Staţia CFR Otopeni Nord. CFR Infrastructură a deschis, începând de azi, un punct de oprire pentru trenuri în zona de nord a oraşului Otopeni, lângă Bucureşti. Construcţia feroviară face parte din proiectul dublarea liniei de cale ferată Mogoşoaia – Baloteşti, finanţat de la bugetul de stat, cu o valoare contractuală de 50,5 milioane lei.
Staţia CFR Otopeni Nord. Un nou punct de oprire feroviar
Începând de luni, 25 octombrie 2021, se deschide un nou punct de oprire feroviar – PO Otopeni Nord – în oraşul Otopeni, în apropiere de DN 1, unde vor staţiona pentru îmbarcare şi debarcare, 7 trenuri ale operatorului naţional de transport feroviar CFR Călători, care circulă pe Magistrala 700 Bucureşti – Urziceni, şi retur, iar alte 4 trenuri, care circulă în relaţia Bucureşti Nord – Slobozia Veche, şi retur, vor staţiona pentru îmbarcare şi debarcare călători în PO Otopeni Nord, de la 1 noiembrie 2021.
Cele şapte trenuri ale CFR Călători care vor opri în staţia de la Otopeni sunt: R 7032, R 7036, R 7038, R 7031, R 7033, R 7035 şi R 7037, care circulă în relaţia Bucureşti – Urziceni şi retur.
De la 1 noiembrie, vor opri în această staţie şi garniturile feroviare R 8122, R 8124, R 8121 şi R 8123, operate tot de CFR Călători şi care circulă în relaţia Bucureşti Nord – Slobozia Veche şi retur.
Prima oprire a unui tren în punctul amenajat la Otopeni Nord a avut loc, luni, când trenul R 7032 (Urziceni – Bucureşti Nord) este programat a opri la ora 05.32, urmând a ajunge în Bucureşti Nord la ora 6.05. În după-amiaza aceleiaşi zile, trenul R 7037 (Bucureşti Nord – Urziceni) va pleca din Bucureşti Nord la ora 19.20, cu oprire în punctul Otopeni Nord, la ora 19.49.
O construcţie nouă
Punctul de oprire Otopeni Nord se află între staţiile Mogoşoaia şi Baloteşti şi este o construcţie nouă, pe două niveluri – parter şi etaj -, care asigură acces direct la cele două peroane, fiecare în lungime de 150 metri şi cu lăţime de 3 metri prin intermediul unui lift, scări rulante, dar şi scări fixe.
Noua construcţie feroviară PO Otopeni Nord face parte din proiectul Dublarea liniei de cale ferată Mogoşoaia – Baloteşti (proiect finalizat şi finanţat de la bugetul de stat, cu o valoare contractuală de 50,5 milioane lei).
Purtarea măștii de protecție la bordul trenurilor CFR Călători este obligatorie pe toată durata călătoriei.
Citeşte şi Investiţii CFR 2021. 22,1 milioane de lei pentru reparaţii