, pe data de 15 octombrie.

Pavilioanele Saint-Gobain vor face un turneu mondial, urmând ca acestea să fie prezente în aprilie în São Paulo, în Philadelphia (SUA) în iunie şi în Paris (Franţa) în octombrie.

Expoziţia virtuală în cinci limbi – franceză, engleză, germană, spaniolă şi portugheză braziliană. va fi lansată online în februarie şi va cuprinde peste 700 de documente de arhivă, Saint-Gobain va oferi tuturor oportunitatea de a-i explora sau redescoperi istoria printr-o serie de documente nepublicate până acum.

Cartea aniversară va fi conectată la expoziţia virtuală prin coduri QR şi tradusă în cinci limbi. Aceasta va fi publicată de către Editura Albin Michel în primăvară şi face o incursiune în trecutul şi prezentul companiei.

“Împărtășim bucuria acestei aniversări alături de colegii noștri din Grup și suntem mândri că facem parte dintr-o companie în care tradiția și inovația merg împreună. Grupul Saint-Gobain din România va organiza și la nivel local evenimente aniversare menite să puncteze sărbătorirea celor 350 de ani de existență pe piața mondială.” a declarat Constantin Hariton, Delegat General Adjunct al Grupului Saint-Gobain în România.

Citiți și despre: