Spatii de birouri 2020

Ce schimbări aduce pandemia de coronavirus pe piaţa de birouri?

09.06.2020

Spaţii de birouri 2020. Dezvoltatorul imobiliar GTC a anunţat că a alocat un buget de peste 70.000 de euro pentru cele cinci proiecte pe care le deține în București pentru prevenirea răspândirii noului coronavirus. Investiţiile vin în contextul măsurilor dispuse de autorități și de comun acord cu chiriașii.

Spaţii de birouri 2020. Reconfigurări

“Este posibil ca spațiile de birouri să fie reconfigurate de către chiriași, astfel încât să îndeplinească normele impuse de autorități. Noi am făcut deja schimbări în zonele comune ale clădirilor, pentru a asigura o minimă distanțare socială. Pe viitor, vom implementa toate măsurile generate de noul context post Covid”, a afirmat Bogdan Jigman, Director General al GTC România.

Printre schimbările realizate se numără:

  • ajustări ale căilor de acces în clădiri, pentru a asigura fluxuri separate de intrare și ieșire
  • un control mai strict al vizitatorilor și al curierilor
  • creșterea cererii de locuri de parcare, pentru că tot mai mulți angajați vor prefera, cel puțin în perioada imediat următoare, să vină cu mașinile personale la birou, în detrimentul mijloacelor de transport în comun

În ceea ce privește configurația proiectelor de clădiri de birouri care au fost începute înainte de declanșarea pandemiei, nu vor avea loc schimbări semnificative. Cea mai mare parte a lor sunt clădiri de clasă A, fiind, prin urmare, proiectate să aibă suprafață generoasă pentru spațiile de birouri. Viitorilor chiriași nu le va fi dificil să opteze pentru compartimentări diferite față de ceea ce aveau planificat.

Spaţii de birouri 2020. Sfârşitul erei open office

“Așadar, schimbările vor interveni doar în modul în care companiile vor organiza spațiile pentru fiecare angajat în parte. De asemenea, cred că acesta poate fi sfârșitul erei spațiilor deschise și reapariția micilor birouri, poate nu individuale, ci pe departamente sau echipe”, a mai spus Bogdan Jigman.

GTC România estimează că va exista o întârziere în ceea ce privește datele de livrare pentru clădirile aflate în stadiu de dezvoltare, deoarece cererea pentru spații de birouri se va modifica în următoarea perioadă. Dezvoltatorii vor investi mai mult în implementarea prevederilor legislative și în asigurarea normelor suplimentare de igienă.

Spaţii de birouri 2020. Un prim scenariu

“Un prim scenariu este că nu vor exista scăderi semnificative, ci chiar o posibilă creștere, deoarece distanțarea socială va genera o nevoie mai mare de spațiu. Desigur, al doilea scenariu presupune o diminuare a nevoii de birouri clasice. Mai mulți analiști anticipează posibilitatea ca peste 20% dintre angajați să muncească în continuare de acasă, deoarece companiile au realizat că aceasta este o opțiune viabilă și mai puțin costisitoare din punctul de vedere al angajatorului. Oricum, pe termen scurt, estimez că cererea nu va fi afectată major”, a afirmat Directorul General al GTC România.

  • În prezent, GTC România are în proprietate și administrează următoarele clădiri de birouri în București:
  • Turnurile City Gate
  • Cascade Office Building
  • Premium Plaza
  • Premium Point

Compania are în derulare construcția unui nou complex de birouri, City Rose Park. Acesta este localizat pe Bulevardul Expoziției.

Citeşte şi Creştere economică România 2020. Anunţul făcut de INS

 

 

 

Citiți și despre:

O părere la “Ce schimbări aduce pandemia de coronavirus pe piaţa de birouri?

  1. Pingback: Piața administrării de clădiri de birouri - Gomanagement

Comentariile nu sunt permise.