Sectorul turismului din ţara noastră este în continuă dezvoltare, iar interesul turiştilor români şi străini pentru destinaţii locale a crescut în anul 2015. În plus, încet, dar sigur, turismul de leisure câştigă teren în marile oraşe ale ţării (Bucureşti, Sibiu, Constanţa), cu un ritm de creştere mai mare decât turismul de afaceri, conform analizei reţelei hoteliere Ibis România, membră a grupului Accor.
Astfel, ci toate că majoritatea turiştilor lanţului hotelier Ibis în România se concentrează pe zona de business, segmentul de turism de odihnă şi agrement a cunoscut un trend ascendant, anul trecut. Cu peste jumătate dintre clienţi de naţionalitate română, trei sferturi dintre turiştii care au călcat pragul hotelurilor Ibis au călătorit în interes de afaceri, iar un sfert dintre aceştia în vacanţă.
Conform reprezentanţilor lanţului hotelier, evenimentele din marile oraşe au atras cei mai mulţi vizitatori în segmentul de leisure, în top situându-se mini-vacanţe tip city break de Crăciun la Sibiu, city break-uri la Bucureşti cu ocazia concertelor susţinute de Robbie Williams şi Andre Rieu, weekendul de 1 mai la Constanţa şi pachetele de cazare cu ocazia Festivalului Internaţional de Teatru de la Sibiu.
Topul evenimentelor
În topul evenimentelor de business s-au aflat şi în 2015 training-urile, conferinţele organizate în proiectele cu fonduri UE şi diverse şedinţe interne ale companiilor. Pe lângă acestea, noi tipuri de evenimente speciale au intrat pe un curs ascendent, și anume conferinţele de parenting (la Constanța), târgurile specializate de joburi (la Bucureşti și Sibiu), precum şi audiţii de pre-selecție pentru show-uri de televiziune.
„Hotelurile Ibis au cel mai extins program de mic dejun din Europa, între orele 4:00 şi 12:00. În noiembrie anul acesta, am regândit întregul concept de mic dejun, propunându-le clienţilor noştri o întreagă poveste, ţesută în jurul unuia dintre cele mai sănătoase alimente – mărul, amplasată într-o nouă atmosferă: „livada cu meri de la Ibis”. Fiecare din hotelurile Ibis aduce pe mesele clienţilor soiuri tradiţionale de mere româneşti, dar şi reţete clasice de plăcintă proaspătă cu mere, clătite cu gem de mere, suc proaspăt şi compot de mere”, a explicat Ioan David, directorul general al reţelei hoteliere Ibis România.
Estimări pentru 2016
Pentru 2016, aceasta estimează că va continua sa crească numărul de turiști de leisure, segment în care Ibis pregătește deja pachete de cazare cu ocazia evenimentelor culturale și sportive și a sărbătorilor tradiționale, în toate orașele în care suntem prezenți cu hoteluri în România (București, Constanța și Sibiu).
“În ce privește turismul de business, avem toate motivele să fim optimiști : atât companiile românești, care reprezintă majoritatea clienților noștri, cât și multinaționalele, își accelerează ritmul de dezvoltare, lucru care se traduce și într-o creștere a călătoriilor de afaceri, pentru care Ibis este o locație preferată prin servicii, confort și preturi convenabile. În același timp, prevedem o relansare a evenimentelor din cadrul proiectelor cu fonduri europene, precum și un apetit crescut pentru networking prin evenimente cu tematici din ce în ce mai specializate, din nișe diverse” , spune Ioan David.