Slide

Stiri: Stiri

Stagnare în retail-ul românesc

09.09.2013

Comerțul cu amănuntul pentru primele șapte luni din 2013 a scăzut cu 0,7 la sută comparativ cu aceeași perioadă din 2012. Astfel, volumul cifrei de afaceri pentru retailerii din România, exceptând comerțul cu autovehicule și motociclete este în stagnare.

La nivelul lunii iulie 2013, față de aceeași perioadă din 2012, cifra de afaceri a înregistrat o scădere cu 0,7 procente din cauza scăderii comerţului cu amănuntul al carburanţilor pentru autovehicule în magazine specializate (-4,6%) şi vânzărilor de produse alimentare, băuturi şi tutun (-1,5%). Vânzările de produse nealimentare au crescut cu 1,4%, conform Institutului Național de Statistică.

Deoarece cifra de afaceri a scăzut, a fost determinată și o scăderea a comerţului cu amănuntul al carburanţilor pentru autovehicule în magazine specializate (-5,5%) şi vânzărilor de produse alimentare, băuturi şi tutun (-0,1%). Creşteri s-au înregistrat la vânzările de produse nealimentare (+1,9%).

Scăderea cifrei de afaceri a fost determinată de scăderea comerţului cu amănuntul al carburanţilor pentru autovehicule în magazine specializate (-5,1%). Creşteri au înregistrat vânzările de produse nealimentare (+2,4%) şi vânzările de produse alimentare, băuturi şi tutun (+0,2%).