Compania și-a extins aria de distribuție și pe piața asiatică. Apariția Smithfield pe piața românească se datorează achiziționării activelor fostului Comtim, în anul 2004. În cei 12 ani de activitate, compania a dezvoltat un model de afaceri de succes, iar datorită investițiilor de peste 600 de milioane de dolari și integrării principiilor de dezvoltare sustenabilă în strategia de afaceri, Smithfield a devenit lider în industria cărnii de porc și cel mai mare producător de carne de porc 100% românească.
„Operațiunile noastre și modul în care ne desfășurăm activitatea de zi cu zi au în vedere respectarea normelor de bunăstare animală, grija față de angajați, mediul înconjurător, siguranță alimentară și calitate și crearea de valoare adăugată pentru toți partenerii noștri”, declară Cristina Bodea, director sustenabilitate Smithfield România.
Compania susține dezvoltarea durabilă
Compania susține și participă la dezvoltarea sectorului zootehnic, al agriculturii și al industriei alimentare din România prin realizarea de investiții în optimizarea capacității de producție și oferirea de produse de cea mai bună calitate. Smithfield sprijină, de asemenea, fermierii locali prin achiziționarea cerealelor și încurajarea lor spre încheierea de parteneriate și contracte cu producători agricoli locali, în vederea fertilizării culturilor agricole cu fertilizatori organici proveniți de la fermele de porcine.
Smithfield România susține dezvoltarea acestor sectoare prin implicarea sa permanentă în programe de dezvoltare sustenabilă, care au un impact pozitiv asupra dezvoltării zonelor în care își desfășoară activitatea compania.
„Ne desfășurăm activitatea în sistem de producție integrat from farm to fork, astfel că în cadrul grupului nostru de firme activează companiile Smithfield Ferme – divizia creștere animale și Smithfield Prod – divizia producție carne”, susține Cristina Bodea.
Pe partea de producție, Smithfield oferă o gamă largă de produse proaspete din carne de porc, pornind de la carcase și până la piese principale – ceafă, cotlet, spată – sau produse semiprocesate – carne tocată, produse feliate, marinate – distribuite atât pe piața internă, cât și pe piața externă. Aceste produse pot fi realizate conform specificațiilor tehnice standard, dar și în funcție de solicitările specifice ale clienților.
Toate procesele desfășurate în fabricile Smithfield sunt supravegheate de departamentul calitate, care urmărește respectarea angajamentului de calitate și siguranță alimentară al companiei.
„Produsele noastre sunt însoțite întotdeauna de un serviciu de calitate. Pe partea logistică, colaborăm cu o serie de firme specializate, de mare clasă, care asigură transport la temperatură controlată, optimă, astfel încât marfa produsă astăzi în abatorul nostru să fie la raft mâine, la prima oră”
De altfel, Smithfield deține și un abator propriu în Timișoara, fiind unul dintre cele mai mari și moderne abatoare din Europa, dotat cu tehnologie de ultimă generație. Acesta produce aproximativ 27% din carcasele de porc clasificate în România, având o abatorizare de 600 de capete/oră și tranșare de 300 de capete/oră, întregul efectiv de suine provenind din fermele Smithfield.
Produse 100% românești pentru piața externă
Datorită dezvoltării continue, Smithfield România a creat peste 2000 de locuri de muncă directe în cadrul grupului, mai mult de 80% dintre angajați provenind din mediul rural.
Conducerea companiei consideră că „valoarea Smithfield stă în fiecare dintre angajați”, de aceea investește continuu în dezvoltarea profesională a personalului, lucru care menține societatea pe lista angajatorilor preferați din regiune.
Smithfield activează în zona de Vest a țării, furnizând pieței locale carne proaspătă de porc, 100% românească, de proveniență locală, de la animale crescute cu cereale cultivate în România.
Calitatea constantă a produselor, a mărcii „Comtim, din tradiția familiei tale” – un garant al produselor 100% românești – este atuul care a poziționat compania pe primele locuri în preferințele de consum ale românilor
Astfel, produsele companiei, marca Comtim, sunt distribuite la scară națională, pe toate canalele de vânzare pentru carnea proaspătă: în majoritatea rețelelor KA către clienți industriali – procesatori de mezeluri din România și Europa – dar și în rețele de distribuție locale.
Începând cu luna februarie 2012, Smithfield a început livrările către țările membre UE, principalii clienți provenind din țările limitrofe României: Ungaria, țările din fosta Iugoslavie, Bulgaria, Grecia și Republica Moldova, dar și către Spania și Marea Britanie, care solicită produse specifice, din segmentul de nișă. Mai mult decât atât, în septembrie 2015, în premieră națională, compania a efectuat prima livrare de carne de porc românească spre piața asiatică, în Republica Populară Chineză.
„Obținerea de către compania noastră a autorizațiilor necesare pentru comerțul cu carne de porc produsă în România către piața din UE și piața chineză este rezultatul aplicării de către companie a unor programe stricte, pe întreg fluxul de producție, programe complexe de supraveghere a sănătății animalelor și a siguranței alimentelor – biosecuritate, bunăstare animală și trasabilitatea cărnii de porc – rezultatele pozitive fiind reconfirmate de autoritățile de resort din țările de destinație”, menționează directorul de sustenabilitate al companiei.
Peste 21% din totalul vânzărilor de carne de porc produse de Smithfield sunt direcționate către piețele de export
Responsabilitate socială și planuri de viitor
Pe lângă obiectivele de business, compania se implică activ în dezvoltarea comunităților locale prin programe complexe de responsabilitate socială, de protecția mediului, de facilitare a accesului la educație și de promovare a agriculturii moderne. Acest sprijin oferit comunității se bazează pe o strategie structurată pe 3 direcții mari de acțiune: mediu-social-educație.
Astfel, Smithfield a dezvoltat numeroase programe de responsabilitate socială, în cadrul cărora a fost sponsor, partener oficial și chiar inițiator. Dintre acestea amintim: „Milioane de oameni, milioane de copaci” – prima mișcare națională de plantare de copaci, „Lumea ta? Curată!” – program de educație ecologică pentru elevi, „Ziua Mondială a Monitorizării Calității Apei” – program de analiză și monitorizare a apelor, care implică elevi și studenți, „Adoptă un râu” – educație ecologică de conștientizare și prezervare a mediului înconjurător și „Ziua verde”, campanie derulată în fiecare primăvară, în cadrul căreia angajații Smithfield Ferme și Smithfield Prod desfășoară activități de ecologizare, de plantare de flori și copaci.
În continuare, compania își va concentra eforturile pe dezvoltarea principalelor activități ale companiei: creșterea porcinelor și comercializarea cărnii, dorind să își mențină statutul de lider al produselor sustenabile de carne de porc din România.
„Menținerea nivelului de eficiență și de performanță atins, a standardului autoimpus de calitate a produselor, precum și a rezultatelor eficiente ale activității reprezintă priorități pentru întreaga echipă Smithfield, pentru acest an, dar și pe termen lung”, adaugă conducerea companiei.
Anul 2015 a fost unul destul de bun, înregistrând o creștere de aproximativ 5%, în condițiile în care prețurile au scăzut din cauza fluctuației mondiale. Anul acesta, compania continuă planurile de consolidare a segmentului de semiprocesate și transpunerea în producție a tuturor solicitărilor de produse noi, sperând că tendința de consolidare și creștere a business-ului va continua.