Totul despre cumpărăturile pentru Sărbătorile de Iarnă. Cumpărăturile pentru Sărbătorile de Iarnă pot fi o adevărată plăcere sau un chin. Totul depinde de lista de priorități și de ofertele magazinelor care se gândesc atât la cei care își fac cumpărăturile din timp, cât și la cei care lasă totul pe ultima sută de metri. Pentru cei din urmă, multe dintre lanțurile de supermarket-uri au program special în perioada Sărbătorilor de Iarnă. Dacă acum câțiva ani niciun magazin nu mai era deschis în Ajunul Crăciunului, acum multe dintre magazine nu doar că își așteaptă clienții, dar au și program prelungit, uneori chiar sunt deschise non-stop. Și asta nu doar pentru a ajuta clienții ocupați, ci și pentru evidenta creștere a vânzărilor mai ales la produsele de sezon.
Cele mai importante sfaturi pentru cei care fac cumpărăturile pentru masa de Sărbători sunt întocmirea unei liste precise, care să conțină toate lucrurile necesare, respectarea acesteia cât se poate de strict și nu în ultimul rând evitarea aglomerației, deci realizarea cumpărăturile din timp. Respectate, aceste sfaturi simple conduc la un buget mult mai mic destinat cumpărăturilor.
Strategiile magazinelor
Dacă peste granițe toate produsele de sezon beneficiază de prețuri reduse, întrucât volumul cumpărăturilor acoperă reducerile substanțiale oferite clienților, în România puține sunt produsele la ofertă în perioada Sărbătorilor de Iarnă. În plus, psihologia consumatorilor de a achiziționa și produse inutile conduce la creșterea substanțială a bugetului pentru cumpărături.
Specialiștii spun că volumul vânzărilor la anumite produse este determinat în cea mai mare parte de așezarea lui la raft. Cu alte cuvinte, pentru a beneficia de prețul cel mai mic la produsele căutate este recomandat să nu vă canalizați atenția doar asupra produselor așezate la nivelul ochilor, întrucât acestea sunt cele poziționate strategic pentru a fi cât mai vizibile și deci nu sunt întotdeauna cele mai bune alegeri. În plus, de multe ori produsele poziționate în coșuri delimitate, pe culoarele dintre raioane, nu sunt neapărat cele cu prețul cel mai bun. O altă strategie pentru vânzări mai ridicate este poziționarea produselor chiar înainte de casa de marcat. Odată ce clienții așteaptă să plătească pentru coșul de produse atenția lor este captată de aceste produse și deci posibilitatea ca aceștia să le aleagă pentru coșul de cumpărături crește.
Datorii și atenție la timp
Pentru un buget bine organizat, plata facturilor scadente la utilități, ratele la bancă și chiar deschiderea unui cont de economii sunt esențiale. Cheltuielile neprevăzute vor exista cu siguranță.
Se spune că timpul este important, dar timpul atunci când este vorba despre cumpărăturile pentru Sărbătorile de Iarnă este esențial. Tocmai de aceea este recomandat să vă interesați exact care este programul supermarket-urilor și să vă faceți cumpărăturile din timp. Perioadele mai puțin aglomerate înseamnă mai puțin timp petrecut la cumpărături, la cozi și o organizare mai bună atunci când sunteți în supermarket-uri și spațiul necesar căutării prețurilor cele mai bune.
Pentru cadouri sau surprize pe ultima sută de metri nu uitați de existența târgurilor speciale de Crăciun. În curând vor fi deschise în toate orașele.
Cât costă coșul de cumpărături?
Statisticile de anul trecut arată că cei mai mulți români au alocat pentru cheltuielile de Sărbători sume de bani cuprinse între 100 şi 500 lei. Doi din 10 români au cheltuit până în 1.000 lei și puțini au scos din buzunar peste 1.500 de lei, conform unui studiu realizat de Institutul Român pentru Evaluare şi Strategie – IRES. Anul acesta sumele de bani vor fi un pic mai ridicate, spun specialiștii, întrucât salariile au fost în pantă ascendentă în 2013.
Cea mai mare parte din cheltuielile pentru Sărbătorile de Iarnă sunt cele destinate meselor festive. Potrivit datelor Institutului Naţional de Statistică, aproape 42% din totalul cheltuielilor unei gospodării din România erau făcute, la finalul anului trecut, pentru alimente. În timpul Sărbătorilor procentul destinat mâncării crește simțitor și asta pentru că, la finalul perioadei, multe produse să ajungă la coșul de cumpărături.
Anul trecut, doar în București au fost aruncate la gunoi peste 12 tone de deșeuri menajere. Un calcul simplu ne arată faptul că un român a aruncat în această perioadă cât într-o săptămână întreagă. În timp ce ONG-urile spun că un român aruncă aproximativ 100 de kilograme de alimente an de an, risipa ajungând la nivelul în care 15% dintre alimentele aruncate nici măcar nu sunt scoase din ambalaj înainte de a fi aruncate, sociologii spun că gunoiul este un adevărat barometru. Românilor le place astfel să își vadă coșurile de cumpărături pline de Sărbători, tocmai de aceea coșurile de gunoi devin apoi pline cu produse perisabile.
Concluzia? Echilibru! În cheltuieli, timp petrecut pentru cumpărături și alegeri.