Stagnare în retail-ul românesc

09.09.2013

Comerțul cu amănuntul pentru primele șapte luni din 2013 a scăzut cu 0,7 la sută comparativ cu aceeași perioadă din 2012. Astfel, volumul cifrei de afaceri pentru retailerii din România, exceptând comerțul cu autovehicule și motociclete este în stagnare.

La nivelul lunii iulie 2013, față de aceeași perioadă din 2012, cifra de afaceri a înregistrat o scădere cu 0,7 procente din cauza scăderii comerţului cu amănuntul al carburanţilor pentru autovehicule în magazine specializate (-4,6%) şi vânzărilor de produse alimentare, băuturi şi tutun (-1,5%). Vânzările de produse nealimentare au crescut cu 1,4%, conform Institutului Național de Statistică.

Deoarece cifra de afaceri a scăzut, a fost determinată și o scăderea a comerţului cu amănuntul al carburanţilor pentru autovehicule în magazine specializate (-5,5%) şi vânzărilor de produse alimentare, băuturi şi tutun (-0,1%). Creşteri s-au înregistrat la vânzările de produse nealimentare (+1,9%).

Scăderea cifrei de afaceri a fost determinată de scăderea comerţului cu amănuntul al carburanţilor pentru autovehicule în magazine specializate (-5,1%). Creşteri au înregistrat vânzările de produse nealimentare (+2,4%) şi vânzările de produse alimentare, băuturi şi tutun (+0,2%).

Citiți și despre:

  • Tarifele mici la alimente trag în jos inflația Tarifele mici la alimente trag în jos inflația Prețurile pentru consum au cunoscut o scădere cu 0,2 la sută în luna august comparativ cu iulie 2013. Motivul este ridicat de ieftinirea alimentelor cu circa 0,8 procente care a dus de fapt la coborârea ratei […]
  • Rata șomajului a ajuns în ianuarie la 7,3%Rata șomajului a ajuns în ianuarie la 7,3% Rata șomajului a crescut în luna ianuarie cu 0,2% față de nivelul înregistrat în urmă cu un an. Potrivit datelor Institutului Național de Statistică, în prima lună a acestui an, rata şomajului în formă […]
  • Creștere la PIB pe trimestrul doi Creștere la PIB pe trimestrul doi Institutul Național de Statistică a estimat că Produsul intern brut se află în creștere ușoară pentru trimestrul doi din 2013, în termeni reali acesta fiind mai mare cu 0.3 la sută comparativ cu primul […]
  • Paralela 45 a deschis o nouă agenţie, la TulceaParalela 45 a deschis o nouă agenţie, la Tulcea Agenţia de turism Paralela 45 a deschis o nouă agenţie, la Tulcea, care va deservi turiştii din Delta Dunării, compania continuând astfel planurile de extindere. În acest an, agenţia de turism va mai inaugura […]
  • Auchan țintește spre creșterea numărului de clienți Auchan țintește spre creșterea numărului de clienți Grupul francez de retail și supermarketuri Auchan are în plan până la finalul acestui an creșterea numărului de clienți cu circa 30 de procente. Conform lui Patrick Espasa principalul obiectiv al grupului de […]