SODIMED, 25 de ani de activitate pe piața de profil din România

01.02.2019

În 2018, SODIMED a lansat 3 produse marcă proprie – Remostabil, Astenor Energy și Astenor Forte. SODIMED, SODIMEX la vremea respectivă, și-a început activitatea în anul 1993 ca distribuitor de medicamente din dorința farmacistului Mircea Dumitrescu, bun cunoscător al medicamentelor originale din Vestul Europei, de a asigura accesul pacientului român la aceste opțiuni terapeutice.

“Acesta a fost punctul de pornire al parteneriatului cu producători consacrați din Franța, pe care îi reprezentăm de 25 de ani în România și în regiune”, ne-a declarat Dl. Adrian Dumetrier, Director General SODIMED.

Nevoia de a dezvolta și pereniza afacerea din România a dus la extinderea SODIMED către alte piețe din Europa Centrală și de Est. În acest fel, s-a ajuns astăzi la o prezență în 7 țări din regiune și la acoperirea unui teritoriu cu o populație de nu mai puțin de 45 de milioane de locuitori.

Calitatea produselor, susținută de dovezi clinice și contribuția lor la îndeplinirea actului medical, este aspectul care diferențiază SODIMED față de alți furnizori din domeniu și este o caracteristică ce a contribuit la consolidarea relațiilor cu partenerii companiei

Încrederea în importanța calității vieții pacienților și în deontologia profesională după care se ghidează, le-a adus, pe de o parte, încrederea medicilor și farmaciștilor și, pe de altă parte, a partenerilor internaționali.

Portofoliul de produse SODIMED

Urmărind mai ales creșterea calității vieții pacienților, portofoliul grupului include opțiuni noi și moderne destinate specialităților medicale ginecologie, gastroenterologie, pediatrie și ORL. Acesta include atât produse brevetate ale unor renumiți producători din Europa, cât și produse sub marcă proprie, dezvoltate cu producători specializați pe anumite produse și terapii.

Un loc aparte în inima și istoria companiei îl ocupă portofoliul de ginecologie. Compania deține o experiență de peste 20 de ani în promovarea medicamentelor pentru această specialitate și trebuie amintită și implicarea SODIMED în înființarea Societății Naționale de Ginecologie Endocrinologică și primul Congres al acesteia prin sponsorizările oferite în anul 1998.

Cartea de vizită a companiei este reprezentată de produsele pentru ginecologie, care acoperă astăzi nevoile terapeutice la toate vârstele femeii, incluzând produse utilizate în fertilizarea in vitro, sarcină, alăptare, menopauză, îngrijire intimă

“De-a lungul anilor am reușit să aducem în farmaciile din România și regiune produse apreciate de pacienții din vestul Europei. Sunt în general produse alternative la produsele clasice, cu un profil de siguranță superior: Marimer, Pepsane, Eqbiota, Gynophilus, Floràl’aise, Saforelle”, a continuat Dl. Dumetrier. În prezent, probioticele sunt produsele cele mai promițătoare din portofoliul companiei. Ele reprezintă opțiuni terapeutice moderne care vor fi utilizate din ce în ce mai mult în diferite specialități medicale și afecțiuni.

Potențialul terapeutic al probioticelor, în viziunea SODIMED

Medicina este unul dintre domeniile în care se inovează continuu, prin urmare nici produsele de îngrijire a sănătății nu stau pe loc. Microbiota umană, considerată astăzi „al șaselea organ”, este un ecosistem în echilibru dinamic care se autoreglează continuu. Știm astăzi că numeroase boli infecțioase, metabolice, imune și neurologice își au originea în acest ecosistem, ceea ce a permis extinderea utilizării probioticelor în patologii foarte variate: infecții vaginale, sindrom de intestin iritabil, diaree, alte tulburări gastrointestinale.  În plus, există dovezi privind rolul probioticelor în fiziopatologia bolilor inflamatorii și în autism.

Portofoliul actual al SODIMED cuprinde o sușă-pionier de lactobacili brevetată, dar și un probiotic recomandat de Organizația Mondială de Gastroenterologie pentru tratamentul sindromului de intestin iritabil

Încă de acum 10 ani, Sodimed a înțeles potențialul terapeutic al probioticelor lansând în România și în regiune unul din primele produse destinate refacerii florei vaginale. Portofoliul actual propune pentru patologiile ginecologice o suşă-pionier de lactobacili brevetată, creată în laboratoarele unei companii cu peste 60 de ani de experienţă în studiul microbiotei vaginale, iar pentru gastroenterologie un probiotic recomandat de Organizația Mondială de Gastroenterologie pentru tratamentul sindromului de intestin iritabil.

Parteneriate în domeniul medical, cale sigură spre progres

SODIMED, susținător al ideii conform căreia progresul este posibil mai ales prin ştiinţă, este partener tradiţional al evenimentelor organizate de societățile profesionale din domeniul medical.

Compania este implicată activ în programe de educație științifică destinate medicilor și farmaciștilor, precum și în campanii educaționale în mediul online, destinate publicului larg

De asemenea, compania susține participarea medicilor la congresele internaționale, unde sunt prezentate ultimele cercetări și inovații din domeniu și unde personalul medical are posibilitatea contactului direct cu personalități medicale din alte țări.

Strategii de viitor pentru SODIMED

Ca strategie de viitor și în contextul actual al reglementărilor și al politicii de prețuri impuse de Ministerul Sănătății, SODIMED va urmări întărirea prezenței pe piața de produse tip OTC, prin dezvoltarea produselor din portofoliul actual și introducerea de noi produse marcă proprie.

În 2018 au fost lansate 3 produse marcă proprie, Remostabil, Astenor Energy și Astenor Forte,  care au fost bine primite de profesioniști și pacienți

Referindu-se la aniversarea a 25 de ani pe piața de profil din România, Adrian Dumetrier afirma că aniversarea a fost sărbătorită în familie. “Am celebrat cu toată echipa un sfert de secol de activitate de succes Sodimed, pentru care am pregătit un cadou special, vinul DUMETRIER Family Estate, ediție aniversară pentru SODIMED, un proiect personal la început de drum”.

Proiecte de responsabilitate socială

În decursul anilor, SODIMED s-a implicat social prin donații financiare, de alimente și produse farmaceutice unor instituții care se adresează categoriilor sociale defavorizate. În 2014, după inundațiile care au afectat Serbia, compania a aderat la acțiunea umanitară de întrajutorare prin intermediul Ambasadei de la București.

“Ne implicăm, de asemenea, în sprijinirea unor fundații culturale precum Fundația Culturală Dana Ardelea, care încurajează şi promovează exprimarea artistică a copiilor şi tinerilor cu aptitudini, dar cu probleme sociale dificile, și Fundația Carta, care promovează teatrul contemporan și propune dialogul prin teatru și artă pentru a discuta problematica relațiilor interumane”, a mai precizat Directorul General SODIMED.

Evoluție financiară

Spre deosebire de alte domenii, piața farmaceutică e relativ stabilă, iar creșterile de cifră de afaceri sunt răsplata pentru promovarea continuă a produselor din portofoliu.

“Vom încheia 2018 cu o cifră de afaceri de aproximativ 10 milioane de euro, iar pentru 2019 am bugetat o creștere de 10%”, a declarat, în încheiere, Dl. Adrian Dumetrier, Director General SODIMED.

 

 

Citiți și despre: