Slide

Jurnalul de Afaceri Septembrie 2023

Septembrie 2023

Într-un peisaj economic și politic marcat de schimbări, companiile se confruntă atât cu provocarea, cât și cu oportunitatea de a-și redefini conceptul de succes și de a evalua impactul lor în mediul de afaceri într-un mod mai profund și complex. La început de toamnă, companiile își reajustează strategia de afaceri pentru a reflecta evoluția continuă, dar și pentru a face demersurile necesare atingerii succesului durabil.

Observăm nu de puține ori trecerea de la o abordare concentrată exclusiv pe cifre financiare către o viziune în care valoarea obținută pe termen lung, atât pentru angajați, acționari, cât și comunitate și mediu, capătă o importanță din ce în ce mai mare. Astfel, strategia companiilor vizează mai mult decât maximizarea profitului și, în plus, crearea de valoare pe termen lung.

În acest sens, un rol important îl joacă și responsabilitatea corporativă. Viziunea companiilor asupra responsabilității corporative în direcția protecției mediului înconjurător și implicării în comunitate pare, de asemenea, să se fi schimbat. Prin urmare, toamna este un moment ideal pentru a stabili noi strategii care să vizeze noi inițiative și politici de responsabilitate corporativă pentru companii. Se pune accent pe crearea de noi locuri de muncă și avantajele care decurg de aici pentru comunitate, prin îmbunătățirea calității vieții și dezvoltarea economică continuă, ceea ce reprezintă de fapt premisa pentru o evoluție favorabilă pe plan personal și profesional a angajaților și, prin urmare, a companiilor.

De aceea, este esențial ca fiecare companie să stabilească la început de toamnă strategia potrivită, care să permită integrarea sustenabilității în toate aspectele afacerii, dar mai ales să comunice eficient pașii făcuți în acest sens, astfel încât să reprezinte un exemplu de bună practică în domeniu, dar și să crească gradul de implicare al angajaților în procesul de schimbare din cadrul companiei. În acest sens, transparența și angajamentul devin esențiale pentru consolidarea încrederii clienților și partenerilor, dar și în efortul de a construi o imagine mai autentică și completă a companiilor.

Să profităm așadar de șansa de a regândi strategia sau de a face ajustările necesare, astfel încât să navigăm cu succes prin schimbările apărute, indiferent de natura lor. Această perioadă de tranziție ne oferă o oportunitate valoroasă de a ne reevalua prioritățile și de a ne alinia mai bine afacerea cu valorile sociale și de mediu. De la maximizarea profitului la generarea unui impact pozitiv pe termen lung, schimbarea paradigmelor în lumea afacerilor ne inspiră să căutăm inovația și să construim un viitor sustenabil!