Sales & Marketing Conference 2019

Sales & Marketing Conference 2019. Provocările departamentelor de marketing și sales

31.05.2019

Sales & Marketing Conference 2019. Dacă în urmă cu 15-20 ani, accentul vânzărilor se centra pe empatie, pe puterea de convingere, puterea de a dezvolta o relație cu clientul, în prezent, din cauza migrării către zona de online, una din abilitățile oamenilor de vânzări a devenit puterea de analiză. Astfel, e important să culeagă informații, să creeze pattern-uri și să încerce să creeze o legătură cu clientul.

În acest context, în cadrul Sales & Marketing Conference 2019 s-au discutat despre provocările departamentelor de marketing și sales din prezent și din viitor.

Sales & Marketing Conference 2019. Brand-uri cu purpose

Evenimentul a început alături de Liliana Caimacan – Business Transformation Strategist/Professor of practice HULT INTERNATIONAL BUSINESS SCHOOL (UK). Aceasta a vorbit despre brand-urile cu purpose, cum arată brand-urile din 2019 și ce înseamnă acestea pentru generațiile noi.

”Un brand cu purpose este un brand care are o misiune cu impact major, în cele trei sectoare: people, society, planet. Un brand cu purpose este aproape de consumator, acolo unde este el. Pentru a construi un astfel de brand, trebuie să fii relevant, să faci ceva pentru societate, generația Z își dorește și se conectează cu mărci care fac ceva pentru comunitate și oameni. E un trend foarte mare, iar așteptările sunt la fel de mari”, a spus Liliana Caimacan.

Sales & Marketing Conference 2019. Nevoie de transformare

Viorel Ruse – Chapter Lead Marketing, ING BANK România a discutat despre:

  • schimbările la nivel organizațional
  • nevoia de transformare continuă în interiorul unei companii.

”Rolurile leaderilor din prezent s-au modificat: au intervenit și intervin alte provocări, să fii cu un pas înainte în dezvoltarea expertizei, să îți muți atenția în mod constant de la oameni la conținut și invers. E important să reușești să inspiri și nu să critici, să crezi în oameni, să îi susții și să îi încurajezi”, a spus acesta.

Sales & Marketing Conference 2019. Studiu de caz

Despre exemplul unui brand cu purpose a vorbit Anca Roman – Touchpoints, Media & Communication Manager, FRIESLANDCAMPINA România. Ea a prezentat un studiu de caz cu privire la o campanie adresată părinților care trec prin procesul de educare al celor mici.

”Din dorința de a le oferi copiilor mai mult decât au primit ei în copilărie, părinții de azi au devenit obsesiv de preocupați să-și educe copiii corect, după manual. Din această cauză, părinții ajung să se teamă constant că fac greșeli în educația copiilor lor. Campania Napolact și Readynation încurajează părinții să scape de frica de a greși și să-și recapete tihna, oferindu-le sprijinul de care au nevoie ca să se implice în continuare cu iubire și grijă în educația copilului”, a explicat Anca Roman.

Sales & Marketing Conference 2019.  Curaj, viziune și dorință de schimbare

În momentul în care brand-urile ‚prăfuite’ se reinventează e nevoie de curaj, viziune și dorință de schimbare.

Marina Zara – Head of Marketing and Communications, METRO CASH & CARRY România a vorbit despre ce înseamnă un proces de reinventare și transformare a unui brand care vrea să se alinieze brand-urilor cu purpose din 2019.

Sales & Marketing Conference 2019.  Inteligența emoțională

La finalul primei sesiuni de discuții, inivitata specială, Pauliina Jamsa – Global Senior Online Marketing Manager, SIEMENS (UK) a vorbit despre rolul inteligenței emoționale în funcțiile de leadership.

”75% dintre companiile care aderă la un proces de schimbare major eșuează. Cauzele? Principala cauză este rezistența impusă de angajați (58%), probleme de leadership (40%), comunicare deficitară (29%). Dacă vrei cu adevărat să schimbi o organizație, trebuie să începi de la oameni, schimbarea începe la oameni”, a afirmat aceasta.

Sales & Marketing Conference 2019.  Schimbări

Cea de-a doua sesiune a cuprins o dezbatere cu privire la schimbările și adaptarea departamentelor de sales și marketing.

”Dacă nu ești în online, nu exiști. Nu e suficient să fii în online, ci să fii acolo unde trebuie. Să fii în pas cu tehnologia, să fii în locurile în care oamenii caută și sunt prezenți. În urmă cu 15-20 ani, în vânzări se punea accent pe empatie, pe puterea de convingere, puterea de a dezvolta o relație cu clientul. În prezent, din cauza migrării către zona de online, una din abilitățile oamenilor de vânzări e puterea de analiză: e important să culeagă informații, să creeze pattern-uri și să încerce să creeze o legătură cu clientul”, Cristian Turculeț – Regional Development Manager România & Bulgaria, AMREST (STARBUCKS).

Sales & Marketing Conference 2019.  Abilități

În ceea ce privește schimbarea abilităților din domeniul vânzărilor, Bogdan Colea – National Sales Manager GROUP CRIS-TIM este de părere că tehnologiile au un impact major în interiorul departamentelor de marketing. Însă ceea ce lipsește este atitudinea și mentalitatea de acum mulți ani.

”Un bun vânzător este cel care dezvoltă o relație bună cu clientul. Iar ca o companie să țină angajații motivați, sunt de părere că a investi într-un om, a îl sprijini prin proiecte și automat dacă îi acorzi și șansa de a dovedi de ceea ce este el capabil… astfel, îi vei păstra vie atenția”, a spus acesta.

Sales & Marketing Conference 2019.  Ce înseamnă un brand puternic

La finalul evenimentului, Lisa Krost Meyers – Global Marketing and Brand Manager, Alienware, DELL (USA) a vorbit despre ce înseamnă un brand important, cu voce și un business puternic și dacă cele două sunt în strânsă legătură.

”Când vorbim de un brand puternic, cu o istorie în spate, e clar că în spatele poveștii sale stă o echipă întreagă, unitară care nu se uită doar ca rezultatele de business să fie atinse, ci ca povestea, valorile și misiunea organizației în sine să fie transmise la nivel intern și apoi la nivel extern, către audiență. Noi, la Alienware ne asigurăm că experiența consumatorului nostru în industria de gaming este întocmai cu așteptările și cerințele sale. Un brand puternic este perceput ca fiind puternic dacă asta consideră consumatorul. El îi dă valoare, la fel cum tot el îl poate subclasa”, a explicat Lisa Krost Meyers.

Citește și Lidl deschide două noi magazine în România

 

 

 

 

Citiți și despre: