Slide

Stiri: Social

Fonduri pentru infrastructura din învățământ

Câte şcoli s-au închis din cauza COVID-19? Anunţul făcut de Ministerul Educaţiei

16.10.2020

Şcoli închise coronavirus. 930 de unități de învățământ s-au închis în România din cauza COVID-19. Ministerul Educației și Cercetării a anunţat că monitorizează dinamica scenariilor de funcționare a unităților de învățământ preuniversitar, la nivel național, aceasta fiind influențată de evoluția situației epidemiologice din fiecare județ.

Şcoli închise coronavirus. Cele trei Scenarii

Prin urmare, pe 15 octombrie, în conformitate cu datele transmise de inspectoratele școlare județene (inclusiv ISMB), se înregistrează următoarea situație:

– 11.460 de unități de învățământ figurează în Scenariul 1 (S1): participarea zilnică (față în față) a tuturor preșcolarilor și elevilor în unitățile de învățământ, cu respectarea și aplicarea tuturor normelor de protecție sanitară.

– 5.266 de unități de învățământ figurează în Scenariul 2 (S2). Acesta presupune participarea zilnică (față în față) a tuturor preșcolarilor și elevilor din învățământul primar, a elevilor din clasele a VIII-a și a XII-a, cu respectarea și aplicarea tuturor normelor de protecție, respectiv revenirea parțială (prin rotație de una-două săptămâni) a elevilor din celelalte clase de gimnaziu și liceu, cu respectarea și aplicarea tuturor normelor de protecție.

– 930 de unități de învățământ figurează în Scenariul 3 (S3), care implică participarea tuturor preșcolarilor și elevilor la activități/lecții online.

Şcoli închise coronavirus. Cazuri de COVID-19 în unităţile de învăţământ

Dintre cele 930 de școli aflate în această situație, 256 sunt în Scenariul 3 ca urmare a cazurilor de COVID-19 înregistrate, în timp ce 674 de unități de învățământ apar din cauza ratei de incidență a cazurilor din localitățile în care acestea funcționează, ori a infrastructurii școlare supuse unor lucrări de reabilitare.

Consiliile de administrație de la nivelul fiecărei şcoli adoptă propunerile de scenarii și, implicit, schimbarea acestora. Acest lucru se realizează în funcție de analiza situației epidemiologice efectuate de către direcțiile de sănătate publică și Institutul Național de Sănătate Publică, de infrastructura și de resursele existente în fiecare unitate de învățământ.

Ordinul ministrului Educaţiei şi al ministrului Sănătăţii

Conform ordinului comun al ministrului Educației și al ministrului Sănătății nr. 5.487/1.494/01.09.2020, criteriul epidemiologic în baza căruia unitățile/instituțiile de învățământ stabilesc unul dintre cele trei scenarii de funcționare este rata incidenței cumulate, respectiv numărul total de cazuri noi din ultimele 14 zile raportat la 1.000 de locuitori.

Hotărârile privind scenariul de funcționare pe parcursul anului școlar se actualizează săptămânal sau ori de câte ori este nevoie.

Citeşte şi Când se deschide AFI Braşov?