Septembrie 2016

Fie că ești antreprenor, fie că lucrezi într-o corporație care își desfășoară activitatea în sute de țări, creativitatea la birou este esențială pentru rezolvarea problemelor de zi cu zi și, nu în ultimul rând, pentru dezvoltarea afacerii.

Întrebarea care vine natural este însă cum poți stimula creativitatea în rândul colegilor sau în cadrul echipei tale? Nu e atât de complicat, spun cercetătorii de la Hogan Assessments: atunci când oferi oamenilor libertate și flexiblitate, atunci inovația își va face simțită prezența, iar aici greșesc corporațiile care nu reușesc să iasă din tiparele clasice și își blochează astfel atât proiectele, cât și angajații creativi. Desigur, pentru toate acestea este nevoie ca nivelul de încredere pe care îl ai să fie unul ridicat, tocmai de aceea afacerile mici, la început de drum, se dovedesc a fi creative, comparativ cu marile companii internaționale. Atunci când un start-up își începe activitatea, fondatorii își construiesc echipele cu grijă, fiind convinși nu doar de calitatea muncii oamenilor, ci și de calitățile lor din viața personală.

Nu contează experiența în câmpul muncii și nici funcția pe care cineva o deține într-o companie atunci când se măsoară nivelul creativității, ci felul în care ești format, întrucât inovația se poate învăța. Științific vorbind, la fel cum învățăm lucruri noi în fiecare zi, se poate exersa și partea creativă, atunci când ne sunt încurajate ideile îndrăznețe, inovatoare, care pot schimba proiectele sau procesele în care suntem implicați.

Așadar, provocarea ce se impune acum este cum se poate măsura creativitatea. În generare de idei noi sau rezultatele soluțiilor propuse?

Lucrurile de care ne temem cel mai mult în companii: fluctuațiile, dezechilibrele, tulburările sunt principalele surse ale creativității” – Margaret J. Wheatley