Stiri: Retail

Şapte fabrici şi patru magazine, înfiinţate în cadrul proiectului „Anotimpuri la borcan”

04.12.2015

Asociaţia React a înfiinţat şapte fabrici şi patru magazine, în cadrul proiectului „Anotimpuri la borcan”, pentru a susţine economia în comunităţile rurale. În aceste unităţi au fost angajate persoane vulnerabile, valorificând potenţialul resurselor locale. Fabricile produc conserve naturale marca „Anotimpuri la borcan”, iar magazinele le susţin prin comercializare în marile oraşe.

Prin proiectul „Anotimpuri la borcan”, au fost formate profesional 44 de persoane, ca manageri de întreprindere socială, lucrători în fabricarea conservelor şi lucrători comerciali. Din acestea, 38 de persoane cu probleme de integrare pe piaţa muncii au fost angajate.

În regiunea Bucureşti-ilfov, există o fabrică în comuna Grădiştea (judeţul Ilfov) şi un magazin în Bucureşti care va comercializa produsele din fabricile înfiinţate în cadrul proiectului.

Fabrica din această regiune comercializează produse naturale, sub brandul Terra Grădiştea. Aici, produsele sunt pregătite de femeile din localitate, care au absolvit cursurile de lucrători în fabricarea conservelor organizate în proiect. Folosind legume şi fructe de la localnici, Terra Grădiştea reuşeşte să aducă pe piaţă o mulţime de reţete tradiţionale şi delicioase – gemuri şi dulceţuri, compoturi, murături, zacuscă de diferite feluri, tocăniţă de legume şi altele.

Celelalte trei magazine care comercializează produse „Anotimpuri la borcan” se află în Craiova, Ploieşti, Constanţa, iar şase dintre fabrici sunt în Dolj, Gorj, Brăila, Prahova şi Dâmboviţa.

Proiectul a fost cofinanţat din Fondul Social European prin „Programul Operaţional Sectorial Dezvoltarea Resurselor Umane 2007-2013. Investeşte în oameni!”.