Compania va finaliza o nouă linie de producție până la sfârșitul anului. Domeniul construcțiilor a avut un început de an dificil, principala cauză fiind condițiile meteorologice, ceea ce a determinat un ritm scăzut de creștere, ritm observat și în activitatea companiei Siceram – producător autohton de cărămizi și țigle ceramice.
Astfel, dacă în ultimii ani atât producția, cât și vânzările au înregistrat ușoare creșteri, în 2016 compania a înregistrat un ușor recul, în primul rând din cauza cererii mai reduse de zidărie din zona tradițională a Siceram.
„Anul acesta cererea și-a revenit și am vândut inclusiv stocurile acumulate anul trecut. Creșterea s-a datorat, în principal, creșterii productivității prin realizarea de mici investiții pe liniile tehnologice existente”, ne-a declarat Nicolae Neag, directorul comercial al Siceram.
Lansarea de noi produse
Cu un portofoliu format din variate sortimente de produse, Siceram se preocupă permanent de îmbogățirea acestuia. Drept urmare, în ultimii trei ani, compania a lansat pe piața o cărămidă cu izolație încorporată, cu foarte bune rezultate la izolația termică, și la un preț optim. Produsul nu a avut însă succesul scontat din cauza faptului ca izolația trebuia aplicată pe șantier, motiv pentru care Siceram lucrează la omologarea unui nou produs de aceeași natură, dar de această dată, izolația este introdusă între două cărămizi , fiind livrată ca sistem.
În ultimii ani, Siceram a lansat un produs nou, o cărămidă cu izolație încorporată, care însă nu a avut succesul scontat, compania lucrând la perfecționarea unuia asemănător
„Performanțele de izolație sunt deosebite, avem deja testele finalizate în Italia, iar avantajele referitoare la rezistența în timp, manopera de montaj, respectiv rezistența la foc ne fac să sperăm că vom avea un succes deosebit”, a completat Nicolae Neag.
Totuși, cel mai bine vândut produs este blocul ceramic de 290/240 mm, cu înălțime de 188 sau 238 mm (TERMOBLOC T30 sau T30XL), vânzarea acestui produs făcându-se cu predilecție în zona de centru a țării.
De asemenea, vânzări importante realizează Siceram și la două tipuri de țiglă: marsilia și francia. În cazul acestor produse, vânzarea se face la nivel național, însă predomină zonele de nord-vest, centru și sud-vest ale țării.
De realizarea produselor Siceram se preocupă o echipă formată din 250 de angajați, care lucrează în patru ateliere de producție – zidărie, învelitori, serie mică și ambalaje de polietilenă.
Deși în Sighișoara există un liceu tehnologic cu clase de profil, majoritatea personalului angajat este instruit la locul de muncă. În plus, sunt unele meserii specifice, precum cele de electricieni, stivuitoriști, care necesită instruire periodică.
Avantajele unei companii autohtone
Principalul avantaj competitiv al Siceram este flexibilitatea mare în luarea deciziilor, ca urmare a managementului companiei, după cum susține și directorul general al companiei: „Fiind o firmă mai mică decât majoritatea competitorilor noștri, cu capital integral românesc și un management din care fac parte acționari, procesul decizional este mult mai rapid decât în cazul celorlalți, care au capital, în general, străin, iar managementul este asigurat de manageri de profesie”.
Principalele atuuri ale companiei sunt flexibilitatea și gama largă de produse, Siceram fiind singurul producător autohton de țigle ceramice
Totodată, un atu important al companiei este și gama largă de produse, Siceram fiind singurul producător autohton de țigle ceramice.
Pe lângă inovarea adusă produselor și instruirea angajaților, compania se preocupă permanent și de problemele de mediu. Astfel, mare parte din deșeurile tehnologice se reintroduc în fluxul de fabricație, iar în carierele cu rezerve epuizate se plantează anumite specii de arbori.
Explozie pe piața construcțiilor
Dacă în anul 2016 zona de centru a țării, piața principală a Siceram, a avut o mică scădere, piața construcțiilor a explodat în acest an, compania fiind în situația de a nu reuși să rezolve decât o parte din solicitările de marfă.
După o perioadă de scădere pe piața construcțiilor, în 2017 aceasta a înregistrat o creștere explozivă, Siceram făcând față cu greu cererii de marfă
Cererea de producție de zidărie nu este uniformă, aceasta fiind generată doar de marile orașe, precum Brașov, Sibiu, Tg. Mureș, Alba Iulia și, din acest punct de vedere, se observă o tot mai mare polarizare a investițiilor, inclusiv la nivel național.
Începând din luna septembrie 2017, compania lucrează la instalarea unei linii de fabricat boiandrugi și grinzi de planșeu, a cărei finalizare este preconizată a fi spre finele anului curent.
Ca urmare a revenirii din domeniul construcțiilor, în prima jumătate a anului 2017, Siceram a înregistrat o creștere de 11,2% la cifra de afaceri și o creștere cu 64% a profitului brut înregistrat.
„Estimăm ca la finele anului să avem o creștere de 7-8% la cifra de afaceri și de circa 10% la profit. Diferențele mari sunt generate de vânzarea, în primul trimestru, a stocurilor mai mari ramase de anul trecut”, a adăugat, în încheiere, Nicolae Neag, directorul comercial al Siceram.
Compania va finaliza o nouă linie de producție până la sfârșitul anului
Domeniul construcțiilor a avut un început de an dificil, principala cauză fiind condițiile meteorologice, ceea ce a determinat un ritm scăzut de creștere, ritm observat și în activitatea companiei Siceram – producător autohton de cărămizi și țigle ceramice.
Astfel, dacă în ultimii ani atât producția, cât și vânzările au înregistrat ușoare creșteri, în 2016 compania a înregistrat un ușor recul, în primul rând din cauza cererii mai reduse de zidărie din zona tradițională a Siceram.
„Anul acesta cererea și-a revenit și am vândut inclusiv stocurile acumulate anul trecut. Creșterea s-a datorat, în principal, creșterii productivității prin realizarea de mici investiții pe liniile tehnologice existente”, ne-a declarat Nicolae Neag, directorul general al Siceram.
Lansarea de noi produse
Cu un portofoliu format din variate sortimente de produse, Siceram se preocupă permanent de îmbogățirea acestuia. Drept urmare, în ultimii trei ani, compania a lansat pe piața o cărămidă cu izolație încorporată, cu foarte bune rezultate la izolația termică, și la un preț optim. Produsul nu a avut însă succesul scontat din cauza faptului ca izolația trebuia aplicată pe șantier, motiv pentru care Siceram lucrează la omologarea unui nou produs de aceeași natură, dar de această dată, izolația este introdusă între două cărămizi , fiind livrată ca sistem.
În ultimii ani, Siceram a lansat un produs nou, o cărămidă cu izolație încorporată, care însă nu a avut succesul scontat, compania lucrând la perfecționarea unuia asemănător
„Performanțele de izolație sunt deosebite, avem deja testele finalizate în Italia, iar avantajele referitoare la rezistența în timp, manopera de montaj, respectiv rezistența la foc ne fac să sperăm că vom avea un succes deosebit”, a completat Nicolae Neag.
Totuși, cel mai bine vândut produs este blocul ceramic de 290/240 mm, cu înălțime de 188 sau 238 mm (TERMOBLOC T30 sau T30XL), vânzarea acestui produs făcându-se cu predilecție în zona de centru a țării.
De asemenea, vânzări importante realizează Siceram și la două tipuri de țiglă: marsilia și francia. În cazul acestor produse, vânzarea se face la nivel național, însă predomină zonele de nord-vest, centru și sud-vest ale țării.
De realizarea produselor Siceram se preocupă o echipă formată din 250 de angajați, care lucrează în patru ateliere de producție – zidărie, învelitori, serie mică și ambalaje de polietilenă.
Deși în Sighișoara există un liceu tehnologic cu clase de profil, majoritatea personalului angajat este instruit la locul de muncă. În plus, sunt unele meserii specifice, precum cele de electricieni, stivuitoriști, care necesită instruire periodică.
Avantajele unei companii autohtone
Principalul avantaj competitiv al Siceram este flexibilitatea mare în luarea deciziilor, ca urmare a managementului companiei, după cum susține și directorul general al companiei: „Fiind o firmă mai mică decât majoritatea competitorilor noștri, cu capital integral românesc și un management din care fac parte acționari, procesul decizional este mult mai rapid decât în cazul celorlalți, care au capital, în general, străin, iar managementul este asigurat de manageri de profesie”.
Principalele atuuri ale companiei sunt flexibilitatea și gama largă de produse, Siceram fiind singurul producător autohton de țigle ceramice
Totodată, un atu important al companiei este și gama largă de produse, Siceram fiind singurul producător autohton de țigle ceramice.
Pe lângă inovarea adusă produselor și instruirea angajaților, compania se preocupă permanent și de problemele de mediu. Astfel, mare parte din deșeurile tehnologice se reintroduc în fluxul de fabricație, iar în carierele cu rezerve epuizate se plantează anumite specii de arbori.
Explozie pe piața construcțiilor
Dacă în anul 2016 zona de centru a țării, piața principală a Siceram, a avut o mică scădere, piața construcțiilor a explodat în acest an, compania fiind în situația de a nu reuși să rezolve decât o parte din solicitările de marfă.
După o perioadă de scădere pe piața construcțiilor, în 2017 aceasta a înregistrat o creștere explozivă, Siceram făcând față cu greu cererii de marfă
Cererea de producție de zidărie nu este uniformă, aceasta fiind generată doar de marile orașe, precum Brașov, Sibiu, Tg. Mureș, Alba Iulia și, din acest punct de vedere, se observă o tot mai mare polarizare a investițiilor, inclusiv la nivel național.
Începând din luna septembrie 2017, compania lucrează la instalarea unei linii de fabricat boiandrugi și grinzi de planșeu, a cărei finalizare este preconizată a fi spre finele anului curent.
Ca urmare a revenirii din domeniul construcțiilor, în prima jumătate a anului 2017, Siceram a înregistrat o creștere de 11,2% la cifra de afaceri și o creștere cu 64% a profitului brut înregistrat.
„Estimăm ca la finele anului să avem o creștere de 7-8% la cifra de afaceri și de circa 10% la profit. Diferențele mari sunt generate de vânzarea, în primul trimestru, a stocurilor mai mari ramase de anul trecut”, a adăugat, în încheiere, Nicolae Neag, directorul comercial Siceram.