Pe 27 mai, Deloitte România și BusinessMark Event Management organizează, la Hotel Radisson Blu București, seminarul cu tema „Directorul financiar și legislația vamală - 5 dovezi ale unui mariaj reuşit”. Organizatorii evenimetului afirmă că legislația vamală este extrem de complexă, atât prin multitudinea de reglementări, cât și prin modul în care influențează contabilitatea și fiscalitatea unei societăți. Astfel, cle mai mari litigii dintre societăți și autoritatea fiscală sunt, de departe, cele în materie vamală: taxe vamale, TVA la import și accize.
În acelaşi timp, legislația vamală oferă și un număr de facilități fiscale și financiare menite să încurajeze comerțul internațional.
În acest context, complexitatea legislației vamale și modul în care influențează contabilitatea și fiscalitatea unei companii au creat necesitatea unor discuții aprofundate cu persoanele din departamentele financiar/contabil ale companiilor, discuții ce vor avea loc în cadrul seminarului „Directorul financiar și legislația vamală – 5 dovezi ale unui mariaj reusit”.
„Complexitatea regulilor impuse de comerțul internațional în ultimul timp fac că vămuirea mărfurilor să nu se (mai) finalizeze odată cu obținerea liberului de vamă. De exemplu, politică de prețuri de transfer din cadrul grupurilor multinaționale impune ajustări contabile trimestriale/anuale ale valorii bunurilor importate. Chiar dacă aceste ajustări sunt post vămuire, ele trebuie luate în calcul retroactiv la determinarea valorii în vamă a mărfurilor importate. Politica de prețuri de transfer și implicit ajustările aferente este cunoscută de către departamentul financiar/contabil. Departamentul de logistică nu are cunostiinţă de astfel de ajustări. Drept urmare, dacă cele două departamente nu comunică între ele, riscăm o determinare eronată a valorii în vamă a mărfurilor importate, care atrage de cele mai multe ori taxe suplimentare de plată”, spune Mihai Petre, coordonatorul departamentului de consultanță vamală al Deloitte România.
Conform acestuia, un alt exemplu ce impune ajustarea valorii în vamă a mărfurilor privește discounturile de volum primite anual/trimestrial de importatori. Astfel de discounturi se primesc ulterior obținerii liberului de vamă și din nou, ajung în cadrul departamentului financiar/contabil.
„Atâta timp cât responsabilul din cadrul departamentului financiar/contabil nu cunoaște faptul că astfel de discounturi pot diminua valoarea în vamă (implicit taxele aferente), cel mai probabil nu va informa departamentul de logistică despre acest eveniment, iar societatea va pierde dreptul la o rambursare de taxe plătite în plus”, consideră Mihai Petre.
Specialistul Deloitte a mai precizat că legislatia vamală oferă diverse scutiri de la plată TVA în vamă, însă implementarea lor necesită timp și efort, iar detaliile necesare implementării sunt cunoscute în principal de persoanele din cadrul departamentului de logistică.
„Dacă nu aplică pentru scutirea de plată TVA în vamă, societatea este privată de cea mai mare facilitatea fiscală oferită în România după aderarea la UE, mai precis scutirea de la plată TVA în vama”, afirmă Mihai Petre.
Aceste teme vor fi abordate de specialiștii Deloitte România: Mihai Petre – Senior Manager Servicii Fiscale, Daniela Neagoe – Senior Consultant Servicii Fiscale şi Ioana Lira - Senior Consultant Servicii Fiscale.
Pentru detalii și înscrieri, accesaţi www.business-mark.ro sau contactaţi organizatorii la numerele de telefon (+40 ) 021 313 98 19 sau pe adresele de e-mail mihaela.ciobanu@business-mark.ro, office@business-mark.ro.