Compania mizează pe o acoperire națională, cu unități în toate orașele importante din țară. JYSK GROUP îşi are rădăcinile în Scandinavia: Primul magazin a fost deschis în Danemarca, în anul 1979, iar în prezent, grupul are peste 2.200 de magazine şi 19.000 de angajaţi în 37 de ţări. Fondatorul şi proprietarul JYSK GROUP este Lars Larsen, care deţine şi lanţurile de mobilier Bolia.com, IDEmøbler şi ILVA, precum şi alte câteva companii.
În România, primul magazin JYSK a fost deschis la Oradea, în anul 2007, în regim de franciză, luna martie a anului 2013 marcând momentul în care franciza JYSK România a fost preluată de către compania JYSK Nordic, cu sediul în Danemarca. Anul trecut a fost un an plin pentru companie. În aprilie, a fost lansat primul magazin sub conceptul JYSK Nordic în centrul comercial Colosseum din București, iar luna iulie a marcat deschiderea primului magazin rebranduit JYSK Cluj. Acum, rețeaua JYSK România numără 22 de magazine. “Până la preluarea de către JYSK Nordic, evoluția JYSK în perioada de franciză a fost destul de lentă. Din 2007 până în 2011, au fost deschise 14 magazine, iar în perioada de criză expansiunea a fost sistată. Totuși, în această perioadă magazinele JYSK au devenit din ce în ce mai cunoscute și mai apreciate în orașele în care au fost deschise. Imediat după achiziționarea francizei de către firma mamă din Danemarca, JYSK NORDIC, brandul JYSK a trecut și în România la alt nivel din toate punctele de vedere: concept, sortiment, expansiune”, ne-a declarat Alex Bratu, country managerul România şi Bulgaria JYSK.
Secretul: atenția către clienți
Noua strategie JYSK este “Customer first”, pe scurt plasarea clientului în centrul atenției într-un mod special.
Astfel, angajații companiei știu în orice situație ce doresc clienții, fiind conștienți în permanență care sunt nevoile și așteptările acestora, de la ce îi determină să cumpere, până la ce trebuie să le ofere pentru o experiență plăcută atunci când își fac cumpărăturile. “În ceea ce privește produsele pe care le oferim la JYSK, vă pot spune mai întâi că misiunea JYSK este <a great scandinavian offer within sleeping and living>, ceea ce înseamnă că focusul nostru principal este zona de produse pentru dormit: saltele, perne, plăpumi, lenjerii de pat. În acest domeniu inovăm în permanență și oferim clienților noștri o mare varietate de produse”, explică Alex Bratu.
Pentru un somn mai bun
În condițiile în care românii au început să conștientizeze faptul că pentru un somn odihnitor sunt necesare piese de mobilier, lenjerie de pat și accesorii de calitate, cele mai căutate produse în magazinele JYSK sunt cele pentru dormitor.
Cu o varietate extinsă, clienții pot alege din peste 100 modele de lenjerii de pat, în jur de 20 modele de saltele, cu arcuri sau cu spumă, și aproximativ 50 de tipuri de perne, cu umplutură sintetică, naturală sau din spumă cu memorie.
Varietatea produselor JYSK este analizată și optimizată în mod constant, pentru a oferi clienților experiențe plăcute în orice situație. “În permanență se pot găsi într-un magazin JYSK peste 2.500 articole, dar acestea diferă în funcție sezon. Vara se pune accent pe articolele de grădină, iarna ne concentrăm pe mobilierul de interior, dar avem și o gamă de articole pentru Crăciun cu specific scandinav. Domeniul nostru de expertiză este format din produsele pentru dormit: saltele, perne, pilote și așternuturi de pat. Este imposibil să vizitezi un magazin JYSK și să nu găsești o plapumă potrivită sau o pernă la care ai visat mereu”, ne-a detaliat country managerul România şi Bulgaria JYSK.
În permanență poți găsi intr-un magazin JYSK peste 2.500 articole – Alex Bratu, country managerul România şi Bulgaria JYSK
Printre articolele cele mai căutate de consumatori se numără și piesele de mobilier, precum fotolii, dulapuri, comode sau canapele, iar anual portofoliul este împrospătat cu articole noi, moderne și de cele mai multe ori cu un aer scandinav. “Mulți dintre clienții noștri caută la JYSK cadouri utile pentru familie sau prieteni. De la pături și pernuțe decorative, până la accesorii de baie, clienți noștri pot alege diferite produse decorative, moderne sau clasice, pentru orice tip de cameră”, adaugă oficialul companiei.
Oferte
Clienții JYSK s-au obișnuit să descopere oferte inedite în magazinele companiei. Promoțiile se schimbă săptămânal, iar catalogul JYSK apare în fiecare zi de joi, fiind distribuit în țară într-un număr de aproape un milion de exemplare.
Fiecare număr al catalogului are un specific aparte și se focusează pe o categorie de articole, în funcție de sezon sau diferite evenimente. Începând cu luna martie, JYSK se va concentra pe partea de mobilier de grădină, dar nu vor fi omise nici categoriile de bază, precum saltele, perne, plăpumi și mobilier.
Creștere record
Raportul anual JYSK NORDIC pentru anul fiscal 2014, care la JYSK este calculat de la 1 septembrie 2013 până la finalul lunii august a anului trecut, arată o creştere record a cifrei de afaceri, de 10%, până la 2.8 miliarde de euro pentru JYSK GROUP.
Acest rezultat spectaculos s-a datorat mai ales investiţiilor masive direcționate spre activităţile orientate către client. Câştigurile companiei, de dinainte de dobânzi şi impozite (EBIT), se ridică la 396.5 milioane de euro, ce aduce o creştere de aproape 25%. “Această dezvoltare se datorează în principal centrării atenţiei pe cele patru zone cheie. În primul rând, investiţii masive în programele interne de training, ce includ cunoaşterea produselor, servicii şi management, care au dus la creşterea nivelului de satisfacţie şi cunoştinţelor angajaţilor, având ca rezultat sfaturi mai bune acordate clienţilor. Am crescut substanțial activităţile orientate către client din magazine, lucru ce a dus la creşterea vizibilităţii JYSK ca expert în sectoare cheie, cum ar fi produsele pentru dormitor şi atragerea de noi clienţi. Am majorat investițiile în segmentul de marketing și, nu în ultimul rând, am investit în segmentul de eCommerce şi activităţile online în general, care reprezintă o arie majoră în creştere la JYSK. Toate au condus la un trend pozitiv în vânzări în România, similar cu datele înregistrate la nivel de grup”, explică Alex Bratu, country managerul România şi Bulgaria JYSK.
Expansiune
Anul acesta, este estimată o creștere a cifrei de afaceri, dar și a gamei de produse, care se află într-o permanentă optimizare.
Ne dorim să deschidem un magazin la fiecare două, trei săptămâni– Alex Bratu, country managerul România şi Bulgaria JYSK.
Planurile de viitor ale companiei presupun deschiderea de noi unități, astfel încât în toate orașele importante ale țării să existe cel puțin un magazin JYSK. “Încă din aprilie 2014, am demarat în forță expansiunea în România prin deschiderea magazinului din București Colosseum. Ritmul deschiderilor de magazine s-a accelerat. Ca planuri de viitor încercam să menținem un ritm alert în această privință. Ne dorim să deschidem, în medie, un magazin la fiecare două, trei săptămâni. Pe termen lung, avem în vedere acoperirea națională cu un număr de 100 de magazine. Pe de altă parte, avem pe lista de priorități și rebranduirea tuturor magazinelor vechi, care momentan funcționează cu sortiment JYSK Nordic, dar layout-ul magazinului nu respectă încă standardele și conceptele magazinelor daneze”, ne-a declarat Alex Bratu, country managerul România şi Bulgaria JYSK.