Slide

Construcții

SICERAM investește în echipamente de ultimă generație

01.07.2019

În primăvara acestui an, compania a lansat pe piață sistemul de zidărie SISTERMO de tip sandwich, cu izolația încorporată la interior. Cu o vechime de peste 100 de ani în producția cărămizilor și țiglelor ceramice, SICERAM oferă în prezent sisteme de  zidării ceramice de diferite dimensiuni, învelitori ceramice, zidării aparente, pardoseli, învelitori manuale și alte produse pentru finisaje și coșuri de fum.

Obiectivul declarat al companiei este acela de a satisface cerinţelor tuturor clienților și colaboratorilor, prin oferirea de produse rezistente, de durată, de cea mai bună calitate, realizate profesional, în condiţii tehnice de ultimă generaţie.

În acest scop, compania își dorește în primul rând să construiască relaţii de afaceri pe termen lung şi să devină partener de încredere. Calitatea produselor este deosebit de importantă pentru SICERAM, motiv pentru care compania realizează o selecție deosebit de atentă a produselor care vor ajunge pe piaţă, pentru a corespunde în totalitate aşteptărilor şi solicitărilor clienților.

Obiectivul declarat al companiei este acela de a satisface cerinţelor clienților și colaboratorilor, prin oferirea de produse rezistente, de durată, de cea mai bună calitate

SICERAM a continuat să producă zidării din ceramică la același nivel ca în anii anteriori, înregistrând o ușoară creștere. Tendința de creștere înregistrată la țigla ceramică a fost mai consistentă, situație datorată unor investiții realizate anul acesta și în 2018, investiții care probabil vor fi finalizate anul viitor. În plus, compania a definitivat investiția la buiandrugi, grinzi de planșeu, precum și pe cea de la cărămizile cu izolație.

Cele mai vândute produse marca SICERAM

În prezent, cele mai vândute produse continuă să fie cele din gama TERMOBLOC T30. La zidării, cele mai apreciate produse sunt reprezentate de țiglele Francia și Marsilia, iar per total, se poate observa o creștere a procentului de produse XL în zidării.

Cel mai nou și inovator produs al companiei este zidăria SISTERMO, un sistem de zidărie de tip sandwich, cu izolația încorporată la interior, primul de acest fel pe piața națională, lansat în primăvara aceastui an.

Cel mai nou și inovator produs al companiei este zidăria SISTERMO, un sistem de zidărie de tip sandwich, cu izolația încorporată la interior

„Linia de fabricație prin care producem SISTERMO este unică în Europa ca și soluție de îmbinare a produselor. Un produs similar există și în Italia dar, datorită sistemului de îmbinare, prețul produselor noastre este mult mai competitiv”, ne-a declarat Dl. Nicolae Neag, Director Comercial SICERAM.

Toate produsele fabricate de SICERAM se încadrează în standardele europene sau, în cazul SISTERMO și grinzilor de planșeu, sunt realizate conform celor mai riguroase agremente tehnice.

Planul investițional al companiei

Cea mai nouă investiție a companiei SICERAM este în curs de finalizare. Investițiile au fost făcute în mare parte în echipamente și anume o presă de semifabricat, precum și o presă pentru presarea produsului finit la linia de accesorii țiglă. Prin faptul că linia a fost dotată cu doi roboți industriali se crează premiza unei creșteri a capacității și o mărire a portofoliului de produse oferit, precum și creșterea calității produselor obținute, grație preciziei deosebite și rapidității în execuție. În plus, linia de fabricație a buiandrugilor și a grinzilor de planșeu a fost pusă în fabricație la jumătatea anului trecut, funcționând la capacitate maximă la ora actuală.

Piața materialelor de construcții a înregistrat recent un trend ascendent, creșterea temperându-se semnificativ începând cu primăvara aceasta

„Este posibil ca spre finele anului să apară o criză generată atât de temperarea cererii, cât și de creșterile exagerate ale prețului la gaze naturale și la energie electrică, cu impact negativ asupra prețurilor produselor”, precizează Dl. Neag

Cu toate acestea, evoluția SICERAM îi clasează în continuare printre jucătorii de top din sector, având în vedere cifrele care le însumează activitatea. “Dacă ar fi să ne caracterizăm în baza unor cifre, cele mai relevante ar fi reprezentate de cei 300.000 mc zidării și 1.300.000 mp învelitori, la nivel de an”, explică Directorul Comercial SICERAM.

Implicarea în comunitate

În prezent, compania are circa 250 de angajați care beneficiază, pe lângă salariul net lunar de peste 700 de euro/persoană, de prime sau beneficii precum al 13-lea salariu. Personalul care lucrează pe instalații supuse regulilor ISCIR sau în departamentul electric beneficiază periodic de cursuri de pregătire profesională, pentru a rămâne la curent cu cele mai noi tendințe și oportunități din piață.

Grija pentru mediul înconjurător este dovedită de implicarea companiei în proiectul de înființare a unui atelier care se ocupă doar de recuperarea, repararea și reciclarea ambalajelor, în principal a celor din lemn. SICERAM deține o întreagă secție de producție care reciclează folii, inclusiv de pe piață, iar cariera care nu mai este utilă a fost împădurită.

Implicarea în comunitate a companiei este dovedită de apetitul pentru o gamă largă de proiecte și idei susținute

„Participăm activ la viața cetății, fiind de ani de zile unul din sponsorii principali ai Festivalului Anual de Blues; sponsorizăm echipa de handbal, iar începând cu anul acesta, susținem și competiția de off-road”, detaliază Dl. Nicolae Neag.

Pe lângă acestea, SICERAM oferă sprijin financiar diferitelor fundații care se implică în viața culturală și socială a orașului, contribuind cu produse oferite unităților de cult, școlilor și spitalelor din zonă.

Rezultatele recente, dovadă a imaginii bune a companiei

Pentru SICERAM, imaginea pe care fiecare client sau potenţial client şi-o formează, este, de asemenea, foarte important, aceasta fiind definitorie în stabilirea relațiilor ulterioare: „Fiecare efort şi fiecare greşeală din care avem câte ceva de învăţat contribuie la construirea şi consolidarea imaginii şi reputaţiei noastre”, mai precizează Directorul Comercial.

Reputația companiei în piață și dorința de a furniza produse de calitate au făcut posibilă situarea societății, în ultimii ani, printre primele locuri în domeniul său de activitate, conform Topului Național al Firmelor Private din România, întocmit de Consiliul Național al Întreprinderilor Mici și Mijlocii din România.

În consecință, rezultatele obținute de SICERAM au fost pe măsură: anul trecut , cifra de afaceri a crescut cu 10% față de anul anterior, iar profitul a avut o creștere de peste 40%. Păstrând aceeași notă ascendentă, pentru 2019 compania estimează o creștere cu circa 15% a cifrei de afaceri și o îmbunătățire a profitului cu cel puțin același procent.