Stiri: Asociatii

Sfaturi pentru practicienii din domeniul consultantei in management

Sfaturi pentru practicienii din domeniul consultanţei în management în 2021, oferite de AMCOR

21.07.2021

Sfaturi pentru practicienii din domeniul consultanţei în management în 2021. AMCOR a lansat studiul Impactul COVID-19 asupra pieței de consultanță în management din România la 1 an de la declanșarea pandemiei de coronavirus. Acest studiu a fost realizat de AMCOR (Asociația Consultanților în Management din România) în contextul pandemiei COVID-19 pentru a analiza ”Impactul COVID-19 asupra pieței de consultanță în management din România la 1 an de la declanșarea pandemiei”.

Studiul a fost elaborat în baza răspunsurilor primite de la 36 de firme respondente cu 1581 de angajați. Firmele respondente au fost exclusiv firme de consultanță în management cu cifre de afaceri cuprinse între sub 200.000 euro și peste 1 milion de euro.

Studiul cuprinde răspunsuri primite atât de la firme mari de consultanță în management, cât și de la firme mici și considerăm că este reprezentativ, prin rezultatele sale, pentru ansamblul pieței de consultanță.

Sfaturi pentru practicienii din domeniul consultanţei în management în 2021. Măsuri luate în pandemie

Printre principalele măsuri luate de firmele respondente pentru gestionarea crizei COVID-19 s-au numărat:

 32% Telemunca
 21% Reducerea costurilor cu chiria și furnizorii
 16% Digitalizarea
 11% Flexibilizarea orelor de lucru
 10% Securitatea personalului prin măsuri de protejare a sănătății
 5% Optimizarea proceselor
 5% O comunicare mult mai eficientă între toate departamentele

Oportunităţi

Printre principalele oportunități de care firmele respondente au putut beneficia în perioada pandemiei COVID-19 s-au numărat:

 Digitalizarea
 Diversificarea serviciilor oferite
 Optimizarea proceselor interne
 Apariția unor noi surse de finanțare
 Noi proiecte pentru clienți
 Reducerea costurilor
 Accesul pe noi piețe

Sfaturi pentru practicienii din domeniul consultanţei în management în anul 2021:

 Implicați-vă în cadrul unor asociații profesionale care să susțină profesia!
 Diversificați-vă activitățile și oferiți servicii inovative!
 Comunicați pe toate palierele (extern, intern, inclusiv cu competitorii)!
 Focusați-vă pe creșterea productivității!
 Fiți deschiși!
 Never stop selling!
 Diversificați-vă serviciile conform noilor priorități europene și naționale!
 Comportați-vă etic față de clienți, efectuați analize corecte de eligibilitate și informați-vă corect clienții!
 Nu furnizați informații false sau reformulate pentru inducerea în eroare a clienților!
 Gestionați-vă eficient firma și angajații!

Citeşte şi Planul Național de Relansare și Reziliență. Solicitările făcute de AMCOR