Rata somajului Romania 2020

Șomaj tehnic 2020: Aproape 1 milion de români, afectați de starea de urgență

08.04.2020

Șomaj tehnic 2020. Ministerul Muncii și Protecției Sociale (MMPS) a prezentat datele cu privire la situația contractelor de muncă suspendate (șomaj tehnic)/încetate, înregistrate la Inspecția Muncii. Per total, 994.407 de angajați au intrat în șomaj tehnic, iar 194.824 de români au fost concediați.

Șomaj tehnic 2020. Contracte individuale de muncă suspendate

994.407 din care:

· 302.288 – Industria prelucătoare

· 191.837 – Comert cu ridicata și cu amănuntul; repararea autovehiculelor și motocicletelor

· 118.874 – Hoteluri și restaurante

Contracte individuale de muncă încetate

194.824 din care:

· 38.003 – Comerț cu ridicata și amănuntul; repararea autovehiculelor și motocicletelor

· 33.660 – Industria prelucrătoare

· 24.505 – Construcții

Șomaj tehnic 2020. Sprijinul oferit de Guvern

Guvernul României a decis să sprijine salariații angajatorilor aflați în șomaj tehnic prin acoperirea integrală a fondurilor aferente.

Astfel, angajatorii care au salariați prin Contracte Individuale de Muncă (CIM) și pe care i-au înregistrat în REVISAL ca intrând în șomaj tehnic, se vor adresa Agențiilor județene pentru ocuparea forței de muncă din județul în care angajatorul are sediul social.

Celelalte persoane, care au alte forme de angajare (PFA, drepturi de autor etc.), se vor adresa Agențiilor județene pentru plăți și inspecție socială din județul în care au înregistrat activitatea.

Întreaga comunicare între solicitanți și instituțiile vizate, respectiv solicitările și depunerea documentelor, se face prin poșta electronică.

Șomaj tehnic 2020. Solicitările pentru obținerea șomajului tehnic

Agențiile județene pentru ocuparea forței de muncă și cele pentru plăți și inspecție socială procesează, din 1 aprilie, solicitările pentru obținerea șomajului tehnic.

Astfel, companiile vor transmite online Agențiilor Județene de Ocupare a Forței de Muncă (AJOFM), fiecare în județul în care are sediul social, documentele necesare pentru obținerea fondurilor de la stat în vederea acoperirii salariilor/veniturilor angajaților lor care se află în șomaj tehnic. Fiecare AJOFM are o adresă de email dedicată pentru preluarea documentelor: numelejudet@anofm.gov.ro (ex: braila@anofm.gov.ro).

Documentele necesare, care se depun și se procesează online sunt:

-cerere;

-declarație pe proprie răspundere;

-lista cu angajații care intră în șomaj tehnic.

Plata fondurilor necesare către angajatori se va face în termen de maxim 15 zile, iar plata angajatorilor către salariații aflați în șomaj tehnic se va efectua în 3 zile.

Citește și Când se reiau cursurile școlare 2020. Anunțul făcut de Ministerul Educației

 

 

 

Citiți și despre: