Smartwatch-urile câștigă tot mai mult teren în rândul pasionaților de tehnologie și încep să ocupe o pondere crescută în vânzările retailerilor de profil din România. Românii plătesc, în medie, 1.300 de lei pentru achiziţia unui ceas inteligent (smartwatch), vânzările acestor dispozitive crescând de peste trei ori mai mari, anul trecut.
Anul trecut ceasurile inteligente comercializate de QuickMobile au înregistrat un avans de 340% față de nivelul din 2014 și au reprezentat 10% din afacerile companiei.
Cele mai populare modele vândute sunt: Apple Watch 42 mm, Samsung Gear S2 și Asus ZenWatch 2. Toate acestea au carcase din oțel inoxidabil și sunt rezistente la apă și chiar la praf.
În funcție de valoarea totală a comenzilor pentru fiecare model în parte, Apple Watch conduce clasamentul, urmat de Samsung Gear, Pebble, Moto 360 și MyKronoz.
Anul trecut, cel mai scump dispozitiv vândut prin platforma online QuickMobile a fost un Apple Watch Edition, varianta de lux, placată cu aur de 18k, în valoare de 79.999 lei.
În ceea ce privește alt segment de dispozitive wearable, brățările fitness, acestea sunt tot mai căutate anul acesta, în special de către doamnele și domnișoarele active, interesate de un stil de viață sănătos, care fac mișcare și contorizează aportul caloric consumat.
Prețul de pornire a unui astfel de wearable este de 100 de lei, ca în cazul brățărilor pentru fitness de la Xiaomi, dar poate urca și până la circa 1.000 lei, pentru un device Fitbit.