„Star Wars: Trezirea Forţei”, cel mai aşteptat film al anului, va aduce vânzări de sute de milioane de dolari. „Star Wars: Episodul VII – Trezirea Forţei” este oficial cel mai așteptat film al anului 2015 şi pe lângă încasările din vânzările de bilete, care ar putea atinge un nou record, la nivel mondial, întreaga franciză Disney va înregistra venituri extrem de mari.
Lansarea oficială a filmului va avea loc pe data de 18 decembrie, în majoritatea ţărilor lumii, inclusiv în ţara noastră.
Până atunci, fanii mai au de aşteptat şi preferă să îşi umple timpul cu achiziţionarea de produse lansate sub marca Star Wars: de la căni, jocuri, cărţi, benzi desenate, produse pentru casă, produse de papetărie, costume, jucării, îmbrăcăminte, încălțăminte și altele.
Franciza Star Wars
Franciza Star Wars este una dintre cele mai dezvoltate francize, la nivel mondial. Aceasta a fost creată de George Lucas în anii ’70, iar în anul 2012 a decis să o vândă companiei Disney pentru incredibila sumă de 4,05 miliarde dolari.
Primul episod al seriei a fost lansat în 25 mai 1977, devenind ulterior un adevărat fenomen cultural.
George Lucas a vândut compania Lucasfilm în 2012, pentru 4,05 miliarde dolari, studiourilor Disney, care au decis să continue seria Star Wars
Per total, câștigurile Stars Wars au depăşit 4,4 miliarde de dolari, ajungând astfel să ocupe locul trei la nivel mondial, după seriile James Bond și Harry Potter.
Retailerii au introdus în oferta lor produse ale francizei, însă cele mai mari creşteri se vor înregistra, cel mai probabil, cu o săptămână înainte de Crăciun. Succesul francizei este dat de faptul că acoperă o paletă largă de produse, de la jucării, îmbrăcăminte pentru copii şi adulţi, la produse decorative, obiecte pentru case, veselă, cărţi sau idei inovative de cadouri.
Vânzări de trei ori mai mari
Retailerii estimează, în acest acest context, că vânzările din luna decembrie urmează să fie de trei ori mai mari decât cele dintr-o lună obişnuită.
Magazinul Kmart a anunţat că preconizează că va vinde, de Crăciun, peste 45.000 de săbii cu lumini Star Wars, în timp ce Lego a anunţat că deja a epuizat stocurile pe acest segment.
De asemenea, vânzările de figurine cu personajele Star Wars vor depăşi numărul de 100.000 de produse, eclipsând total jucării cunoscute precum figurinele Țestoasele Ninja sau roboţii Transformers. În plus, Target spune că va vinde peste 10.000 de pijamale cu Star Wars, pentru adulţi.
Spaţii imense, doar pentru produsele Star Wars
Unul dintre cele mai mari lanţuri de magazine din Statele Unite, Target, a anunţat că va aloca spaţii de vânzare imense pentru produsele Star Wars, de aproximativ 80 de metri pătraţi, în fiecare magazin al său.
Analiştii în domeniul retailului sunt de părere că Star Wars oferă o oportunitate unică atât pentru retaileri, cât şi pentru părinţi, care pot să se bucure alături de copiii lor de produsele conexe filmului, mai ales că în unele cazuri adulţi sunt mai entuziasmaţi decât cei mici. Aşadar, prin această pasiune a părinţilor cei mici vor fi şi ei transformaţi în fani Star Wars, creându-se astfel o nouă generaţie care va continua să cumpere produsele francizei.
În 2014, franciza Star Wars a raportat cel mai mare număr de produse lansate, chiar dacă ultimul episod al seriei a apărut în anul 2005
În plus, Electronic Arts a anunţat că a vândut 13 milioane de jocuri Star Wars Battlefront, în anul fiscal încheiat la finele lunii septembrie, faţă de nivelul de 9-10 milioane cât vindea într-un an obişnuit.
Jucării de 2 miliarde de dolari
Potrivit retailerilor, doar vânzările de jucării din franciza Star Wars ar putea depăşi 2 miliarde de dolari, în ultimele patru luni ale anului 2014. Prin urmare se pare că fenomenul Star Wars a cuprins întreaga lume şi că acest Crăciun va fi o sărbătoare Star Wars.
Şi pentru ca imaginea Crăciunului să fie îmbinată cu Star Wars, multe magazine au anunţat că pe lângă Moş Crăciun, crăciuniţe, elfi şi spiriduşi, angajaţii retailerilor vor fi costumaţi în celebrele presonaje Star Wars: Darth Vader, Yoda, Luke Skywalker, Boba Fett sau Chewbacca.
Vânzări de bilete record
Se estimează că veniturile obţinute din vânzările de bilete în cinematografe să înregistreze un nou record mondial, generând venituri de sute de milioane de dolari.
Dacă trailerul filmului a avut peste 60 de miloane de vizualizări pe Youtube, nu ne mai miră faptul că unul din marile lanţuri de cinematografe la nivel mondial, IMAX, a anunţat vânzări record, de aproape 7 milioane de dolari, doar pentru piaţa americană.
Acesta nu este singurul lanţ de cinematografe care a înregistrat o creştere spectaculoasă a vânzărilor: site-urile online ale cinematografelor au fost blocate temporar din cauza numeroaselor accesări venite din partea celor care doreau să îşi cumpere bilete.
Astfel, un alt site de renume mondial, care vinde bilete la filme, Fandango, a anunţat că cererea pentru noul episod Star Wars a fost, până la ora actuală, de şapte ori mai mare decât recordul înregistrat de companie. De asemenea, un alt site a precizat că ziua în care a pus în vânzare bilete a adus un record de bilete vândute.
Venituri de peste 100 de milioane de dolari
Estimările arată că „Star Wars: Episodul VII – Trezirea Forţei” va obţine venituri remarcabile pentru întreaga industrie a cinematografelor, de peste 100 milioane de dolari, doar în primul weekend de la lansare, numai pe piaţa americană.
În 2015, box office-ul american a generat vânzări de 9,16 miliarde dolari, cu doar 0,18 procente mai mult decât în 2013, conform firmei de cercetare Rentrak. Însă, specialiştii din domeniu spun că lansarea noului film Star Wars va fi cea care va face diferenţa în ceea ce priveşte creşterea încasărilor.
Încăsările fimelor Star Wars de-a lungul timpului
„Star Wars: A New Hope”, primul episod al seriei, a avut, în prima săptămână în care a rulat în cinematografe încasări de 1,5 milioane dolari, urmând că veniturile totale, pe parcursul anilor să depăşească 770 de milioane de dolari. Bugetul total pentru crearea filmului a fost de doar 1,1 milioane dolari.
După aceea, „Star Wars: The Empire Strikes Back” a avut un buget de producţie de 18 milioane de dolari, în timp ce veniturile din prima săptămână de la lansare au ajuns la 4,9 milioane dolari. Per total, franciza a încasat din vânzările de bilete la cinema peste 538 de milioane de dolari.
„Star Wars: Return of the Jedi”, cu un buget de 32,5 milioane dolari, a încasat în prima săptămână 23 milioane dolari, iar veniturile totale au fost de 475 milioane dolari.
Şi „Star Wars: The Phantom Menace” a raport venituri uriaşe. Episodul a avut costuri de producţie de 115 milioane dolari şi venituri de 64,8 milioane dolari, în săptămâna lansării. Per total, încasările au depăşit 1 miliard de dolari.
Mai departe, „Star Wars: Attack of the Clones” a fost produs cu un buget 115 milioane de dolari, în timp ce prima săptămână de vizionare în cinematografe a adus francizei venituri de 80 milioane de dolari, în timp ce însarările totale, la nivel mondial, au fost de aproape 650 milioane dolari
Ultimul episod al serie, produs de Lucasfilm, „Star Wars: Revenge of the Sith”, a avut costuri de 113 milioane dolari, aproape şi-a recuperat investiţia în prima săptămână de difuzare în cinema-uri, având venituri de 108,4 milioane dolari. În total, de-a lungul anilor, au fost încasate aproape 850 milioane de dolari.