FMCG

Saltempo

SALTEMPO, produse delicate și planuri mari de extindere

01.02.2023

De 30 de ani, compania își scrie la gura Prutului povestea de succes, alături de oameni dedicați, tehnologii moderne și viziuni îndrăznețe. SALTEMPO, unul dintre cei mai importanți procesatori de carne din România și furnizor de materie primă de calitate, a împlinit la finalul anului trecut 30 de ani de activitate, motiv de sărbătoare pentru întreaga societate. Compania produce zilnic atât preparate din carne, cât și carne tranșată refrigerată, congelată și produse culinare gata de servit.

De trei decenii, SALTEMPO își scrie la gura Prutului povestea de succes, alături de oameni dedicați, tehnologii moderne și viziuni îndrăznețe. Rețeta acestui succes constă în faptul că societatea păstrează rețetele tradiționale îmbinate cu tehnologii moderne. Fiecare produs realizat de SALTEMPO este fabricat după o rețetă consacrată, cu materie primă de cea mai bună calitate. Produsele nou lansate se adresează în special cerințelor tot mai mari ale supermarketurilor, unde se livrează atât produse sub brandurile proprii, cât și sub marcă privată.

Fiecare produs realizat de SALTEMPO este fabricat după o rețetă consacrată cu materie primă de cea mai bună calitate

Perioada cuprinsă între 2021 și 2023 a adus modificări importante în activitatea SALTEMPO, generate de implementarea cu succes a unui program soft de tip ERP, care are ca scop optimizarea procesului de la producție, de la  momentul de recepție marfă până la momentul vânzării. Acesta a fost un proces de lungă durată și un drum anevoios, însă rezultatele obținute au fost mai mult decât satisfăcătoare.

SALTEMPO se pliază pe nevoile clienților

În momentul de față, una din principalele provocări ale companiei este reprezentată de aflarea nevoilor clienților, atât în rețeaua de magazine SALTEMPO, cât și în zona de retail tradițional și retail modern.

„Pentru că punem pe primul loc nevoile clienților noștri, de curând am implementat un program de fidelizare prin card pentru clienții rețelei de magazine SALTEMPO, program prin care dorim să venim cât mai mult în sprijinul consumatorilor și să le punem la dispoziție oferte personalizate în funcție de necesități. Clienții beneficiază astfel de reduceri de preț acordate pe loc, în baza cardului la o gamă diversificată de produse”, ne-a declarat dl. Miltiade Sorin Istrate, Director General SALTEMPO.

În același timp, clienții SALTEMPO persoane fizice se bucură de numeroase produse aflate la ofertă, cât și de numeroase produse la care discount-ul este acordat în baza cardului, iar la unele produse depășește chiar 25%.ALSIM

„Încercăm astfel să definim profilul fiecărui client, să înțelegem nevoile acestuia, media cumpărăturilor și tipul de produse preferat. Astfel putem personaliza oferta în favoarea clientului”, precizează dl. Miltiade Sorin Istrate.

Alte beneficii acordate în baza cardului sunt reprezentate de definirea unui program dedicat doar posesorilor de card, unde aceștia pot participa la concursuri și tombole, dar nu numai. Ofertele vizează și segmentul de retail tradițional și modern, lunar existând oferte speciale la produsele cerute de retaileri.

Exportul, o prioritate pentru SALTEMPO

Zona de export devine din ce în ce mai importantă pentru SALTEMPO, motiv pentru care anul trecut compania a participat la Târgul Internațional SIAL PARIS, eveniment în cadrul căruia au fost purtate discuții atât pentru piața de consum din Franța, cât și din restul Europei.

Mulțumită programului APAR, în cadrul căruia SALTEMPO este membru, toamna anului trecut a adus oportunitatea de a participa la Paris la cel mai mare târg alimentar din lume, SIAL Paris, unde produsele SALTEMPO au fost extrem de apreciate, atât de francezi, cât și de europeni. În cadrul evenimentului au fost purtate discuții pentru viitoare colaborări, atât pentru vânzare, cât și pentru achiziții. Prin urmare, în prezent, SALTEMPO se pregătește pentru noi evenimente, următorul fiind reprezentat de IFE Londra.

Rețeaua de magazine ajunge la 25 de unități

Rețeaua de magazine SALTEMPO continuă să se dezvolte într-un mod constant și armonios, atât în municipiul Galați, cât și în Brăila, astfel că anul trecut a fost inaugurat în Galați magazinul cu numărul 25, sub același concept premium. Magazinele sunt definite sub două concepte, standard și modern, ambele beneficiind de produse SALTEMPO îndrăgite de clienți, iar principalele diferențe constau în disponibilitatea unei vitrine cu produse culinare calde, gata de servit, dar și de o suprafață de vânzare mult mai generoasă.

„Urmărim în permanență o îmbunătățire constantă a rețelei de magazine pentru ambele concepte, dar și o suplimentare a numărului de magazine. Produsele SALTEMPO sunt distribuite în prezent prin flota proprie, de cel puțin 3 ori pe zi la rețeaua proprie de magazine și cel puțin o dată pe săptămână către principalele orașe din România, ceea ce garantează prospețimea produselor”, afirmă Directorul General.

Extinderea ariei de desfacere, vitală pentru dezvoltare

Extinderea rețelei de distribuție a produselor este esențială pentru creșterea oricărei afaceri. Acest lucru poate fi realizat prin parteneriate cu distribuitorii existenți sau prin deschiderea de noi puncte de vânzare. Evident, există multiple beneficii care pot fi obținute prin extinderea rețelei de distribuție, inclusiv accesul la noi piețe și consumatori, reducerea riscurilor, creșterea eficienței și creșterea brand-ului.

Pentru SALTEMPO, accesul la noi piețe și consumatori este unul dintre cele mai importante beneficii ale extinderii rețelei de distribuție. O companie poate ajunge la noi piețe geografice sau demografice, crescând astfel vânzările și profiturile. De asemenea, aceasta poate permite companiei să-și extindă oferta în noi categorii de produse sau servicii, oferind oportunități suplimentare de creștere.

Accesul la noi piețe și consumatori este unul dintre cele mai importante beneficii ale extinderii rețelei de distribuție

SALTEMPO are în vedere în momentul de față extinderea rețelei de distribuție atât local, național, către export, către alți retaileri, cât și dezvoltarea Rețelei de Magazine SALTEMPO.

Beneficiile unei rețele extinse de distribuție

În prezent, produsele SALTEMPO sunt fabricate în singura unitate de producție aflată la „Gura Prutului, între Brateș și Dunăre” iar capacitatea actuală de producție și tranșare este de aproximativ 500 tone/lună. Investițiile au fost și rămân aspecte de bază din activitatea companiei. Pe partea de producție, cele mai recente investiții au fost realizate în vederea achiziționării de echipamente pentru ambalat, etichetat, feliat, echipamente de cântărire și scanare, precum și echipamente de calcul și servere profesionale.

O companie care are o rețea diversificată de distribuție poate reduce riscurile asociate cu dependența de o singură sursă sau regiune. Dacă o anumită regiune sau sursă de distribuție întâmpină probleme, compania poate continua să funcționeze prin intermediul altor canale de distribuție.

Creșterea eficienței este un alt beneficiu al extinderii rețelei de distribuție. O rețea extinsă de distribuție poate permite companiei să-și optimizeze logistica și să reducă costurile de transport.

Creșterea brand-ului este, de asemenea, un beneficiu al extinderii rețelei de distribuție. O rețea extinsă de distribuție poate ajuta la creșterea recunoașterii brand-ului și la construirea loialității față de client.

O rețea extinsă de distribuție poate ajuta la creșterea recunoașterii brand-ului și la construirea loialității față de client

Oamenii cu viziuni moderne, esențiali pentru orice companie

În viziunea SALTEMPO, oamenii dedicați, care pun accent pe inovație, sunt esențiali pentru orice companie, datorită capacității lor de a duce compania spre succes. Inovarea este una dintre cele mai importante calități ale unor astfel de oameni. Oamenii sunt, până la urmă, cei care pot ajuta compania să se dezvolte și să se adapteze la schimbările din piață.

În același timp, oamenii dedicați și cu viziuni moderne au tendința de a fi lideri înțelepți, capabili să-și inspire și să-și conducă echipele spre atingerea obiectivelor, fiind în măsură să motiveze oamenii din jurul lor să atingă performanțe mai bune.

În viziunea SALTEMPO, oamenii dedicați și cu viziuni moderne sunt esențiali pentru orice companie, datorită capacității lor de a inova și de a duce compania spre succes

„În mijlocul companiei noastre sunt angajații, oameni dedicați cu viziuni moderne. Și, pentru că prețuim fiecare membru al echipei noastre, alegem să punem accent pe experiență, pe profesionalism și dedicare, pe care le răsplătim ori de câte ori acest lucru devine posibil. Astfel, la mijlocul anului trecut, toți angajații SALTEMPO au beneficiat de pachete salariale suplimentare, conform prevederilor legislative aplicabile companiilor din industria alimentară”, menționează dl. Istrate.

Preocuparea pentru sustenabilitate

În ceea ce privește sustenabilitatea, trebuie menționat faptul că SALTEMPO a finalizat anul trecut un proiect important de panouri fotovoltaice ce acoperă o parte din energia folosită (circa 10%) în procesul de fabricație. În continuare, în cadrul companiei se urmărește implementarea de proiecte noi în procesul de dezvoltare pentru o energie sustenabilă (recuperatoare de căldură, panouri fotovoltaice). În paralel, se folosesc echipamente pentru o monitorizare cât mai eficientă a consumului de energie, care să permită o optimizare cât mai precisă.

Sustenabilitatea este esențială pentru activitatea oricărei companii care activează în domeniul producției, deoarece aceasta poate asigura o bună gestionare a resurselor, poate reduce impactul asupra mediului și poate contribui la o economie durabilă pe termen lung. Extinderea rețelei de magazine poate contribui semnificativ la susținerea acestui obiectiv prin mai multe modalități, motiv pentru care acesta este unul dintre obiectivele majore ale companiei în 2023.

SALTEMPO a finalizat anul trecut un proiect important în ceea ce privește un sistem complet de panouri fotovoltaice ce acoperă o parte din energia folosită (circa 10%) în procesul de fabricație

„Din perspectivă financiară, SALTEMPO a încheiat 2022 într-un mod pozitiv. Pentru 2023 urmărim la acest moment dezvoltarea rețelei de magazine, dar și optimizarea procesului de fabricare. Suntem încrezători că 2023 ne va aduce mai aproape de obiectivul nostru de a oferi în continuare produse de cea mai bună calitate, de a extinde aria de distribuție și de a face brandul SALTEMPO recunoscut, pe plan național și internațional”, ne-a declarat, în încheiere, dl. Miltiade Sorin Istrate, Director General SALTEMPO.

Citește și https://jurnaluldeafaceri.ro/saltempo-produse-premium-indragite-de-clienti/