Decembrie este cea mai importantă lună din an pentru retaileri, iar o strategie bună poate aduce rezultate excepționale. Deja este luna decembrie, cea mai importantă lună din an pentru retaileri. Deși multe companii au fost ocupate în această perioadă cu campaniile de Black Friday, acum este momentul să pună la punct o strategie de promovare pentru perioada sărbătorilor de iarnă.
Este important de știut că, în general, oamenii încep să caute opțiuni de cumpărături și cadouri pentru Crăciun cu mult înainte de data de 25 decembrie. Așadar, îți oferim o serie de sfaturi pentru a beneficia de această perioadă în care consumul crește, iar oamenii sunt dispuși să cheltuiască mai mulți bani.
Strategii de promovare sărbătorilor de iarnă. Obiectivele promovării în perioada sărbătorilor de iarnă
Primul pas pentru a avea rezultate în ceea ce privește vânzările din perioada sărbătorilor de iarnă este reprezentat de stabilirea obiectivelor.
Pentru a face acest lucru, trebuie să studiați cifrele din sezonul precedent, după care trebuie stabilit obiectivul pentru acest an, ținând cont de situația economică și de concurență.
În plus, pe lângă nivelul vânzărilor, trebuie să țineți cont de retururile avute, de zilele cheie cu performanță ridicată și de procentul de noi achiziții versus retenția clienților deja existenți.
Primul pas pentru a avea rezultate în ceea ce privește vânzările din perioada sărbătorilor de iarnă este reprezentat de stabilirea obiectivelor
Comportamentul clienților
După stabilirea obiectivelor, următorul pas este reprezentat de înțelegerea modului în care clienții fac cumpărături.
Studiile arată că 40% dintre clienți își fac cercetările online înainte de a face o achiziție. Așadar, este esențial să fiți în mintea și ecranul publicului potențial la începutul sezonului de sărbători.
Este indicat, de asemenea, să identificați orele și dispozitivele preferate de clienți – dacă publicul țintă este mai activ pe dispozitivele mobile, firmele trebuie să vizeze aceste dispozitive.
În plus, în perioada sărbătorilor de iarnă, clienții sunt presați de timp, ei fiind mulțumiți de un brand care le face experiența de cumpărături mai ușoară – 55% dintre cumpărători au fost mulțumiți de cumpărăturile făcute cu un brand care le-a oferit informațiile exacte pe care le căutau.
Strategii de promovare sărbătorilor de iarnă. 55% dintre cumpărători au fost mulțumiți de cumpărăturile cu un brand care le-a oferit informațiile exacte pe care le căutau
Segmentarea publicului
Înainte de sărbători, clienții caută „cadoul perfect” pentru cei dragi. În această „vânătoare” de produse, sunt dispuși să încerce și firme noi. Așadar, ar trebui să nu fie luați în considerare doar clienții care fac achiziții constant pe anumite platforme, ci și clienții noi, punându-se accent și pe retenția acestora.
Pentru a ajunge în atenția unui potențial client, mărcile trebuie să-și extindă sau să își modifice vizibilitatea.
Pentru a ajunge în atenția unui potențial client, mărcile trebuie să-și extindă sau să își modifice vizibilitatea
În acest context, se poate pune accent pe emoția creată de sărbătorile de iarnă și pe deschiderea oamenilor către a face cadouri.
Totodată, există și persoane care fac cumpărături pe ultima sută de metri, iar acestea sunt nehotărâte și au tendința de a crede că nu mai au timp la dispoziție. Pentru această categorie de clienți, firmele trebuie să exploateze nevoia și urgența lor. Tendințele de căutări pe Google arată că aproximativ 50% dintre cumpărători sunt deschiși să cumpere de la noi comercianți, dacă aceștia le satisfac nevoile.
O modalitate de a le ușura procesul de cumpărare este prin a crea o listă cu colecțiile și posibilele cadouri de Crăciun.
Un mod de a le ușura procesul de cumpărare este prin a crea o listă cu colecțiile și posibilele cadouri de Crăciun
Oferte de Crăciun
După ce au fost stabilite obiectivele pentru această perioadă a anului și au fost analizate comportamentele de consum, este momentul pentru lansarea de oferte „perfecte” pentru clienți.
Reducerile, cardurile cadou, pachetele de produse, bonusuri de fidelitate, transportul gratuit sau ambalajele speciale de Crăciun pot atrage noi clienți.
Așadar, oferiți o experiență plăcută de cumpărături și creați oferte speciale, pregătite pentru lansare.
Strategii de promovare sărbătorilor de iarnă. Decorații de Crăciun
Ultima parte a strategiei este reprezentată de „călătoria” cumpărătorului în procesul de cumpărare. Prin urmare, decorați magazinele fizice, magazinele online, paginile din social media etc. Micile schimbări de acest fel crează o experiență plăcută pentru utilizatori, iar decizia de achiziție poate fi mai luată mai repede.
Paginile de destinație atractive ajută clientul să obțină informațiile pe care le caută, iar dacă mesajele transmise pe rețelele de socializare sunt clare, acest lucru se adaugă la experiența de cumpărături.
Ultima parte a strategiei este reprezentată de „călătoria” cumpărătorului în procesul de cumpărare. Prin urmare, decorați magazinele fizice, magazinele online, paginile din social media
La finalul campaniei pentru sărbătorile de iarnă trebuie să trageți linie și să faceți un bilanț al rezultatelor.
Analiza rezultatelor vă poate ajuta să obțineți o imagine clară asupra a ceea ce a funcționat și ce nu a funcționat în campania respectivă. În plus, vă va ajuta să vă îmbunătățiți obiectivele, scopurile și strategia pentru campania de sărbători de anul viitor.
Pentru a avea parte de o creștere a vânzărilor în această perioadă, trebuie doar să vă pregătiți din timp. O strategie și o campanie bune pot aduce rezultate excepționale, într-o perioadă în care se cumpără cel mai mult.
Citește și:https://jurnaluldeafaceri.ro/piata-de-publicitate-din-romania/