Septembrie 2014

“Cum creștem vânzările?” – este întrebarea pe care fiecare manager o are mereu pentru echipa de vânzări și partenerii direct implicați, dar și pentru el însuși. Adevărul este că oricât de multe acțiuni se vor face în această direcție există câteva reguli simple, dar de efect, care vor avea mereu rezultatele calculate.
În goana după produsele perfecte, conducerea companiilor uită că afacerea implică oameni, atât din partea societății, cât și din partea clienților. Creșterea cifrei de afaceri depinde direct de aceștia, iar clienții trebuie să fie tratați diferențiat pentru a se reîntoarce la companie. Planificarea și strategia sunt mereu importante, doar că, uneori, ce este prea mult strică, așadar focusul pe rezultate ar trebui să vină natural, după o perioadă de testare.
Într-o piață activă, unde toată lumea își dorește un portofoliu cât mai bogat și variat de clienți, unele companii uită de partenerii de afaceri cu tradiție, care au fost alături de ei în orice moment. Dezamăgirea acestora poate aduce nu doar o stagnare, dar și pierderea de contracte importante și la o distanțare a celor care până acum au susținut activitatea și succesul companiei.
Desigur că nu există un răspuns general valabil la întrebarea “Cum creștem vânzările?”, poate doar acela legat de respectul pe care orice companie trebuie să îl ofere actualilor și viitorilor clienți.
Dacă puteți îmbunătăți viețile oamenilor, o să aveți o afacere prosperă” – Richard Branson