SEPTEMBRIE 2017

A lucra în corporație sau a construi o afacere proprie?

România este o piața specială pentru afaceri. Până în 1989, puțini erau cei care se puteau gândi la a avea propria afacere și acest lucru are și astăzi efecte asupra mediului de afaceri. În ultimii ani însă, tinerii care au terminat sau nu studii superioare încep să își schimbe percepția cu privire la viitorul lor, iar asta se simte puternic în economie.

Analiștii spun că sunt două mari tendințe, pe care le putem simți în viața de zi cu zi.

Pe de o parte, tinerii preferă companiile internaționale, brand-urile mari care sunt prezente și în România, dar care au fost lansate peste graniță și care au crescut puternic. A te angaja într-o corporație aduce o siguranță ceva mai mare a locului de muncă, dar și o susținere atunci când vorbim despre creșterea profesională. Companii precum Google, Oracle, Coca Cola, HP, IBM, Microsoft sau Amanzon sunt prezente pe piața din țara noastră și recrutează constant tinere talente care să îi ajute să își dezvolte afacerile locale.

De cealaltă parte însă, există și tineri care nu vor să muncească decât la propriul vis. Cu o investiție mai mare sau mai mică, ajutorul familiei sau susținere venită de la investitori locali, micii antreprenori reușesc nu doar să își dezvolte o afacere proprie, dar și să o crescă susținut și să demonstreze faptul că se poate ca în România să ai succes, atâta timp cât depui pasiune în tot ceea ce faci și crezi în propriile forțe.

La începutul toamnei, când ne întoarcem cu toții cu un zâmbet larg la birourile noastre mai mari sau mai mici, începem să ne gândim la cum va arată piața muncii peste ani. Să fie oare formată jumătate din corporații cu sute de angajați și cealaltă jumătate cu afaceri de familie, cu pasiune?