Sitemani, muștar și sosuri de cea mai bună calitate

Compania Sitemani a fost înființată în anul 1992 în Brașov. La vremea lansării, societatea avea ca activitate de bază comerțul. Șapte ani mai târziu, compania avea să înceapă producția de condimente, primul produs fabricat fiind muștarul. Rețeta de la care s-a pornit a fost una tradițională, care de altfel stă la baza tuturor produselor fabricate și astăzi. Primul spațiu de producție a fost realizat la Sibiu, cu o capacitatea de producție mult sub cea actuală.

Cu rețete tradiționale, din ingrediente de cea mai bună calitate, muștarul “Mustardino” a urcat în preferințele românilor, ajungând un adevărat etalon pe piața de profil din țara noastră. Beneficiind de un teren de 10.000 de metri pătrați,amplasat la marginea orașului Sibiu, departe de sursele de poluare, în anul 2005 compania a demarat construcția unui nou spațiu destinat producției, dotat cu toate facilitățile necesare. De asemenea, au fost achiziționate utilaje noi, de la producători de renume, în vederea creșterii capacității de producție, a diversificării gamei de produse, care să asigure în același timp calitatea și siguranța produselor. “Au fost nenumărate momente importante în istoria companiei, dar esențiale consider două dintre ele: fabricarea primei șarje de muștar și inaugurarea unui spațiu de producție, construit la standardele Uniunii Europene. Astfel, în anul 2008 Sitemani a demarat producția de sosuri de maioneză și ketchup. Am fost de asemeni primul producător din România care a realizat sigilarea ambalajului de material plastic pentru muștar”, ne-a declarat Marius Teodor Șari, director general Sitemani S.R.L..

Produse

Conducerea Sitemani, conștientă de semnificația segmentului din lanțul alimentar în care este implicată, preocupată de creșterea continuă a satisfacției clienților, deține în prezent un portofoliu de produse din mai multe game. “Activitatea de bază a fost și a rămas producția de muștar. S-a pornit de la două sortimente: muștarul clasic și muștarul cu hrean. În acest moment, gama este mult mai diversificată, atât ca modalitate de ambalare, cât și ca sortimente. Pe lângă mărcile proprii ale firmei, se realizează și produse în sistem Private Label,pentru marile lanțuri de retail, cu care există o bună colaborare. Sitemani deține mărcile înregistrate Mustardino, Yoky și Casa Sibiană  pentru clasa premium.Astfel, pe lângă muștar, acum producem maioneză și sosuri de maioneză, sosuri pe bază de tomate, dar și zacuscă. Indiferent însă de marcă sau sortiment, produsele sunt realizate în aceleași condiții de calitate și siguranță a alimentelor. În acest sens, Sitemani a implementat unul dintre cele mai înalte standarde din industria alimentară: Standardul IFS . De curând, acesta a fost recertificat conform ultimei sale versiuni”, a adăugat directorul general Sitemani.

Investiții și strategii

Încă de la demararea producției, compania a pus accent pe rețetele tradiționale, cu materii prime de cea mai bună calitate, realizate în cele mai bune condiții, iar faptul că de-a lungul timpului societatea nu a modificat aceste rețete a sporit încrederea consumatorilor. “Dorim să ne păstram și pe viitor locul pe care l-am cucerit pe piață, păstrând în primul rând rețetele care ne-au consacrat,fără rabat de la calitatea și siguranța alimentelor. În viitorul apropiat, ne propunem să investim în modernizarea și achiziția de utilaje noi, pentru creșterea capacității de producție a societății Sitemani. De asemeni, ne-am propus ca în fiecare an să dezvoltăm și să lansăm pe piață produse noi, care se găsesc pe piața românească, dar aduse din import.Scopul nu este acela de a le înlocui cu produse identice, ci de a crea produse specifice consumatorului autohton și adecvate gusturilor acestuia”, ne-a explicat Marius Teodor Șari.

La export

În România, cota de piață a firmei Sitemani este una ridicată, în unele zone fiind de peste 50%. Produsele ajung la consumatori și prin cele mai mari și cunoscute lanțuri de magazine, precum Carrefour, REWE, Auchan, Kaufland, Cora, Profi, Lidl și Metro.

Datorită calității produselor, acestea au ajuns și peste granițele României. “Exportăm produsele noastre și pe cele mai pretențioase piețe ale Europei de vest, în țări cum ar fi   Germania, Marea Britanie și Spania, iar în viitorul apropiat și în Statele Unite ale Americii. De asemeni, în sistemul Private Label în curând o să exportăm o parte din produsele noastre în Cehia, Slovacia, Ungaria și Bulgaria, cu perspective de a realiza export în alte câteva țări din Europa. Recesiunea am simțit-o și noi. În anul 2013, volumul vânzărilor la export a scăzut, dar începând cu luna august 2014 s-a reluat trendul crescător”, explică conducerea companiei.

Planuri de viitor

Compania a înregistrat anul trecut o cifră de afaceri de aproximativ 13 milioane de lei. Conducerea societății este de părere că, pentru o perioadă dificilă din punct de vedere financiar, cifra de afaceri este una satisfăcătoare, iar estimările pentru anul curent vizează o creșterea a acesteia.

Cu o producție anuală în continuă creștere, compania mizează în viitor pe accesarea, într-un mod personalizat, a pieței HORECA. ”Planurile de viitor prevăd accesarea pieței HORECA, prin ambalarea produselor Sitemani în concordanță cu cerințele clienților. Acest lucru ne conduce către două directii și anume ambalarea de produse pentru o utilizare individuală unică în restaurante și localuri fast food, dar și ambalarea în recipienți mari, pentru produsele folosite în bucătăriile restaurantelor. De asemeni, avem în plan dezvoltarea unui proiect pentru marii consumatori HORECA în sistem Private Label,cu produse la cerere, atât din punct de vedere al gustului, cât și al ambalării.”, ne-a declarat Marius Teodor Șari, director general Sitemani.

 

Portofoliul de produse Sitemani

  • Muștar: extra, dulce, cu hrean, iute, cu piper și cu boabe;
  • Sosuri pe bază de tomate: ketchup, sos de pizza;
  • Maioneză și sosuri de maioneză condimentate: sos de usturoi, pasta de usturoi, sos Cocktail;
  • Pastă de tomate și bulion;
  • Zacuscă.