STEMsylvania 2019 - Scoala de vara TenarisSilcotub

STEMsylvania 2019, școala de vară care pregătește tinerii pentru viitor

27.07.2019

STEMsylvania 2019. Sezonul estival și vacanța de vară aduc în atenția părinților nu doar relaxarea copiilor, ci o modalitate ca aceștia să se apropie de școală, într-un cadru inovator și inedit. În acest context, STEMsylvania – Școala de Vară TenarisSilcotub combină activități indoor și outdoor, provocări tehnice, investigații digitale, videoclipuri interactive și opțiuni de carieră menite să implice elevii în subiecte precum științe, tehnologie, inginerie și matematică (STEM) și să îi conecteze la viitor.

STEMsylvania 2019. Un program variat

Pentru o perioadă de trei săptămâni, în perioada 8-26 iulie 2019, la Zalău,140 de elevi și 72 cadre didactice au beneficiat de un program variat prin care elevii au explorat probleme reale ale comunității.

STEMsylvania 2019. Ce presupune Școala de vară TenarisSilcotub?

Programul este organizat de TenarisSilcotub și Fundația Noi Orizonturi. Acesta a inclus o serie de formări pentru cadrele didactice din învățământul primar și gimnazial care ulterior, au aplicat în tabără toate cunoștințele și activitățile. În fiecare săptămână au existat subiecte de bază, precum:

  • apa și proprietățile acesteia
  • infrastructura urbană
  • cetățenia activă

STEMsylvania 2019. Ce spune coordonatorul programul Școala după Școală

„Alegerea conținutului curricular pentru Școala de vară a fost inspirat de conceptul holistic conform căruia <<dacă vom crește copii compleți, care cunosc toate detaliile lumii care îi înconjoară, vor crește solicitând o lume întreagă și nu se vor mulțumi cu mai puțin>>,” explică Natalia Crișan, coordonator Școală după Școală. Astfel, conceptele despre apă, infrastructură urbană și cetățenie activă au curs natural din dorința de a face aceste subiecte cunoscute copiilor. „Ne-am dorit să aprindem scânteia și suntem convinși că printre beneficiarii școlii de vară găsim arhitecții lumii de mâine,” adaugă aceasta.

STEMsylvania 2019.  Ce afirmă reprezentanții TenarisSilcotub?

„Susținem aplicarea curriculei STEM în școală, deoarece stimulează curiozitatea și interesul elevului, dar îi cultivă și atenția. Acest program contribuie la întărirea încrederii elevului în forțele proprii și la dezvoltarea sa socio-emoțională. Participanții la școala de vară exersează gândirea critică, munca în echipă, planificarea activităților înainte de a acționa și colaborarea zi de zi, având astfel posibilitatea de a deprinde un nou mod de a rezolva o temă. Am considerat că este oportun și necesar ca și alți copii din comunitate să aibă parte de astfel de experiențe, pe care compania noastră le oferă deja beneficiarilor programului Școala după școală TenarisSilcotub. Așa s-a născut STEMsylvania, organizat de TenarisSilcotub și Fundația Noi Orizonturi”, afirmă Codruța Hodrea, Manager în Relația cu Comunitatea TenarisSilcotub.

STEMsylvania 2019. Efectul STEM asupra copiilor

„STEM este un mod de gândire. Învățăm să fim curioși, să punem întrebări, să învățăm din greșeli, să colaborăm pentru a găsi soluții mai bune. De asemenea, STEM este un răspuns la două întrebări, atât pentru copii, cât și pentru cadrele didactice: „Care este scopul școlii?” și „Cum motivez elevii să învețe?”, afirmă Sorana Pogăcean, Coordonator Formare si Mentorat, Fundația Noi Orizonturi.

STEMsylvania 2019. Patru discipline

Așadar, STEM îi ajută pe elevi să vadă relevanța a ceea ce învață la școală, prin aplicarea practică a celor patru discipline:

  • știință
  • tehnologie
  • inginerie
  • matematică

STEMsylvania 2019. Elevii sunt pregătiți pentru un viitor mai bun

Copiii învață astfel să aducă în spațiul concret ceea ce la școală învață în teorie, își dezvoltă încrederea în ei și creează un mediu în care cele patru discipline sunt corelate și transpuse în experimente și proiecte de service-learning.

Totodată, elevii sunt pregătiți pentru un viitor mai bun, în care să ia în calcul resursele și să conștientizeze importanța acestora. În acest context, elevii sunt pregătiți pentru joburile viitorului, sunt stimulați în a găsi soluții la probleme reale, sunt conectați la comunitate prin proiecte de service-learning.

Citește și Tinerii din România vor să aibă casele lor

 

 

 

 

 

Citiți și despre: