Slide

Construcții

Siceram, cărămizi și țigle ceramice de calitate

01.07.2014

Compania deține cea mai modernă fabrică de țigle ceramice din estul Europei. Cu peste 100 de ani de tradiție și istorie, producătorul de cărămizi și țigle ceramice Siceram și-a extins continuu oferta de produse și servicii, devenind unul dintre cele mai mari nume din domenii atât în România, cât și peste granițe. “Producem 14 tipodimensiuni de cărămizi și 12 modele de învelitori, acestea din urmă fiecare cu accesoriile aferente. Cele mai mari vânzări le avem la tipurile de cărămizi pentru zidării de 30 de centimetri grosime, acestea fiind specifice zonei noastre de vânzare. Cele cu vânzări mai reduse au, și acestea, rolul lor în construcția unei case. La învelitori, cele mai mari vânzări sunt la modelele Francia și Marsilia, acestea fiind influențate de tradiții, gusturi, dar și de politica noastră de prețuri”, ne-a declarat Nicolae Neag, director comercial Siceram România.

Investiții pe termen lung

Istoria companiei începe în anul 1907, când s-a deschis în Sighișoara fabrica de cărămizi şi ţigle ceramice Frații Letz, ridicată pe locul unde își desfășoară acum activitatea Siceram. Producția a continuat, iar construcția fabricii actuale de producție a cărămizilor s-a finalizat în anul 2005, în urma unei investiții care s-a ridicat la 11 milioane de euro. Cu utilaje provenite de la producători renumiți din Italia, capacitatea noii linii de producție este de 800 de tone pe zi. Ultima investiție de amploare a fost cea finalizată în anul 2008, când a fost deschisă fabrica nouă de producție a țiglelor. Și pentru aceasta utilajele au fost aduse din Italia, iar investiția s-a ridicat la 16 milioane de euro. Capacitatea de producție a țiglelor metalice este de 1,4 milioane de bucăți pe lună.

Investițiile au continuat. “La zidării, ultima investiție am finalizat-o în primăvara aceasta și a constat în modificarea unor echipamente de ardere și uscare, precum și în instalarea unui robot industrial, având ca scop creșterea producției cu circa 15%, creștere concretizată deja în rezultatele lunii mai. La învelitori, avem prevăzută o investiție în lunile iulie – august. Investiția constă într-un cuptor nou de ardere a accesoriilor, astfel încât spațiul rămas disponibil în actualul cuptor să fie folosit pentru creșterea cu 10 – 15% a producției de ţiglă de câmp”, ne-a povestit directorul comercial Siceram România.

Singurul producător de învelitori ceramice

Societatea a fost prima companie din România din domeniu care a venit mereu cu noi tehnologii, care ridică standardele de producție. “Siceram a fost întotdeauna în avangarda industriei de profil. Am fost primul producător autohton din domeniu care am schimbat total tehnologia la zidării. La fel și la învelitori, unde am rămas singurul producător de învelitori ceramice din țară. Am căutat întotdeauna să oferim ce cere piața, la un preț care să fie în concordanță cu puterea de cumpărare a românilor și am venit și cu produse noi, care să fie peste nivelul celor existente la acea dată și care să aducă un beneficiu în plus utilizatorilor. Exemple ar fi zidăria de 188 mm grosime, țiglele de 10 bucăți/mp, care nu au mai fost fabricate la noi în țară, iar, mai nou, cărămida cu izolație încorporată”, ne-a explicat Nicolae Neag.

Produse de top

Cu o cifră de afaceri de 60,25 milioane de lei anul trecut și o estimare de peste 68 milioane de lei pentru anul curent, conducerea Siceram spune că cele mai vândute produse sunt zidăria de 30 de cm grosime. După zidăria de 30 și poate 25 cm grosime, dacă este pusă invers, cea mai vândută este zidăria pentru pereți interiori despărțitori de 12 mm. Aici avem doua variante, cu ambele grosimi de tăiere (188 și 238 mm)”, spune directorul comercial Siceram România. 

Una dintre cele mai noi game lansate de Siceram este gama Termobloc, care reduce costurile de construcție. “Marca de zidării Termobloc am lansat-o în 2002 când am început lucrările de modernizare ale secției de cărămizi și am produs, pentru prima dată în România, la serie mare, numai zidării cu grosimea de tăiere de 188 mm (până la acea dată, grosimea de tăiere uzuală era de 138 mm). Denumirea făcea legătura cu această grosime de tăiere, deoarece, prin aceasta se reduceau numărul rosturilor orizontale de mortar și, implicit, se asigura o mai bună izolație prin numărul mai redus al punților termice. Între timp, grosimile de tăiere au ajuns la 238 mm. Până când nu am trecut și noi la grosimea de tăiere de 238 mm, peste 95% din produse s-au fabricat și vândut la 188 mm.La ora actuală, situația vânzărilor între 188 și 238 mm grosime de tăiere este echilibrată”, declară Nicolae Neag, director comercial Siceram România. 

România vs. străinătate

Domeniul construcțiilor a fost printre primele în care efectele crizei economice s-au făcut resimțite și, se pare, și printre ultimele atunci când este vorba despre refacerea bugetelor. “În mod cert, anul trecut, declinul a continuat. Anul acesta, în primele luni, parcă există semnele unei ușoare reveniri, dar, unul din factorii principali a fost iarna foarte blândă și, din acest motiv, poate este prematur să tragem o concluzie. Ar fi foarte bine dacă nu ar mai continua declinul, care, de șase ani afectează pe toți cei din domeniu”, spune Nicolae Neag.

În ceea ce privește o comparație cu segmentul construcțiilor din România și situația de peste granițe, conducerea Siceram spune că situația de la noi din țară este, totuși, una mai bună. “În general, situația sectorului de construcții este în suferință în toată Europa. Totuși, comparativ cu țări ca Italia, Spania, Grecia, situația de la noi este mai bună.La învelitori, criza nu a fost așa de resimțită ca la zidării, deoarece s-au încetinit în special lucrările noi de construcții, renovările continuând relativ constant”, este de părere director comercial Siceram România.

Vânzări și planuri de viitor

Având în vedere scăderea cererii de pe piață, compania Siceram a fost nevoită să dezvolte portofoliul de distribuitori pentru a menține vânzările la nivelul propus. La zidării, ne-am considerat mai mult un jucător regional, deoarece prețul final este influențat foarte mult de distanța de transport. Totuși, pe fondul scăderii cererii, pentru a vinde toată producția, am fost nevoiți, în ultima vreme, să creștem zona de distribuție.Astfel, înainte de criză, peste 80% din zidării le vindeam în zona centru, cu preponderență în Brașov, Harghita, Covasna și Mureș. La ora actuală în centru vindem circa 65% din producție, iar Sibiu a devenit o zonă importantă, la fel și Alba, dar am crescut vânzările și în nord-vest, est și sud. Anul acesta, vrem să creștem vânzările pe București, aceasta fiind zona unde sperăm să vindem o parte substanțială din creșterea de producție. La învelitori, vânzările între centru și nord- vest sunt echilibrate și reprezintă aproape 80% din vânzările totale. Urmărim să creștem, treptat, vânzările și în celelalte zone, chiar dacă unele zone nu au în specific acest tip de produse”, ne-a declarat Nicola Neag, director comercial Siceram România.