Septembrie 2020

Se vorbește mult despre efectele pandemiei mondiale asupra economiei, iar analiștii ne avertizează deja că așteptările nu sunt optimiste.

Cu toate acestea însă, există domenii în care cifrele de afaceri au crescut, iar cele mai multe dintre acestea sunt în domeniul tehnologiei. Fie că vorbim despre noi furnizori de servicii sau soluții din zona de transport ori flux de informație, fie că ne gândim la ecommerce, toate aceste businessuri au un punct comun: își desfășoară activitatea în online.

Publicitatea este unul dintre domeniile care, în timpul crizei economice de acum câțiva ani, a fost printre primele afectate. Acum însă, potrivit informațiilor Deloitte România, pentru că acțiunile de marketing pe dispozitive mobile au crescut, și bugetul dedicat acestora a fost ridicat cu 70%.

În timpul pandemiei de COVID-19, companiile au redirecționat aproape jumătate din bugetele de marketing (46%) către rețelele de socializare și dispozitivele mobile. Asta înseamnă de două ori mai mult comparativ cu perioada de înainte de pandemie.

Experimentăm cu toții o perioadă extrem de schimbătoare, iar acest lucru are efecte majore și asupra rolurilor pe care le avem la locul de muncă. Conform aceluiași studiu, rolul departamentului de marketing în cadrul companiilor s-a schimbat, dobândind o importanță mai mare. Organizațiile ale căror clienți sunt persoane juridice (B2B) înregistrează cea mai puternică creștere, urmate de companii care oferă produse și servicii.