Slide

Stiri: Finante

Social Impact Banking UniCredit Romania

UniCredit a lansat programul Social Impact Banking și în România

22.02.2019

Social Impact Banking va fi lansat pe alte zece piețe în 2019. Decizia a fost luată de UniCredit după ce proiectul a avut un succes real pe piața italiană. Primul an de operațiuni din Italia a adus 72,9 milioane de euro finanțări de proiecte sociale aprobate.

Implementarea programului va fi susținută și prin vânzarea colecțiilor de artă din Italia, Germania și Austria.

Programul Social Impact Banking în Italia a aprobat o finanțare de proiecte sociale în valoare de 72,9 milioane de euro până la ora actuală, incluzând 31 împrumuturi în valoare de 32,6 milioane de euro și 2.050 microcredite în valoare de 40,3 milioane de euro. Un total de 47,8 miloane au fost deja alocate.

Social Impact Banking UniCredit. În ce țări se va desfășura programul?

Prin urmare, UniCredit extinde platforma gradual pe alte piețe ale grupului în 2019, inclusiv:

  • România
  • Germania
  • Austria
  • Serbia
  • Croația
  • Ungaria
  • Bulgaria
  • Turcia
  • Cehia
  • Slovacia
  • Bosnia și Herțegovina

Modelul Social Impact Banking de a genera impact social pozitiv va fi adaptat fiecărei piețe, conform nevoilor locale.

Social Impact Banking UniCredit România. Obiective

Extinderea programului este în acord cu obiectivele inițiale ale Social Impact Banking și cu angajamentul puternic al UniCredit de a sprijini dezvoltarea comunităților în care operează.

Implementarea programului va fi finanțată și prin vânzarea colecțiilor de artă locale ale UniCredit din Italia, Germania și Austria, printr-o tranzacție inițială de aproximativ 50 milioane de euro. Unele lucrări de artă vor fi donate către muzee locale. Veniturile vor fi investite cu precădere către inițiativele SIB. Restul câștigurilor vor fi alocate altor proiecte relevante, inclusiv pentru susținerea tinerilor artiști la nivel local.

Social Impact Banking UniCredit România. Ce spun reprezentanții băncii?

„În cadrul UniCredit suntem mândri că toate acțiunile noastre sunt ghidate de un simț etic puternic, bazat pe valori clare. Una dintre acestea este susținerea comunităților locale în care banca activează. SIB a atins rezultate importante până acum în Italia și îl extindem acum către alte piețe cu același scop de a de a privi dincolo de profitul investițiilor noastre, pentru a atinge un impact real în societate. Vom pune în vânzare, progresiv, colecțiile noastre de artă pentru a sprijini programul, oferind totodată o parte dintre piesele de artă către muzee, dar și investind în tineri artiști locali”, a spus Jean Pierre Mustier, CEO UniCredit.

Social Impact Banking reprezintă angajamentul băncii de a construi o societate mai echitabilă și mai inclusivă.

Scopul programului este de a identifica, finanța și promova oameni și afaceri care au un impact social pozitiv.

Citește și YouTube Kids s-a lansat și în România