Strategii noi de export pentru 2014-2015

20.09.2013

Sezonul economic 2014-2015 pentru România prevede orientarea firmelor pentru state precum Rusia, SUA, China și statele arabe, formarea unui consiliu din consultanți străini și manageri de bănci sau companii care să exercite presiune pe Guvern în atragerea banilor Uniunii Europene și redimensionarea misiunilor diplomatice.

Măsurile sunt soluţii pentru relanasarea exportului romanesc, care este afectat în prezent de productivitate scăzută a muncii, de lipsa culturii de afaceri pentru marketing, de politici economice guvernamentale necoordonate, de birocraâie excesivă şi corupţie, se arată în documentul obţinut de agenția Mediafax, citat de ziarul Finanțiștii.

Măsurile sunt elaborate de catre Departamentul de Comert al Ministerului Economiei in parteneriat cu reprezentanti ai mediului de afaceri si aflat in stadiu de lucru. In acest moment livrările către statele din UE aproximează 70% din exporturi, iar importurile din statele blocului comunitar depăşesc 75% din total, potrivit datelor Institutului Național de Statistică.

Fată de statele avansate care dispun de instrumente de sustinere si promovare (Finlanda, Marea Britanie, Olanda, Germania), Romania se situeaza la un nivel scazut raportat la volumul mic de resurse bugetare acordate instrumentelor si sectorului public in activitati de promovare si sustinere, fiind confruntata si cu probleme generate de paralelisme si lipsa de coordonare in activitatile de sustinere si promovare ale sectorului public, inclusiv in cele de branding si identitate competitiva.

Un alt punct de discuţie este generat de faptul ca intelegerea gresita a scopului strategic al activitatilor pro-export şi care nu reprezintă o simplă promovare a ofertei  prezente rigide, ci activitati focusate de dezvoltare a exportului, atat in plan exterior, cat si in plan interior.

Sursă: Finanțiștii

Citiți și despre: