Slide

Jurnalul de Aaceri Septembrie 2021

Septembrie 2021

Pandemia de Coronavirus a transformat majoritatea businessurilor. Nu puține au fost domeniile de activitate care au raportat scăderi serioase, însă există și industrii care au înflorit frumos, un exemplu necontestabil fiind domeniul digital.

Elevii și profesorii s-au văzut nevoiți să introducă soluții digitale inovatoare pentru a-și putea continua cursurile. Multe dintre instituțiile publice și-au dezvoltat sistemele online pentru a permite contribuabililor să acceseze diferite soluții. Industrii care până acum doi ani nici nu se gândeau la dezvoltarea prezenței online a afacerilor și-au dezvoltat nu doar magazine online, ci și o prezență puternică în social media și alte canale care să le aducă noi clienți și să îi ajute pe cei existenți să rămână aproape.

Potrivit unei analize recente, semnate de McKinsey, executivii de top din companii au început să-și digitalizeze puternic interacțiunile businessurilor cu utilizatorii, iar asta nu este tot: cele mai multe dintre operațiunile interne sunt și ele în proces de transformare ca o urmare naturală a noilor realități. Chiar dacă unii susțin că aceste soluții sunt unele aplicate pe termen mediu sau scurt, intenția este ca ele să fie dezvoltate, existând deja planuri pentru investiții viitoare.

Pentru a rămâne competitivi în noua realitate de business, companiile au nevoie de noi strategii și practici care să le mențină în zona de creștere sau de stabilizare. Studiu McKinsey arată faptul că cei mai mulți respondenți nu doar că recunosc rolul tehnologiei în deciziile strategice ale businessului, dar va fi o zonă în care investițiile vor fi unele majore și stabile.